| Author |
Topic  |
|
|
pekka
Member

190 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 16:15:37
|
Finns det någon som har erfarenhet av uppgradering med upsampling-kit till EMC1. PEKKA |
|
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 17:07:35
|
Du kan ta och titta i High Fidelity dom har testat den nya uppgraderingen kommer dock inte ihåg vilket nr det var i. Mvh |
 |
|
|
pekka
Member

190 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 09:40:40
|
Jodå jag har läst den recensionen men jag litar inte riktigt på HighFideliy då det oftast tenderar att bara ge positiva omdömen på nästan allt de testar. Vore kul att höra någon med egen erfarenhet av uupgraderingen.
Pekka |
 |
|
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 10:57:59
|
Jag försökte att leta efter lite tester och hittade en engelsk och en amerikansk snubbe som skrivit om sina intryck. Det var ett tag sedan och jag har inte länkarna kvar, men båda tyckte ungefär lika:
Positiva omdömmen: detaljerad, djup bas och bästa "feature:n" vinyl-lik, låter alltså minst digital av i princip alla cd spelare.
Negativa omdömmen: tung, klumpig, jobbig hantering med manuel lucka, skivpuck, en del "reliability problems".
Detta var med uppgraderingens versionen! Amerikanen sa att i jämförelse utan uppsampling var den snarlik men ett "snäpp" bättre på de tre positiva punkterna ovan... |
Artphotography |
 |
|
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 11:20:35
|
| På Electrocompaniets hemsida tror jag de har en recension inlagd från norska Audio, den är rätt välskriven har jag för mig, och inte för överentusiastisk. |
 |
|
|
jan
Hög Fidelitet

701 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 11:58:03
|
quote: Originally posted by pekka
Jodå jag har läst den recensionen men jag litar inte riktigt på HighFideliy då det oftast tenderar att bara ge positiva omdömen på nästan allt de testar. Vore kul att höra någon med egen erfarenhet av uupgraderingen.
Pekka
Ja så! Men jeg kan så berätta at jeg stadig har min EMC1 mk II med uppgraderingen og at jeg stadig er mycket positiv. Jeg hadde EMC 1 i ca 1/2 år innnen uppgraderingen og der er avjgort noget at henta. Primært vil jeg sige i dom övra frekvenser. Der kommer mere luft, ambience og realisme i lydbildet med uppsampling.
Selv om du kanske syns jeg er for positiv, så står jeg stadig inne for mine ord !!!  
|
Jan Nielsen http://www.pladespilleren.dk
|
 |
|
|
pekka
Member

190 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 13:22:58
|
Hej Jan
Det gör inget om du är positiv Jag generaliserade väl lite väl mycket när det gäller HIghFidelity
En fråga: vad har du för xlr-kabel till din EMC1. Har testat olika men inte hittat någon som passar mig. Så just nu kör jag obalanserat. Jag har en ONKYO INTEGRA P-388F försteg och EC AW100dmb/ftt slutsteg.
PEKKA |
 |
|
|
jan
Hög Fidelitet

701 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 15:12:59
|
quote: Originally posted by pekka
Hej Jan
En fråga: vad har du för xlr-kabel till din EMC1.
PEKKA
Just nu kör jeg med Jormas nya kabel (ubalancerat) och det er kort sagt FANTASTISK! (Men tyvär alt for dyrt for mig).
Av balancerede kabler har jeg Tom Fletcher (Nottingham Analogue) samt Argento Silver och en par stycker mera. Primärt kör jeg dog ubalancert som dig, da jeg her har flera ulika kabler at välge bland.
|
Jan Nielsen http://www.pladespilleren.dk
|
 |
|
| |
Topic  |
|