HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Defekt NAD 208THX & defekt NAD 319 [SÅLT!]
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

TFagerlund
Starting Member

14 Posts

Posted - 2015/05/19 :  12:12:11  Show Profile  Visit TFagerlund's Homepage Send TFagerlund a Private Message
Rensar ut lite bland mina projekt som stannat av..
Det är alltså en NAD 208THX där trissorna är kassa plus ett effektmotsstånd, R639 om jag inte minns fel, som har brunnit till följd av att trissorna ballat ur.
Har bytt ut trissorna en gång och fått igång steget men när jag kopplade in högtalarna så flippade steget ur igen. Fick senare reda på att trissorna måste vara matchade och vid det laget så kände jag att nu fick det vara nog.

Sen har vi en NAD 319 som går in i protectionmode.
Den har varit inne hos Hifiklubben på reparaation men de fick den aldrig funka ordenligt igen. Sitter en rejäl toroid i den som kanske kan användas till ett DIY-bygge.

Prisidé för båda; 2000:-
Finns i Kungsbacka

XTZ Class-A100 D3, 2xLM3886 GainClone 150wpc monosteg, Nad M3, Cambridge Audio DacMagic 100, PRO-JECT Debut III Esprit Ortofon Bronze, XTZ 99.36/Carlsson OA-50

Edited by - TFagerlund on 2015/05/19 19:51:45
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000