| Author |
Topic  |
|
|
mcbiff
Member

218 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 21:20:43
|
Jag funderar på att komplettera mina Audiovector C1 med en liten subwoofer för att få lite extra "kick" i musiken. Jag är inte intresserad av dunka-dunka, techno är närmast en svordom för mig. Det enda jag vill ha är lite fysisk feedback när t.ex. en baskagge slås an. Därför har jag riktat mina efterforskningar mot en liten sub, då denna har större chans att vara rapp, åtminstone i min prisklass.
Sökningar runtom på internet har resulterat i att Audio Pro Sub+ framstått som en bra låda som torde passa mina krav. Priset är ju klart överkomligt också, något som är bra då jag är student utan inkomst för tillfället.
Är det någon som vet om denna sub passar tillsammans med mina högtalare och typen av musik jag lyssnar på (hårdrock, gärna bluesinfluerad)?
Om jag bestämmer mig för denna, eller någon annan, sub; hur gör jag då för att ansluta den? Min förstärkare (Rotel RA-01) har pre-out, och jag har fått för mig att den ska användas på något sätt. Dock så är det bara spekulation då jag inte vet någonting om detta.
Observera att ett byte av högtalare inte är aktuellt i dagsläget. För det första så är jag väldigt nöjd med de jag har, för det andra så har jag inte råd med en ordentlig uppgradering och för det tredje så är mitt rum för litet för en större högtalare. |
|
|
Pac
200.000-klubben

22013 Posts |
Posted - 2003/02/18 : 22:25:52
|
Hej!
Jag har använt en Sub-nova ihop med ett par Heybrook HB2C med bra framgång. Men jag upplevde att jag inte riktigt fick den knuffen som jag hoppats på. Jag var ute efter något spektakulärt, bara i "forskningssyfte" för subben var på väg hem till en kompis. Jag fick den att funka hur bra som helst till min DVD-spelare. "Hells unleashed" i "Gladiator" blev en riktigt ruskig scen även på min lilla 28".
Men som sagt till Hifi fick jag det bara väldigt välbalanserat och det var inte det jag ville... då...