HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cairn?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2003/02/19 :  18:13:46  Show Profile Send no_85 a Private Message
Thomas, har du lagt upp bilderna på FOG:en någonstans el.? Isf har jag missat dom.

Mina frågor;
Pris på ROC 2?

"Cairn/ Ezo universal remote control - (s)"
Hur ser denna kontroll ut? Funkar inte den lika bra som ROC 2 till just FOG 2?

"Gold-plated Cinch (RCA) frame inputs - (s)"
Input? är det ingång el. vad menas?
Om ja; Vad är det för ingång? Digital-coax. el. analog-RCA?

"Volume level adjustable with the remote control - (s)
Balanced output - (s)
Unbalanced output - (4)"

Som jag förstår det;
Så är det 2 stereo-par obalanserade utgångar och ett stereo-par balanserade ut, rätt?
Är det variabel volym på samtliga av dessa utgångar, även balanserade stereo-paret?
Sen undrar jag om volymen ändras för alla olika utgångar när man ändrar volymen på ena el. är det olika volyminställningar för dom olika utgångarna?

"(s) standard, (o) option."

Hoppas jag inte är till för mkt. problem nu .
Go to Top of Page

no_85

824 Posts

Posted - 2003/02/19 :  18:15:58  Show Profile Send no_85 a Private Message
Och just (!);
Om man skaffar "SOFT" vid ett senare tillfälle, är det svårt att montera det då och kommer det att kosta några pengar?
Go to Top of Page

serlof
Starting Member

29 Posts

Posted - 2003/02/19 :  22:07:45  Show Profile Send serlof a Private Message
quote:
Originally posted by no_85
Mina frågor;

bra frågor #85
jag är också interesserad av cairns cd-spelare fog 2. och skulle verkligen uppskatta om någon kunde svara på #85s frågor! Thomas kanske.

är den nån som har någon storleksdata på Roc fjärren?

Edited by - serlof on 2003/02/20 08:22:01
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/02/20 :  08:42:16  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej alla !
Kan jag få återkomma om detta ikväll? Hinner inte svara nu under dagen (sitter lite 'trångt' till).

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by serlof

quote:
Mina frågor;

bra frågor #85
jag är också interesserad av cairns cd-spelare fog 2. och skulle verkligen uppskatta om någon kunde svara på #85s frågor! Thomas kanske.

är den nån som har någon storleksdata på Roc fjärren?

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

no_85

824 Posts

Posted - 2003/02/20 :  12:12:51  Show Profile Send no_85 a Private Message
Absolut Thomas.
Väntar med spänning .
Go to Top of Page

serlof
Starting Member

29 Posts

Posted - 2003/02/20 :  19:19:31  Show Profile Send serlof a Private Message
har nu skaffat mig lite mer kött på benen, när jag var på bibblan och läste igenom recenssionen av cd´n. men jag skulle gärna sett att artikeln var längre än vad den var. dom nämner att dom prövade cd´n i olkia lägen: ballanserat oballanserat och direkt till slutsteg, men sen skrev dom inge mer. Dom saker skulle jag ville få ett omdömme på

fjärrkontrollen som följer med, ska vara väldigt plastig, och opålitlig, gör som den själv vill

quote:

Och just (!);
Om man skaffar "SOFT" vid ett senare tillfälle, är det svårt att montera det då och kommer det att kosta några pengar?

enligt artikeln ska det vara välidgt lätt. och det ska även vara en storskilldnad på med eller utan uppsampling

quote:

nope. ingen input, vad jag kunde se och läsa

quote:

Som jag förstår det;
Så är det 2 stereo-par obalanserade utgångar och ett stereo-par balanserade ut, rätt?
Är det variabel volym på samtliga av dessa utgångar, även balanserade stereo-paret?
Sen undrar jag om volymen ändras för alla olika utgångar när man ändrar volymen på ena el. är det olika volyminställningar för dom olika utgångarna?

ett par ballanserade, ett par oballanserade utgångar, och en digital utgång... en toslink
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/02/20 :  20:03:49  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej alla !
Nu ska vi se !!!

Mina frågor;
Pris på ROC 2?
Pris på den är ca 1800 kr

"Cairn/ Ezo universal remote control - (s)"
Hur ser denna kontroll ut? Funkar inte den lika bra som ROC 2 till just FOG 2?

Universal remote är en vanlig standard fjärr i plast. Enkel men fullt funktionduglig. Att den skulle leva ett 'eget liv' stämmer inte alls. Kan kanske initiellt vara lite svår att förstå men då man väl lärt sig fungerar den utan problem. ROC2 och FOG2 fungerar tillsammans, dock följer den ej med till FOG:en

Hmm har nog blivit lite fel i Cairn's info. Det som avses är att RCA utgångarna är guldpläterade.

"Volume level adjustable with the remote control - (s)
Balanced output - (s)
Unbalanced output - (4)"

Som jag förstår det;

Nu ska vi se: Det är ett par obalanserade utgångar och ett par balanserade utgångar. De styrs av samma nivåreglering (volyminställning), så ja det är variabel nivå på alla utgångar

"(s) standard, (o) option."

Hoppas jag inte är till för mkt. problem nu .
Du är absolut inte till några problem !!

Rörande eftermontering av SOFT är det löjligt lätt. Bort med höljet på 'lådan' och 'tryck ner' uppsamplingskortet på plats. Finns instruktioner i manualen så det fixar du lätt själv.

Storlek på ROC2 är : Diameter 90 mm Tjocklek 30 mm vikt ca 100 - 200 gr (uppskattningsvis, har ingen våg )

Hoppas inte jag missade något !
Mvh
Thomas
[/quote]

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

no_85

824 Posts

Posted - 2003/02/21 :  12:29:14  Show Profile Send no_85 a Private Message
Hej Thomas, tack för upplysningarna (!), verkar mkt. intressant denna spelare.
Du fick med allt utom min fråga om högupplösta bilder på FOG 2:an, har du lagt upp några ngn.-stans el.?
Go to Top of Page

serlof
Starting Member

29 Posts

Posted - 2003/02/21 :  12:45:50  Show Profile Send serlof a Private Message
är det nån som vet hur den funkar att köra direkt in till slutsteg?
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/02/21 :  15:24:38  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Jag har kört den (FOG:en) direkt till mina Halcro dm68 med mycket gott resultat !

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by serlof

är det nån som vet hur den funkar att köra direkt in till slutsteg?

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

no_85

824 Posts

Posted - 2003/02/21 :  21:25:55  Show Profile Send no_85 a Private Message
THOMAS (!), börjar känna mig osynlig .

VAD HÄNDE MED DOM HÖGUPPLÖSTA (högupplöst'are?) BILDERNA PÅ FOG 2:AN?
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/02/21 :  22:01:00  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Försökte lägga upp dem på www.clubphoto.com men det gick inte bra. Verkar som om deras uppladdnings fuktion strular då jag kör XP. Finns det någon annan som skulle kunna lägga upp dem åt mig ?

Mvh
Thomas
quote:

THOMAS (!), börjar känna mig osynlig .

VAD HÄNDE MED DOM HÖGUPPLÖSTA (högupplöst'are?) BILDERNA PÅ FOG 2:AN?

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/02/21 :  22:19:24  Show Profile Send n/a a Private Message
Maila dom till mej så fixar jag det!

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/02/21 :  22:25:25  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Börjar inte detta väl mycket likna diskussion mellan säljare och köpare. Kanske skulle sitta bättre under Köpes eller Säljes?
Har inget emot Cairn, kanske väldigt bra eller inte så bra. Men varför skall säljaren kunna hypa det till denna grad. OK, det kanske stämmer att Cairn är jättebra och jag tror Thomas är seriös men man har ingen möjlighet att veta om det är hype.
Misstänker att moderatorerna är litet väl positiva till småskaliga försäljare. Medan det är helt OK att racka ner på Hifiklubben, som vad jag kan se inte har gjort något annat ont än att sälja produkter i mellanklassen till hyfsade priser. En hel del kritik för prishöjningar men kan inte se annat än att de har med dollarkursen att göra. Och den har sväng ordentligt under de senaste fem åren.

Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/02/21 :  23:49:04  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej!
Observera gärna att jag endast svarar på de frågor som jag får. Om detta 'hype' eller ej är upp till var och en att bilda en uppfattning om. Om jag inte skulle svara på frågorna hur skulle det tolkas ? I mitt tycke inte vidare seriöst och vänligt mot frågeställarna.

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by Anders47

Börjar inte detta väl mycket likna diskussion mellan säljare och köpare. Kanske skulle sitta bättre under Köpes eller Säljes?
Har inget emot Cairn, kanske väldigt bra eller inte så bra. Men varför skall säljaren kunna hypa det till denna grad. OK, det kanske stämmer att Cairn är jättebra och jag tror Thomas är seriös men man har ingen möjlighet att veta om det är hype.
Misstänker att moderatorerna är litet väl positiva till småskaliga försäljare. Medan det är helt OK att racka ner på Hifiklubben, som vad jag kan se inte har gjort något annat ont än att sälja produkter i mellanklassen till hyfsade priser. En hel del kritik för prishöjningar men kan inte se annat än att de har med dollarkursen att göra. Och den har sväng ordentligt under de senaste fem åren.

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/02/22 :  00:08:08  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Det handlade om att någon frågade om Cairn och genast fick ett svar om var man kan hitta positiva recensioner och köpa. Kanske inte så allvarligt men om Hifiklubben gått in på samma sätt hade det nog blivit liv här.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/02/22 :  00:18:47  Show Profile Send Timbre a Private Message

Var inne på HiFi-Klubben i ett ärende i förra veckan.
Mycket trevligt bemötande och dessutom läser butikspersonalen i Göteborg HiFiForum.nu...
Varför i fridens namn skulle vi ha anledning att racka ner på Hifi-Klubben...
Jag skulle helst vilja se dom som annonsör...
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/02/22 :  13:18:16  Show Profile Send n/a a Private Message

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Atlas
Member

173 Posts

Posted - 2003/02/22 :  14:08:30  Show Profile Send Atlas a Private Message
Riktigt snygga är dom iallafall
Mitt val står mellan Cairn och S.A.T

Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
Go to Top of Page

no_85

824 Posts

Posted - 2003/02/22 :  15:59:54  Show Profile Send no_85 a Private Message
Thomas, tack för alla svar på frågorna och dom fina bilderna, kan säga att jag överväger verkligen att köpa en FOG 2 i nuläget.
Jag uppskattar din hjälp.
Go to Top of Page

Atlas
Member

173 Posts

Posted - 2003/02/22 :  16:28:07  Show Profile Send Atlas a Private Message
Hur strömstark är förstärkaren
klarar den av att driva ett par Usher Compass Cp-738 MarkII??

Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/02/22 :  17:13:04  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Vet du vad känligheten för dessa ligger på ?
Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by Atlas

Hur strömstark är förstärkaren
klarar den av att driva ett par Usher Compass Cp-738 MarkII??

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

Atlas
Member

173 Posts

Posted - 2003/02/22 :  17:42:30  Show Profile Send Atlas a Private Message
Thomas.
Jag tror dom ligger på 86-87db i 8 ohm
44 kg stycket väger dom iallafall

Edited by - Atlas on 2003/02/22 17:48:39
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/02/22 :  17:56:29  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Då skulle jag rekommendera att du väljer 4808NF om du är ute efter ett integrerat steg. Annars har du alltid ett antal monoblock att välja på. Om du har frågot rörande dessa (eller annat) maila mig gärna på thomas@teoism.se så ska jag hjälpa dig.
Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by Atlas

Thomas.
Jag tror dom ligger på 86-87db i 8 ohm
44 kg stycket väger dom iallafall

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000