HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HT receiver
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2015/10/18 :  10:11:06  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Är på gång att byta min fungerande receivern sedan år 2000.
Frågan är.... Arcam, Cambridge, Anthem- är dessa fabrikat verkligen bättre? motiverar deras produktkvalité en sådan pris skillnad i jämförelsen med Marantz, Yamaha, HK, Sony, Denon ?

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2015/10/19 :  13:06:18  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Det beror på vad du tänker använda den til, bara bio eller också stereo?
Om du tänker använda den til att lyssna på stereo också så rekomenderar jag Arcam, Cambridge eller möjligen Anthem om plånboken tillåter.
Har själv Arcam precis nu (AV 888 och P777) och orsaken är at jag lysnar mycket på stereo (har även börjat lysna på musik i flera kanaler, men har svårt att vänja mig vid det).
Har kolegor som har Pioneer och Sony, men de når inte upp til samma nivå när det gäller två kanal. Tror det kan bero på slutstegen, för min ena kolega har separat slutsteg til tvåkanal lysning och då börjar man närma sig en Arcam eller Cambridge reciever i ljudbild.
Har också användt en Arcam AV 350 som förförstärkare till ett triamp uppsett som lät väldigt bra.
Om du kommer att använda den mest till film och något tvåkanal skulle jag rekomendera att du tittar på CX serien från Cambridge. Men jämförgärna med Arcam sin nya AVR serie.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2015/10/20 :  00:05:08  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Tack Gemeni, har idag en sådan arrangemang där frontarna är inkopplade till en bra stereo förstärkare som får sin signal från en HT receiver. Nu har jag bestämt mig att skilja stereon ifrån HT.
Lyssnar på HT enbart på konserter (Musik dvd eller bd), och vill lyssna på bra kvalitetsljud. Frågan är om asiaterna kan leverera det med deras dyrare receivrarna på max 10-15 tkr???
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2015/10/20 :  05:29:40  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Om du har en budget på upp til 15 000 så skulle jag rekomendera att titta på Arcam 380 eller Cambridge cxr120. Om du är ute efter massa finesser så är asiaterna bättre på det. Pioneer kommit med en ny serie SC-LX59 /79 /89 som verkar interesanta. Har själv lyssnat på Pioneer SC-LX58-K, men som sakt så är slutstegen den svaga länken tycker jag. Asiaterna kräver at du har högtalare som inte är svåra ett driva. Inga låga impedanser eller stora fasvinklar.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000