Min Lexicon MC12HD har bestämt sig för att ta semester hos reparatören så jag behöver något annat så jag har ljud hemma tills den kommer tillbaka.
Det kan vara en processor eller en receiver men den måste ha balanserade utgångar för jag orkar inte dra om alla kablar. Jag tror inte att jag har obalanserade kablar så att det räcker heller.
Om den har HDMI/automatisk kalibrering/digital rumskompensation är förstås bra men inte absolut nödvändigt.
Fabrikat spelar mindre roll Denon/Onkyo/Integra/Lexicon/...
Billigt är förstås bra! Särskilt som den bara kommer att användas en kort period...
Det blir inte så många val att välja mellan pga ballad utgång. Dom flesta flerkanalsprodukterna har någon sorts form av kalibrering (som jag inte ger 5 öre) så det bliver inget problem.
Frågan är vad det får kosta och är beg en options och till sist, hur många kanaler pratar vi om.
En HTPC med Lynx Two B eller annant studioljudkort? Kan användas till lite av varje efter visiten i anläggningen. Mjukvara löser alla nya format. Modulbaserad design där man kan byta ut t.ex. grafikkort när utvecklingen går framåt.
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.