Author |
Topic  |
|
MatsE
Member

633 Posts |
Posted - 2014/11/09 : 11:13:42
|
Min Oppo har jag styrt med telefonen när jag kör dennes You Tube App. Jag har mailat Oppo om att de skall skaffa Spotify också. Det vore bra att kunna styra Spotify med fjärren eller telefonen.
Igår när jag körde Spotify via stationära datorn skulle jag göra en sökning av artist på Spotify på min Sony Xperia och den visade samma artist och låt som spelades på datorn. Intressant tyckte jag och testade hoppa till nästa låt. Det funkade!!! Ändra volym likaså. 
Det har säkert kanske fungerat länge så här. Jag har för mig att när jag provat spela på telefonen tidigare så har jag fått något svar att "Spotify körs på annan enhet" eller liknande.
Det kanske finns andra tekniska idioter även på detta eminenta forum som liksom jag har 0 koll
Härligt i alla fall att kunna ändra volymen vid blandade spellistor och speciellt när jag inte har fjärr till förstärkaren. |
"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts |
Posted - 2014/11/09 : 11:41:50
|
Det verkar vara nytt: https://news.spotify.com/us/2014/11/07/connect-for-computers/
Jag räknar kallt med att det inte fungerar med Windows Phone eftersom den versionen alltid ligger efter. Dock protesterar den versionen inte när man försöker använda den, utan det som händer är att den enheten man manövrerar tar över kontot och musiken stannar på den andra. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
MatsE
Member

633 Posts |
Posted - 2014/11/09 : 12:27:56
|
Jag får upp på displayen i Xperia längst ned i Spotify att jag spelar från "användarnamn"-HP. Om det är något unikt för HP datorer vet jag inte.
Andra som har erfarenhet av detta? |
"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman |
 |
|
MatsE
Member

633 Posts |
Posted - 2014/11/09 : 12:29:49
|
Glöm min senaste kommentar och läs Ztenlunds länk istället  |
 |
|
atle
Semesterfirare

120 Posts |
Posted - 2014/11/09 : 13:54:37
|
Ah, äntligen har spotify släppt funktionen "Spotify Connect" till deras destop-version av Spotify klient. Jag har en Bluesound musikspelare på jobbet som har stöd för Spotify Connect och det fungerar utmärkt. Man kan till och med styra sin Spotify Connect spelare via det mobila nätet. Kan i och för sig bli lite knasigt om man sitter på ett lunchställe och byter låtar på musikspelaren som står på arbetsplatsen eller hemma 
Spotify brukar rulla ut sådan här funktionalitet i omgångar, så alla kanske inte har fått tillgång till funktionen ännu. Har man inte det men ändå vill testa den så kan man ladda ner en betaversion av Spotify klienten med stöd för Connect från följande länk http://community.spotify.com/t5/Help-Desktop-Linux-Mac-and/Welcome-to-the-Desktop-Beta/td-p/932803 |
 |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2015/05/10 : 10:05:27
|
Jag trodde faktiskt att jag hade hyfsad koll på streaming-tjänsterna, men det är inte förrän precis nu jag märkt att Spotify Connect fungerar utmärkt mot min MacOS X klient på datorn! Haha! Ja, det är en klar förbättring i gränssnittet mot mitt gamla SpotRemote... Duger för upptäckande av ny och alternativ musik gör det också! |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
 |
|
Wader
Member

460 Posts |
Posted - 2015/05/10 : 10:30:17
|
Jag har en Xperia tablet och xperia telefon. Plattan används som musikstreamer till stugsystemet och spotify styrs via min mobiltelefon. Mycket smidigt. |
Dancing in the shadows of my memories. |
 |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2015/05/10 : 12:12:46
|
Japp, Wader, det hade jag faktiskt koll på, alltså att jag kunde köra Spotify Connect mot en mobil enhet till en annan. (Åtminstone inom iProdukt-världen) Jag visste dock inte att jag kunde styra min Mac's installation med mina mobila enheter. (Jag har inte kört Spotify på några månader, till mitt försvar ;))
Smidigt iaf, om nu WiMP kunde ta tummen ur och ordna en liknande sak kanske de kunde få en kund igen...
VH Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
 |
|
|
Topic  |
|