HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyssningstid
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

anli
Member

254 Posts

Posted - 2014/10/10 :  20:19:58  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message
Tja, hur länge lyssnar i snitt per dag på er HiFiutrustning.
Jag har kommit fram att jag lyssnar 1 timme per dag i snitt.
Tar inte in musik på något annat sätt. Endast via mina högtalare vardagsrummet,
Jag räknar inte i den musik som slinker med via hemmabion i källaren.

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!

Edited by - anli on 2014/10/11 12:01:04

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2014/10/10 :  20:30:31  Show Profile Send DavidS a Private Message
Med hörlurar vid datorn blir det betydligt mer än med stereon. Kanske 1 timme per dag mot 1 timme per vecka för tillfället.
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2014/10/10 :  21:06:31  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message
Här hemma smäller vi nog på en 4 timmar i snitt per dag. Ibland lite mindre, ibland mer. Radio, LP, Cd eller sagor till barnen. Mycket musik blir det.

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2014/10/10 :  22:04:11  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
1 timme i månaden på min riktiga DIY-anläggning.. när jag är hemma 2-5 timmar om dagen på köksstereon(den e skapligt påkostad och välljudande).
Har tyvärr inte mera tid i dagsläget

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

anli
Member

254 Posts

Posted - 2014/10/10 :  22:37:23  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message
"via datorn i hörlurar"
Nej det funkar inte för mig. Skippar alla länkar och tips via dator/laptop/platta/telefon. Klarar inte av att lyssna via dylika media.
Rörslutsteg, rörförsteg, rörriaa slås på när jag kommer hem. Sedan har jag en stund eller två med väl valda grammofonskivor.
Försökte använda telefon plus lurar vid promenad till jobbet,,, men nej, Helt värdelöst, dessutom ser man ut som en slusk.

Jag föredrar att koncentrera mitt musiklyssnande till den anläggning jag kämpat med för att få det ljud jag vill ha.
MUZAK lyssnande är inte min grej.i

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!

Edited by - anli on 2014/10/10 22:57:32
Go to Top of Page

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2014/10/10 :  22:39:19  Show Profile Send Bogus a Private Message
2-3 timmar per dag blir det allt på huvudstereon som är i vardagsrummet. Visst lyssnar jag på musik i bilen varje dag, men även om jag har skaplig utrustning även där är det inte samma sak alls.

Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!
Go to Top of Page

leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts

Posted - 2014/10/10 :  22:52:44  Show Profile Send leffee a Private Message
Här blir det 2-4 timmar på fredagar. Brukar vara ledig då.
Go to Top of Page

anli
Member

254 Posts

Posted - 2014/10/10 :  22:59:13  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message
Tankevurpa. Fredagar och lördagar får naturligtvis med tid. 4 timmar. Resten 1 timme

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2014/10/11 :  10:33:53  Show Profile Send Passerati a Private Message
För lite.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2014/10/11 :  11:34:49  Show Profile Send bearwik a Private Message
Håller med Passerati, min sambo lider av sviterna från en hjärnskakning och är känslig för ljud, framför allt höga, precis som jag vill lysna...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2014/10/11 :  11:57:41  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Alldeles för lite, kommer knappt ihåg när jag hade HiFi riggen igång. Men via hembion och lurar blir det väl några timmar i veckan.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2014/10/11 :  19:46:27  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Kanske 2-3h/dag under vardagar. På helgen kan det bli rejält mkt längre.

J. Ullberg
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2014/10/11 :  20:35:48  Show Profile Send elektronror a Private Message
Beror på om det är helg eller inte. Veckodagarna när jag kommer hem från skolan lyssnar jag ofta hela kvällen medans helgerna kan det bli hela dagen.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2014/10/11 :  22:09:05  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Under 1h/vecka, finns inte tid till mer just nu, men de ger mig mycket när jag väl tar mig tid, jag inser att jag aldrig skulle klara mig utan en ambitiös 2-kanalsrigg hur lite jag än lyssnar, den lilla tiden ger ändå så mycket.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2014/10/12 :  10:37:47  Show Profile Send mostlydiy a Private Message
4425 går 9 timmar om dagen på jobbet. Hornanläggningen lite för sällan tyvärr. Har väl varit en/två kvällar i månaden i snitt kan jag tro sen de var klara. Valencia hemma har gått skapligt senaste tiden, sen ett nytt steg inhandlats, men inte mer än 30min om dagen ca kan jag tro(sitta framför o lyssna alltså, inte bakgrundsmusik)
Go to Top of Page

MatsE
Member

623 Posts

Posted - 2014/10/12 :  11:50:35  Show Profile Send MatsE a Private Message

Det blir väl 30 - 60 minuter på vardagar efter jobbet samt c:a 2 timmar per dag på helgerna.

Det underlättar att jag har "stereon" i vardagsrummet och spelar filmljudet genom denna samt subben (ibland). Duger som "hemmabio" för mig som inte gillar effekter från alla håll. Vid paus i tv/filmtittandet är det lätt att streama lite musik.

Har även dator i vardagsrummet och spelar ofta musik när jag surfar runt på olika sidor. Just nu spelas Little Feats utmärkta album Sailin Shoes

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

atle
Semesterfirare

120 Posts

Posted - 2014/10/12 :  20:54:39  Show Profile Send atle a Private Message
Det här beror lite på vad man menar med att lyssna. När jag kommer hem från jobbet så startar jag numera ofta appen "Tunel" på min mobil och streamar ljudet med hjälp av AirPlay till stereon. Dom radiokanaler jag oftast lyssnar på är amerikanska musikkanaler som spelar jazz. Men det här sättet att lyssna handlar mest om att ha lite avkopplande musik i bakgrunden medan jag uträttar köksbestyr och liknande. Någon dag under arbetsveckan och på helger "kvalitets-lyssnar" jag på min rippade cd-skivor. Det kan sammanlagt bli ca 4-5 timmar.

Edited by - atle on 2014/10/12 20:57:18
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000