HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 CD-samling säljes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2015/11/28 :  19:06:33  Show Profile Send Johan4130 a Private Message
Jag säljer min CD-samling.

Allt ifrån svårare reggae-plattor till japansläppta Metallica, några Roky Erickson och en hel del övrigt.

Jag har lagt in alla (tror jag) skivor i Discogs och där finns en funktion för att få samlingen värderad.

Värdet som räknas fram baseras på försäljningsstatistik.

Naturligtvis förstår jag att det värdet kan skilja från det aktuella värdet på min egen samling eftersom det inte är säkert att mina skivors kvalitét speglas i det som sålts på Discogs.

Enligt Discogs är min samling värd mellan 14000:- och 38000:- beroende på skick.

Jag kan försäkra er om att de skivor som har ett samlarvärde är av hög kvalitét.

Därför tror jag att medelpriset som Discogs listar på 22600:- är
ganska ok men kanske lite lågt.

De pengarna skulle jag alltså eventuellt kunna få ut om jag sålde skivorna per styck.
Det är jag inte intresserad av så därför rabatterar jag priset kraftigt.

10000:- vill jag ha, jag är inte i behov av pengar (men däremot platsen) så jag tar inte bud lägre än detta. Jag tror att jag får ut 9000:- i rent energivärde om jag eldar upp plattorna istället.

Skivorna hämtas helst hemma hos mig i Borlänge.
Ska de fraktas får vi komma överens om detaljerna men du betalar frakten. Det är ca 2,5 flyttkartonger och det är helt oskyddat.

Länk till samling: http://www.discogs.com/user/Distordera/collection
Naturligtvis reservationer för felskrivning och att det kan vara fler skivor än de som listas här.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000