HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En fråga som nån kanske kan svara på
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/07/25 :  00:12:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag letade runt lite på nätet efter gamla Jbl högtalare. Då hittade jag 2 modeller som ser väldigt lika ut. Den ena är Ti500 och den andra är L250. Jag vet att dom tillverkade olika modeller för europa än dom som såldes i USA. Är det det så i det här fallet med ?

ha det bäst
Johan

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/07/25 :  00:37:19  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Om jag inte minns alldeles fel har L-serien och TI-serien helt olika element bestyckning. Finns inget mer info på JBL´s hemsida?

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/07/25 :  00:56:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:

Om jag inte minns alldeles fel har L-serien och TI-serien helt olika element bestyckning. Finns inget mer info på JBL´s hemsida?

//StefanZ
"Art is just short for Arthur"



Den är numera hell kass tyvärr , deras produkt guide täcker väl det mesta som har sålts i USA o mycket av det som har skickats till europa men där är knappt nån info på dom lite äldre modellerna. Föresten samma sak på Infinitys sida
Dom Tyska siderna för Jbl o Infinity är väldigt mycket bättre men dom adresserna har jag slarvat bort , men det står nog inte där heller. Det som dom har gemensamtbör vara titan diskant.
Resten av bestyckningen på Ti5000 vet jag inget om , L250 har jag ägt en gång i tiden. Det här är inte livs viktigt men som gammal JBL tosing så skulle det vara skoj att veta

ha det bäst
Johan

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/07/25 :  10:54:34  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
vore det inte bäst att ta å ringa till dem å fråga, de lär juh ha ngn på företaget som har järnkoll på sånadär saker...

aldrig fel att testa..

Easy Come, Easy Go
Adda mig på ICQ UIN: 4179305
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000