HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jänke matchning med Brittiskt ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Appel
Starting Member

35 Posts

Posted - 2015/01/14 :  14:46:18  Show Profile Send Appel a Private Message
Hej alla!
Ny här på forumet eller rättaresagt , precis fått tillgång till inloggning :)

Äger ett par Underbara Mcintosh MC501or och skulle behöva lite åsikter av er här.
Vet att allt är väldigt personligt när det gäller tycke och smak.

Men nu till saken,
Har fått erbjudande på ett par Naim S600 Ovator och undrar lite vad ni anser om att köra dessa ihop med mina 501or?
Kommer det låta ok tillsammans eller är Naim byggd för att enbart matcha Naim ?
Läser man om dessa naim högtalare så har dem fått mycket bra betyg , men är väldigt orolig över stt Mcintosh och Naim inte matchar när det gäller högtalare.

Kom med era synpunkter tack ;)

CA CABLES
Info@ca-cables.com

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2015/01/14 :  16:14:13  Show Profile Send bearwik a Private Message
Ljud är ju väldigt subjektivt, det allra bästa är om du kan provlyssna dem hemma, annars gillar jag det lilla jag hört av Ovator.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2015/01/14 :  16:19:48  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Tror inte det blir något problem alls med själva drivningen om bara rätt tappar används på MC501:orna.
Frågan är nog snarare om du gillar högtalarna och det sound som de ger? Har bara hört S600 med deras egna förstärkare och jag gillade det jag hörde då iaf. Kommer inte ihåg så mkt men har för mig att de gav ett bra tryck och gick betydligt djupare i frekvens än lillebrodern s400 och därmed ett behagligare intryck. Har för mig att jag ogillade något med s400 men kommer inte ihåg vad..

Go to Top of Page

Appel
Starting Member

35 Posts

Posted - 2015/01/14 :  17:25:12  Show Profile Send Appel a Private Message
Ok , jo effekt har jag så det räcker , men frågan är väll just vilket sound jag kommer få VS mina nuvarande Dynaudio Confidence C1
Förstår att Mcintosh och Dynaudio är en bra matchning , men är sugen på att testa något nytt.
Va inne ett tag på Martin logan men sen fick jag erbjudandet på dessa S600 och läste gått om dem på några tester.
Men alla tester plus bilder man söker runt på visar och beskriver bara hur dem låter med deras egna apparater ...

CA CABLES
Info@ca-cables.com
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2015/01/14 :  19:59:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej Appel och välkommen!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Appel
Starting Member

35 Posts

Posted - 2015/01/15 :  00:03:08  Show Profile Send Appel a Private Message
Tack ;)

CA CABLES
Info@ca-cables.com
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2015/01/19 :  13:08:06  Show Profile Send FBK a Private Message
Båda högtalarna är bra, men jag hoppas att du provlyssnar på Naim burkarna innan köp, Och ta gärna med 501:orna för testming även om det kanske innebär en massa jobb då det lönar sig rejält i längden och kolla hur rummet är jämfört med ditt eget möbler,tavlor, mattor. Allt sådant påverkar otroligt mycket. En del lever ju i helt kala rum, inget som är bra för ljudåtergivning.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Appel
Starting Member

35 Posts

Posted - 2015/01/19 :  13:25:28  Show Profile Send Appel a Private Message
Tack för tipset ! ;) men kommer nog avstå från Naim prylar till mina Mcintosh ..

CA CABLES
Info@ca-cables.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000