| Author |
Topic  |
|
|
KennethS
Member

1178 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 00:05:09
|
Halloj!
Är den nån som har koll på bra och billiga nätbutiker?
Mvh Kenneth |
Trött på folk utan vett |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 08:54:42
|
| Långedrag har en, Lysekil har en välsorterad. Är det varp, snurrevad eller långlina du är ute efter? |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
|
AA
Member

131 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 09:10:20
|
    |
Genväg till välljud? - Köp en Ducati! |
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 09:11:45
|
Nätbutik, hä ju som att svära i kyrkan...
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 09:17:33
|
| Är väl inget fel att handla från en nätbutik. Det finns de som har långt till närmsta vanliga hifibutik. Sen kanske man är interestrad av något annat än vad som finns i just den butiken. Jag har själv handlat saker ”över nätet” från esoterisk-hifi. Nu har ju dom iof en vanlig butik också. Men den har jag inte haft någon nytta av. |
 |
|
|
DasKapital
Member

614 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 09:23:14
|
quote: Originally posted by Johansson
Nätbutik, hä ju som att svära i kyrkan...
//Johansson
Varför...?  
Var går gränsen? Är det fult att köpa i nätbutik, eller drar vi gränsen vid privatimport? Kanske till och med skall man skämmas om man inte gynnar lokala producenter utan köper importerade grejer? Tror inte det va - it's my money to do as I please with...  
mvh, Rickard (som har göteborgsproducerade högtalare som heter monk, samt göteborgsproducerad dac och försteg) |
Ino Audio for life |
 |
|
|
Jonas
Member

738 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 11:30:45
|
HAHAHAHA Sladd, det var en klockren en...
quote: Långedrag har en, Lysekil har en välsorterad. Är det varp, snurrevad eller långlina du är ute efter?
Förresten när vi ändå är inne på det här med garn (nät för er som inte kommer från västkusten) kan jag tipsa om Nordens Skeppshandel hemma på Smögen. Här finns det i mängder till bra pris...
MVH
|
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
 |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts |
|
|
KennethS
Member

1178 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 14:10:55
|
Nja handlar inte om att bara köpa. Kul att kunna jämnföra priser. Är trogen kund hos samma firma sen 6-7 år tillbaka. Då jag aldrig direkt kollat in nätbutiker (Förutom data-prylar), så vart jag nyfiken på prisskillnaden. Skulle aldrig i livet köpa en hifipryl utan att ha sett den och testat den!!!  |
 |
|
|
KennethS
Member

1178 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 14:12:40
|
Tack för hjälpen drkim, du har iaf vett och etikett att svara på frågan.  |
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 14:56:33
|
| Efter drkims tokbra uppräkning känns det ju närmast fånigt att komma med ett tillägg på endast en site :) Men den hör också hemma bland de vettiga HiFi-butikerna i Sverige som har en hyfsat uppdaterad sida. http://www.stereokompaniet.se (ligger i Umeå). |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
|
weezer
Member

568 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 19:20:43
|
Ja fast nu har det varit rätt stillastående på deras sida  |
 |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 22:12:00
|
Tackar för berömmet, hoppas informationen kommer till nytta  Sorry Ayn att jag missade den.. finns säkert fler!
MVH Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
 |
|
| |
Topic  |
|