dags att uppgradera till goldmund nemesis 29M monoblock kloner så därför säljes min goldmund nemesis 29 klon med ca 6 månader på nacken.
Slutseget är en bra och mycket välbyggd kopia (bra komponenter, matchade trissor mm, så ej att förväxla med tidigare ostabila och sämre kopior) på ett kritikerrosat yber highend slutsteg ifrån goldmund som lanserades för ca 15år sedan med en prislapp på ca 120000kr. Jag har tidigare till största del kört med trioder och andra highend lågwattare tillsammans med mina bakladdade lother EX4 horn, men detta steg är betydligt bättre än något annat jag tidigare testat. Det är väl brukligt att höja upp prylarna man säljer till skyarna men detta steg är verkligen fånigt bra med tanke på de små pengarna jag betalade för det. Det är dock värt att notera att detta steg har mindre trafos, saknar balanserade ingångar och har ett annat chassi. (chassit är dock snyggt och gediget) Ljudet är oavsett makalöst bra.
Ljudkaraktären är som man kan förvänta sig. Neutralt och högupplöst med stor ljudbild. Mina lowther EX4or har en tendens att bli för ljusa med för analytiska steg men jag tycket att de matchar varandra väl. Rösterna är dessutom makalöst bra med kuslig närvaro.
Importpris 12000kr. (vad jag betalade totalt) Säljes för 6500kr 5500kr.
Notera det begärda priset på 16000kr (som för övrigt i min mening absolut inte är ett överpris. Jag köpte mitt steg direkt ifrån tillverkaren i kina och därav mitt lägre inköpspris)