HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nuforce - vad hände?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2014/12/13 :  14:10:42  Show Profile Send Vox a Private Message
För några år sedan var förstärkare från Nuforce mycket omskrivna och populära, men nu upplever jag att det är väldigt tyst om dem.
Vad har hänt? Var de inte så bra som alla sa? Har andra tillverkare kommit ikapp och om dem?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2014/12/13 :  17:19:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Intressant fråga. Det verkar som om nuforce gått ihop med ett annat företag, Optoma:

https://www.nuforce.com/optoma/index.php


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2014/12/14 :  20:04:55  Show Profile Send FBK a Private Message
Om man tittar på de sista åren så får jag intrycket att det har haft större framgångar med sina Dac:ar än stärkare. Personligen så testade jag ett av deras första monoslutsteg för över 10 år sedan utan att bli förtjust då det helt enkelt lät superstramt och tråkigt i mina öron.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2014/12/15 :  20:32:47  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
NuPrime heter deras dyrare produkter numera.
http://www.monoandstereo.com/2014/06/nuprime-ida-16-integrated-digital-amp.html

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2014/12/15 :  23:31:12  Show Profile Send HerrD a Private Message
Nuprime ida-16 tillhör samma produktkategori som Devialet, en form av power-dac som jag tror kommer bli väldigt populära. Lägger man till fir-filtrering och upnp-rendering så har man en väldigt tilltalande produkt. En liten laptop sköter dock dessa bitar utmärkt. Blir sugen på att testa en! 25k verkar dom kosta. Ser fram mot tester/lyssningsintryck/mätningar.


Edit: hittade en länk. http://www.nuprimeaudio.com/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=701&Itemid=2971

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman

Edited by - HerrD on 2014/12/15 23:40:55
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2014/12/16 :  10:01:39  Show Profile Send svanbo a Private Message
De hade ju ett monster till 7-kanalsslutsteg som jag var väldigt sugen på, kanske man kan komma över detta "billigt" någonstans nu då??

Deras hemsida säger mig att det är ett kinesiskt företag som köpt dem... som sagt, man undrar ju vad som hände eftersom de verkade väldigt populära!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000