| Author |
Topic  |
|
|
reaper
Starting Member
31 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 13:15:30
|
| Tänkte kolla om det är nån från forumet som har handlat Hi-fi från England? Blir det billigare, hur är det med frakt, tull osv? Tänkte främst på Arcam som jag är lite intresserad av, t ex diva92 cdspelare. Vilka återförsäljare i Gbg har arcam inne? |
|
|
pontus
Member

392 Posts |
|
|
redbat
Starting Member
22 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 13:26:34
|
| Så du ska gå in på Ågrens och få grjorna demade och sedan köpa från England? Eller har jag fattat helt fel? |
 |
|
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 13:49:17
|
Inom EU = ingen tull eller moms, bara frakt. Jag har köpt några småsaker från England via hififorsale.com, funkade bra.
Däremot tycker jag att det är taskigt att lyssna hemma och köpa borta. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
|
reaper
Starting Member
31 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 13:54:03
|
| Ville bara veta hur stora skillnader det är i pris, skiljer det typ 1-2 är det ju i stort sett skitsamma, men skiljer det typ 30-50% som det kan göra mot produkter i Tyskland då är det ju ren idioti att handla lokalt. Ska ta en sväng förbi Ågrens nästa gång då, har han mer inne än det som stod på hemsidan? |
 |
|
|
oxtragon
Member

73 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 13:59:34
|
Arcam får man inte köpa över e-mail eller telefon, bara 'in-person'. Detta för att förhindra att man kan beställa deras prylar över nätet. Har du däremot möjligheten att få någon i England att skicka det till dig eller har vägarna förbi så kan det bli bra mycket billigare än i Sverige. Tull och moms behöver du inte bekymra dig för inom EU. Företagen som säljer över nätet till andra länder har en viss kvot att få sälja utan att lägga på moms och om den skulle vara överskriden får man reda på det vid en prisförfrågan eller vid beställning.
Mvh, Peter |
 |
|
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 14:03:57
|
Det går säkert bra att få ett bra pris i Sverige också. Ge ett par handlarnae några chanser. +Plus+ att du får det lättare vid eventuella garantireparationer. |
Edited by - Knoppen on 2003/02/18 14:04:49 |
 |
|
|
reaper
Starting Member
31 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 14:09:12
|
Jodå, ska ge handlarna en chans. Ska bland annat kika in på Tele-hå, hört mkt bra om dem. Ska ju satsa på en komplett anläggning med cd, förstärkare och högtalare så kommer ju bli en del pengar så hoppas de kan ge mig ett fint paketpris  |
 |
|
|
peter_gbg
Member

529 Posts |
|
|
Jakob_S
Member

665 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 14:41:09
|
quote: Originally posted by reaper
Jodå, ska ge handlarna en chans. Ska bland annat kika in på Tele-hå, hört mkt bra om dem. Ska ju satsa på en komplett anläggning med cd, förstärkare och högtalare så kommer ju bli en del pengar så hoppas de kan ge mig ett fint paketpris 
Tele-Hå har jag inte hört något bra om alls. Den är ungefär som Televisionen Audio Video här i Borås tror jag. Hifi-Stället är en ganska annorlunda butik, Anders som har butiken är en enormt kul personlighet. 
Ågrens är steget efter hemmabio, hifi-butik med siba-feeling. I Gbg skulle jag antingen gå till Hifi-Stället eller Radiolagret... & då du kanske inte ska lägga hur mycket pengar som helst, så har Radiolagret fler produkter som hamnar rätt prismässigt. 
//Jakob  |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
 |
|
|
Pac
200.000-klubben

22013 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 17:14:29
|
Jag blir alltid vänligt bemött på både radiolagret, Tele-Hå och HiFi-Stället.
Ågrens har väl misslyckats någon gång, men de är för det mesta justa där också.
Jag tycker att du skall ge dem alla en chans för de är i grunden rekorderliga och vänliga människor som säkerligen vill att du skall gå därifrån glad och nöjd.
Både med service och priser.
Vänligen, P
P.S. Anders på HiFi-stället har de nya Copland grejorna inne nu...
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 23:27:13
|
Här é bara dyrt |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
| |
Topic  |
|