HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Val av vinylspelare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2003/02/14 :  18:58:27  Show Profile Send Big Pete a Private Message
Hjälp! Jag behöver råd! Ska det bli en Rega,en Pro-ject eller en gammal fin Thorens? Och vilken rangordning på Thorens gäller.Hade en TD150 för ca 30 år sedan,men vad gäller i dag för max 3000?
Tacksam för alla tips.

PSET-High Smile Value Per Watt!

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/14 :  20:00:00  Show Profile Send divander a Private Message
Jag röstar för en beg. Rega Planar 3. De brukar ligga på ungefär 3000:-.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/02/14 :  21:12:05  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Thorens eller möjligtvis rega inte Pro-jec
TD318MK2 är mycket trevlig! och vacker

"I hate to raise the bar for the Thorens because, in terms of value for dollar, the 320 beats the pants off the Rega or any-thing else near this price point."

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/02/14 :  21:16:43  Show Profile Send Larsho a Private Message
Har sjäkv haft Thorens, gediget byggda men fan
så tråkiga, förordar Linn eller Rega

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Explora
Member

65 Posts

Posted - 2003/02/14 :  21:35:57  Show Profile Send Explora a Private Message
Beggad Rega är bästa köpet om du hittar en. Om du lyssnar mycket på akustisk musik spara lite till och köp Rega Planar 2/2000, den har en bättre motorupphängning/styrning som ger en klart bättre "pitchstability" dvs. den är mer tonsäker..
ProJect RPM-4 är oxå bra om du är mer av en "rocker", Thorens spelare är lite "gråtrista" i spelsättet, har själv haft allt från TD-166 till TD- ja vad den nu hette? Med 12" SME 309 arm och en jättetung mässingstallrik! Den var lika tråkig den!!
Go to Top of Page

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2003/02/14 :  22:42:24  Show Profile Send Carl-M a Private Message
quote:
Originally posted by "Big Pete"

Hjälp! Jag behöver råd! Ska det bli en Rega,en Pro-ject eller en gammal fin Thorens? Och vilken rangordning på Thorens gäller.Hade en TD150 för ca 30 år sedan,men vad gäller i dag för max 3000?
Tacksam för alla tips.

......................................................
En Linn Axis kan du få tag på för ca 3000kr. Bättre än Regan.
Go to Top of Page

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2003/02/15 :  13:17:23  Show Profile Send Fred a Private Message
Hi Big Pete!
En kompis till mig köpte på allas inrådan en Rega 3, och visst den var utmärkt bra - ända tills jag hittade en Thoréns TD 150 på Myrorna för 40kr, mycket roligare att lyssna till, helt annat drag. Mitt råd: köp en TD160 eller ännu hellre en Opus 3 Continuo, du får den för 2500beg, bytte en Linn LP12 mot en Continuo, fasligt mycket roligare.
Lite kul är att många reservdelar till LP12:an passar till TD150, inte så konstigt eftersom Linn använde thorenspelaren som mall när de byggde sin första LP12a
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/02/15 :  13:36:22  Show Profile Send jatttelite a Private Message
quote:
Originally posted by Fred

Hi Big Pete!
En kompis till mig köpte på allas inrådan en Rega 3, och visst den var utmärkt bra - ända tills jag hittade en Thoréns TD 150 på Myrorna för 40kr, mycket roligare att lyssna till, helt annat drag. Mitt råd: köp en TD160 eller ännu hellre en Opus 3 Continuo, du får den för 2500beg, bytte en Linn LP12 mot en Continuo, fasligt mycket roligare.
Lite kul är att många reservdelar till LP12:an passar till TD150, inte så konstigt eftersom Linn använde thorenspelaren som mall när de byggde sin första LP12a

TACK FÖR DITT FINA INLÄGG
(var får jag tag på en Opus3 för 2500:-
Go to Top of Page

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2003/02/15 :  14:46:17  Show Profile Send Big Pete a Private Message
Tackar som bugar för alla goda tips.Det bästa vore ju att skaffa en av varje sort så man kunde välja.Nej nostalgikänslorna plågar så skönt att det nog får bli en Thorenare.TD 150 /160 eller liknande.

PSET-High Smile Value Per Watt!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000