HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Supra Ply 3,4 - skärmad eller ej
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pellejo
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/02/14 :  15:14:25  Show Profile Send pellejo a Private Message
Hej

Man hör diametralt olika uppfattningar om Supra Ply 3,4/S. En del säger att den är ett lyft mot "vanliga" 3,4-kabeln. Och så talade jag just med Hembio-consult utanför Alingsås. Han säljer inte 3,4/S eftersom han är av den bestämda uppfattningen att det är en sämre produkt. (han har dock bra pris på 3,4-kabeln (60 kr/m).

Vad säger ni?

Mvh

Pelle

Människor som tror att de vet allting är irriterande för oss som verkligen gör det.

Peter_Å
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/02/14 :  16:39:32  Show Profile Send Peter_Å a Private Message
Jag testade att lyssna både med skärm och utan skärm ansluten med mina Supra Ply 3.4/S för ett par månader sedan. Skärmen anslöts genom att skruva fast denna i jordskruven på min Marantz PM17 förstärkare. Eftersom skärmen var för kort var jag tvungen att göra en förlängningskabel som skruvades fast i jordskruven. Ljudmässigt blev ljudet lugnare, stabilare och stereobilden blev tydligare och skarpare. B&W Matrix 805 högtalare + Harmony Design modifierad Marantz CD6000 OSE LE + Tara Labs RSC Air 3 användes som övrig utrustning.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000