HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Beg. Skivor i Lund,Malmö och Köpenhamn?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/07/24 :  21:28:45  Show Profile Send Bland a Private Message
Tack för alla bra tips jag fick innan jag åkte till Göteborg. Kom hem med ett tjugotal lp skivor. Hittade några fina Decca och EMI ifrån tidiga sextiotalet för tio kr stycket ?!!!!!!. Rena rånet. Nu ska jag neråt landet och besöka lite vänner i Lund och åka över till köpenhamn. Finns någon som vet några bra beg. handlare i Lund, Malmö och Köpenhamn? Bra affär i köpenhamn vore spännande att hitta.Jan???Du verkar gilla vinyl. Tackar för alla svar.

Hälsningar

/Henrik

fenwick
Member

123 Posts

Posted - 2002/07/25 :  00:59:01  Show Profile Send fenwick a Private Message
hmmm. Lund... dolittle är bra. Inga fynd kanske, men tar bara bra skivor och därför är deras begagnat cd bra, men inte billiga. Lund är ju en studentstad så billigheten är så att säga skrapad ur botten. Fast nu äre lov så kanske finns det nått som är billigt och bra som inte är köpt =)
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/07/25 :  01:08:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
i malmö är det Esset för cd och gamla möller för Lp

ha det bäst
Johan

Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/07/25 :  11:26:52  Show Profile Send lindvall a Private Message
Johan, vet du nån adress till dessa ställen (eller vägbeskriving?)

Jag var i Malmö för några dagar sedan och var på jakt efter vinyl och hifi. Jag hittade hifiskåne och ljudprodukter. Nära Hifi skåne så var det en vinyl/cd butik, men jag kommer inte ihåg vad den hette. (Måhända Lennart Perssons ställe?) Det skulle vara kul att få tips och vägbeskrivning till fler vinylbutiker i Malmö.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/07/25 :  11:35:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:

Johan, vet du nån adress till dessa ställen (eller vägbeskriving?)

Jag var i Malmö för några dagar sedan och var på jakt efter vinyl och hifi. Jag hittade hifiskåne och ljudprodukter. Nära Hifi skåne så var det en vinyl/cd butik, men jag kommer inte ihåg vad den hette. (Måhända Lennart Perssons ställe?) Det skulle vara kul att få tips och vägbeskrivning till fler vinylbutiker i Malmö.





Esset ligger på Nobelvägen 103 , en bit upp till vänster om man kommer på Amirals gatan från centrum. Mp Möller är lite svårare att hitta för han har inne på gamla väster. Jag letade i feleton katalogen men hittade han inte. Men jag hittade nån affär som håller på med serietidningar o skivor. den hater lilla torgs seriemagasin , dom ligger precis vid gamla väster. Slå en pling till dom , kanske dom kan ge dig en adress till Möller.. 040/97 46 67

ha det bäst
Johan

Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/07/25 :  12:05:26  Show Profile Send lindvall a Private Message
Tack så mycket Johan! Nästa gång jag är i Malmö blir det en tur dit!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000