HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 Hemmabioförsteg / Processor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ingvar.olsson@nexus.se
Member

59 Posts

Posted - 2016/05/02 :  06:07:37  Show Profile Send ingvar.olsson@nexus.se a Private Message
Hejsan!

Min Lexicon MC12HD har bestämt sig för att ta semester hos reparatören så jag behöver något annat så jag har ljud hemma tills den kommer tillbaka.

Det kan vara en processor eller en receiver men den måste ha balanserade utgångar för jag orkar inte dra om alla kablar. Jag tror inte att jag har obalanserade kablar så att det räcker heller.

Om den har HDMI/automatisk kalibrering/digital rumskompensation är förstås bra men inte absolut nödvändigt.

Fabrikat spelar mindre roll Denon/Onkyo/Integra/Lexicon/...

Billigt är förstås bra! Särskilt som den bara kommer att användas en kort period...

Mvh,
Ingvar

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2016/05/02 :  21:29:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det blir inte så många val att välja mellan pga ballad utgång.
Dom flesta flerkanalsprodukterna har någon sorts form av kalibrering (som jag inte ger 5 öre) så det bliver inget problem.

Frågan är vad det får kosta och är beg en options och till sist, hur många kanaler pratar vi om.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2016/05/03 :  20:43:13  Show Profile Send HerrD a Private Message
En HTPC med Lynx Two B eller annant studioljudkort? Kan användas till lite av varje efter visiten i anläggningen. Mjukvara löser alla nya format. Modulbaserad design där man kan byta ut t.ex. grafikkort när utvecklingen går framåt.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2016/05/04 :  22:22:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Værre att hitta Lynx kortet i dag bara :(

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000