| Author |
Topic  |
|
|
TB
Member

122 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 14:36:42
|
Hej formläsare.
Jag såg en länk skriven av n00b, lyssningsmaraton STHLM. Där ansågs att Revel F50, var den mest lyckade högtalaren vid deras lyssningar runt om i butikerna i Stockholm. Jag tyckte själv mycket om F50 vid STHLM mässan förra året. Nu har jag själv redan beställt ett par Cremona, men nästa steg kan mycket väl vara ett par F50. Revel Studio är en av dom bästa högtalare jag lysnat på Men prisbilden är för mig alltför hög, tyvärr 
Vad vet vi på formet om REVEL F50 Äger någon ett par? Spelas med vilken elektronik? Vad kostar dessa? Fler intryck? MAX "lagom" negativitet det är ju snart sommar!!
Trevlig lyssnings-helg alla andra. Jag sitter i en snödriva och bara väntar på att Don-Cremone` skall komma hem  Räknar med ca 5-6v. Känns som en evighet 
TB
|
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 15:01:42
|
De´ va´ snabba ryck!  Vi skall nog få till dina Cremona så att du inte behöver byta till vare sig det ena eller det andra... Resan har inte ens börjat... |
 |
|
|
TB
Member

122 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 15:30:30
|
Hej Timbre.
Du har helt rätt, resan med signora Cremona kan sluta med att detta är den "sista högtalaren" på lång tid framöver. Hoppas givetvis på detta. REVEL Studio/F50 är dock mycket bra högtalare, så ville bara höra vad ni andra tycker
Snabba ryck, tycker du ja` Det är jag som väntar Och "kallt" är det, trots att snön smälter under baken 
TB
|
 |
|
|
Anders47
Member

1060 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 15:41:36
|
Det finns alltid något som är bättre. Men det borde räcka med att det är mycket bra. Förstår att det är frusterande att sitta och vänta i snön.
|
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 15:42:12
|
He he, jag menar beställningsryck...  Några år med Amati Homage har lärt mig att resan börjar samma dag du har fått dom på plats... Man kommer aldrig till ändhållplatsen. |
 |
|
|
Peder B
Member

528 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 16:15:39
|
TB Jag vet inte om det berodde på att 2 veckors förkylning föregick den andra provlyssningen jag gjorde på Cremona eftersom jag inte var helt övertygad om att Cremona fortfarande var en av kanditaterna på inköpslistan! Jag var inne hos den lokala handlaren och lyssnade på Cremona för tredje gången nu i veckan.........och visst låter dom mycket bra Jag står fortfarande fast vid att det inte är den mest högupplösta högtalaren men ljudet känns väldigt homogent.
Revel F50 har ett otroligt ljudsläpp som jag inte tycker Cremona når upp till.
Förutom att Cremona är bland det absolut vackraste i högtalarväg man kan ställa upp i vardagsrummet är jag helt övertygad om att du kommer att bli jättenöjd även med ljudet! Att säga att den ena högtalaren är bättre eller sämre handlar i slutändan mycket om vad man har för referenser och ljudideal. Jag blev också informerad om att de var väntetid till slutet av mars så det måste väl vara stor efterfrågan på dessa Italienskor.
PS Det skulle inte förvåna mig det minsta om det står ett par Cremona hemma hos mig med i slutet på mars!DS mvh // Peder B |
"A man got to now his limitations" |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 17:59:06
|
quote: Originally posted by TB
Hej formläsare.
Jag såg en länk skriven av n00b, lyssningsmaraton STHLM. Där ansågs att Revel F50, var den mest lyckade högtalaren vid deras lyssningar runt om i butikerna i Stockholm. Jag tyckte själv mycket om F50 vid STHLM mässan förra året. Nu har jag själv redan beställt ett par Cremona, men nästa steg kan mycket väl vara ett par F50. Revel Studio är en av dom bästa högtalare jag lysnat på Men prisbilden är för mig alltför hög, tyvärr 
Vad vet vi på formet om REVEL F50 Äger någon ett par? Spelas med vilken elektronik? Vad kostar dessa? Fler intryck? MAX "lagom" negativitet det är ju snart sommar!!
Trevlig lyssnings-helg alla andra. Jag sitter i en snödriva och bara väntar på att Don-Cremone` skall komma hem  Räknar med ca 5-6v. Känns som en evighet 
TB
De stod en annons i senaste Hifi&Musik om jag inte missminner mig. Där stod priset 99 000:- för Revel F50. MvhKristofer |
 |
|
| |
Topic  |
|