| Author |
Topic  |
|
no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts |
Posted - 2003/02/19 : 18:13:46
|
Thomas, har du lagt upp bilderna på FOG:en någonstans el.? Isf har jag missat dom.
Mina frågor; Pris på ROC 2?
"Cairn/ Ezo universal remote control - (s)" Hur ser denna kontroll ut? Funkar inte den lika bra som ROC 2 till just FOG 2?
"Gold-plated Cinch (RCA) frame inputs - (s)" Input? är det ingång el. vad menas? Om ja; Vad är det för ingång? Digital-coax. el. analog-RCA?
"Volume level adjustable with the remote control - (s) Balanced output - (s) Unbalanced output - (4)"
Som jag förstår det; Så är det 2 stereo-par obalanserade utgångar och ett stereo-par balanserade ut, rätt? Är det variabel volym på samtliga av dessa utgångar, även balanserade stereo-paret? Sen undrar jag om volymen ändras för alla olika utgångar när man ändrar volymen på ena el. är det olika volyminställningar för dom olika utgångarna?
"(s) standard, (o) option."
Hoppas jag inte är till för mkt. problem nu . |
 |
|
|
no_85

824 Posts |
Posted - 2003/02/19 : 18:15:58
|
Och just (!); Om man skaffar "SOFT" vid ett senare tillfälle, är det svårt att montera det då och kommer det att kosta några pengar? |
 |
|
|
serlof
Starting Member
29 Posts |
Posted - 2003/02/19 : 22:07:45
|
quote: Originally posted by no_85 Mina frågor;
bra frågor #85 jag är också interesserad av cairns cd-spelare fog 2. och skulle verkligen uppskatta om någon kunde svara på #85s frågor! Thomas kanske.
är den nån som har någon storleksdata på Roc fjärren?
|
Edited by - serlof on 2003/02/20 08:22:01 |
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 08:42:16
|
Hej alla ! Kan jag få återkomma om detta ikväll? Hinner inte svara nu under dagen (sitter lite 'trångt' till).
Mvh Thomas
quote: Originally posted by serlof
quote: Originally posted by no_85 Mina frågor;
bra frågor #85 jag är också interesserad av cairns cd-spelare fog 2. och skulle verkligen uppskatta om någon kunde svara på #85s frågor! Thomas kanske.
är den nån som har någon storleksdata på Roc fjärren?
|
Live Long And Prosper ! |
 |
|
|
no_85

824 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 12:12:51
|
Absolut Thomas. Väntar med spänning  . |
 |
|
|
serlof
Starting Member
29 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 19:19:31
|
har nu skaffat mig lite mer kött på benen, när jag var på bibblan och läste igenom recenssionen av cd´n. men jag skulle gärna sett att artikeln var längre än vad den var. dom nämner att dom prövade cd´n i olkia lägen: ballanserat oballanserat och direkt till slutsteg, men sen skrev dom inge mer. Dom saker skulle jag ville få ett omdömme på
fjärrkontrollen som följer med, ska vara väldigt plastig, och opålitlig, gör som den själv vill
quote: Originally posted by no_85
Och just (!); Om man skaffar "SOFT" vid ett senare tillfälle, är det svårt att montera det då och kommer det att kosta några pengar?
enligt artikeln ska det vara välidgt lätt. och det ska även vara en storskilldnad på med eller utan uppsampling
quote:
"Gold-plated Cinch (RCA) frame inputs - (s)" Input? är det ingång el. vad menas? Om ja; Vad är det för ingång? Digital-coax. el. analog-RCA?
nope. ingen input, vad jag kunde se och läsa
quote:
Som jag förstår det; Så är det 2 stereo-par obalanserade utgångar och ett stereo-par balanserade ut, rätt? Är det variabel volym på samtliga av dessa utgångar, även balanserade stereo-paret? Sen undrar jag om volymen ändras för alla olika utgångar när man ändrar volymen på ena el. är det olika volyminställningar för dom olika utgångarna?
ett par ballanserade, ett par oballanserade utgångar, och en digital utgång... en toslink |
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 20:03:49
|
Hej alla ! Nu ska vi se !!!
Mina frågor; Pris på ROC 2? Pris på den är ca 1800 kr
"Cairn/ Ezo universal remote control - (s)" Hur ser denna kontroll ut? Funkar inte den lika bra som ROC 2 till just FOG 2?
Universal remote är en vanlig standard fjärr i plast. Enkel men fullt funktionduglig. Att den skulle leva ett 'eget liv' stämmer inte alls. Kan kanske initiellt vara lite svår att förstå men då man väl lärt sig fungerar den utan problem. ROC2 och FOG2 fungerar tillsammans, dock följer den ej med till FOG:en
"Gold-plated Cinch (RCA) frame inputs - (s)" Input? är det ingång el. vad menas? Om ja; Vad är det för ingång? Digital-coax. el. analog-RCA? Hmm har nog blivit lite fel i Cairn's info. Det som avses är att RCA utgångarna är guldpläterade.
"Volume level adjustable with the remote control - (s) Balanced output - (s) Unbalanced output - (4)"
Nu ska vi se: Det är ett par obalanserade utgångar och ett par balanserade utgångar. De styrs av samma nivåreglering (volyminställning), så ja det är variabel nivå på alla utgångar
"(s) standard, (o) option."
Hoppas jag inte är till för mkt. problem nu . Du är absolut inte till några problem !!
Rörande eftermontering av SOFT är det löjligt lätt. Bort med höljet på 'lådan' och 'tryck ner' uppsamplingskortet på plats. Finns instruktioner i manualen så det fixar du lätt själv.
Storlek på ROC2 är : Diameter 90 mm Tjocklek 30 mm vikt ca 100 - 200 gr (uppskattningsvis, har ingen våg )
Hoppas inte jag missade något ! Mvh Thomas [/quote] |
 |
|
|
no_85

824 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 12:29:14
|
Hej Thomas, tack för upplysningarna (!), verkar mkt. intressant denna spelare. Du fick med allt utom min fråga om högupplösta bilder på FOG 2:an, har du lagt upp några ngn.-stans el.? |
 |
|
|
serlof
Starting Member
29 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 12:45:50
|
| är det nån som vet hur den funkar att köra direkt in till slutsteg? |
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 15:24:38
|
Jag har kört den (FOG:en) direkt till mina Halcro dm68 med mycket gott resultat !
Mvh Thomas
quote: Originally posted by serlof
är det nån som vet hur den funkar att köra direkt in till slutsteg?
|
 |
|
|
no_85

824 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 21:25:55
|
THOMAS (!), börjar känna mig osynlig .
VAD HÄNDE MED DOM HÖGUPPLÖSTA (högupplöst'are?) BILDERNA PÅ FOG 2:AN? |
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 22:01:00
|
Försökte lägga upp dem på www.clubphoto.com men det gick inte bra. Verkar som om deras uppladdnings fuktion strular då jag kör XP. Finns det någon annan som skulle kunna lägga upp dem åt mig ?
Mvh Thomas
quote: Originally posted by no_85
THOMAS (!), börjar känna mig osynlig .
VAD HÄNDE MED DOM HÖGUPPLÖSTA (högupplöst'are?) BILDERNA PÅ FOG 2:AN?
|
 |
|
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 22:19:24
|
| Maila dom till mej så fixar jag det! |
//Jonas
 Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
 |
|
|
Anders47
Member

1060 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 22:25:25
|
Börjar inte detta väl mycket likna diskussion mellan säljare och köpare. Kanske skulle sitta bättre under Köpes eller Säljes? Har inget emot Cairn, kanske väldigt bra eller inte så bra. Men varför skall säljaren kunna hypa det till denna grad. OK, det kanske stämmer att Cairn är jättebra och jag tror Thomas är seriös men man har ingen möjlighet att veta om det är hype. Misstänker att moderatorerna är litet väl positiva till småskaliga försäljare. Medan det är helt OK att racka ner på Hifiklubben, som vad jag kan se inte har gjort något annat ont än att sälja produkter i mellanklassen till hyfsade priser. En hel del kritik för prishöjningar men kan inte se annat än att de har med dollarkursen att göra. Och den har sväng ordentligt under de senaste fem åren.
|
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 23:49:04
|
Hej! Observera gärna att jag endast svarar på de frågor som jag får. Om detta 'hype' eller ej är upp till var och en att bilda en uppfattning om. Om jag inte skulle svara på frågorna hur skulle det tolkas ? I mitt tycke inte vidare seriöst och vänligt mot frågeställarna.
Mvh Thomas
quote: Originally posted by Anders47
Börjar inte detta väl mycket likna diskussion mellan säljare och köpare. Kanske skulle sitta bättre under Köpes eller Säljes? Har inget emot Cairn, kanske väldigt bra eller inte så bra. Men varför skall säljaren kunna hypa det till denna grad. OK, det kanske stämmer att Cairn är jättebra och jag tror Thomas är seriös men man har ingen möjlighet att veta om det är hype. Misstänker att moderatorerna är litet väl positiva till småskaliga försäljare. Medan det är helt OK att racka ner på Hifiklubben, som vad jag kan se inte har gjort något annat ont än att sälja produkter i mellanklassen till hyfsade priser. En hel del kritik för prishöjningar men kan inte se annat än att de har med dollarkursen att göra. Och den har sväng ordentligt under de senaste fem åren.
|
 |
|
|
Anders47
Member

1060 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 00:08:08
|
Det handlade om att någon frågade om Cairn och genast fick ett svar om var man kan hitta positiva recensioner och köpa. Kanske inte så allvarligt men om Hifiklubben gått in på samma sätt hade det nog blivit liv här.
|
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 00:18:47
|
Var inne på HiFi-Klubben i ett ärende i förra veckan. Mycket trevligt bemötande och dessutom läser butikspersonalen i Göteborg HiFiForum.nu... Varför i fridens namn skulle vi ha anledning att racka ner på Hifi-Klubben... Jag skulle helst vilja se dom som annonsör...  |
 |
|
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 13:18:16
|

|
//Jonas
 Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
 |
|
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 14:08:30
|
Riktigt snygga är dom iallafall  Mitt val står mellan Cairn och S.A.T |
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
|
 |
|
|
no_85

824 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 15:59:54
|
Thomas, tack för alla svar på frågorna och dom fina bilderna, kan säga att jag överväger verkligen att köpa en FOG 2 i nuläget. Jag uppskattar din hjälp. |
 |
|
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 16:28:07
|
Hur strömstark är förstärkaren klarar den av att driva ett par Usher Compass Cp-738 MarkII??
|
|
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 17:13:04
|
Vet du vad känligheten för dessa ligger på ? Mvh Thomas
quote: Originally posted by Atlas
Hur strömstark är förstärkaren klarar den av att driva ett par Usher Compass Cp-738 MarkII??
|
 |
|
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 17:42:30
|
Thomas. Jag tror dom ligger på 86-87db i 8 ohm 44 kg stycket väger dom iallafall |
|
Edited by - Atlas on 2003/02/22 17:48:39 |
 |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 17:56:29
|
Då skulle jag rekommendera att du väljer 4808NF om du är ute efter ett integrerat steg. Annars har du alltid ett antal monoblock att välja på. Om du har frågot rörande dessa (eller annat) maila mig gärna på thomas@teoism.se så ska jag hjälpa dig. Mvh Thomas
quote: Originally posted by Atlas
Thomas. Jag tror dom ligger på 86-87db i 8 ohm 44 kg stycket väger dom iallafall
|
 |
|
Topic  |
|