Hej någon som har något att säga om dessa högtalare, dem får väldigt fin kritik överallt. Funderar på dessa eller Dynaudio Audience 42 vad talar för och emot Quad 11L
Quad 11L är i mitt tycke en något bättre musikförmedlare, men det är helt å hållet beroende på kringutrustning. Sedan är den snyggare åxå. Dynaudion verkar dock ha bättre koll? Nu har jag tyvärr lyssnat på dessa med olika kringutrustning för var och en och kan därför inte ge ett kategoriskt svar. Som alltid; använd dina egna öron och preferenser, och kolla vad som plånboken tillåter i kombination med övriga parametrar.
Tyvärr har ingen av de nya liters Quadarna fallit mig i smaken. Alldeles för ljust och tunt. Kanske var dom inte riktigt inspelade men nog tycker jag att ljudet släpper bättre från Audience serien även om de paradoxalt kan uppfattas som lite dova och Quad luftiga. Märkligt! Det märktes direkt att det blev den där hemska ping-pong stereo effekten på Quad. Där var Dynaudio mycket bättre men inte fläckfria.
Har också jämfört dem bägge med samma kringutrustning på Radiocentralen i Umeå. Quad var betydligt mer musikalisk och engagerande. Dynaudion lät hård smattrig i jämförelse.
Quaden är roligare än Dynan. Nämen, nu är jag ju där i "detta är bättre än detta" gnabbet. Hur kunde detta ske? Jag lämnar officiellt denna tråd, tataaaa. Lätt hänt, har jag märkt. Nå, nu över till någontingt helt annat.