Högtalare KEF Reference Two-two säljes. Köpte begagnade för femton år sen, men nu är det dags för uppgradering.
Högtalarserien är säkert bekant, och detta var modellen som såldes kring år 2000. Specar från KEF själva säger:
Specification: Model Two~Two System type: Three-way, floor standing Enclosure type: Twin coupled cavity Size: 1012 x 230 x 300mm (39.8 x 9 x 11.8 inches) Weight: 29.6kg (65 lb) Nominal Impedance: 4ohms Amplifier requirements: 50-200W Frequency response: 43Hz to 20kHz +/-3dB at 2m on reference axis Sensitivity: 90dB at 1m/2.83V (anechoic conditions) Maximum output: 113dB on programme peaks under typical listening conditions
Bilden visar en av mina högtalare, och många fler bilder finns på nätet av modellen. Dessa är fullt fungerande, och även om det finns några små märken i lacken (främst på den svarta foten) så är det inget som stört mig.
Dammskydden och originalkartongerna finns kvar, och bryggorna mellan biwire-högtalarterminalerna sitter kvar som original.
Pga vikten och för att du själv ska kunna bedöma skicket ser jag helst hämtning i centrala Linköping.