HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyssningsmaraton STHLM
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/02/23 :  12:25:07  Show Profile Send David A a Private Message
....sen kan man ju fråga sig om det är någon ide alls att byta högtalare för mig. Lite pill på Tacten när jag kom hem, och vips hade jag ett par Auditor.
Måste nog till en ganska radikal förbättring på alla punkter för att motivera ett köp känns det som.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/02/23 :  12:28:19  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag håller med dig !!!!

Jag var ju tokkär i special25 men efter som att den inte var bättre på allt och enligt mig inte hade samma fina ljudbild som 1.3se och inte lika skönt mellanregister. Som sagts innan kan det berott på rummet men jag tycker nog inte att special25 är värd sitt pris om man jämför med vad en 1.3se kostar.

Jag trodde och tyckte mig höra på mässan att special25 lät som 1.3se fast bättre på allt, det tycker jag inte längre.

Jag tror du skall slå till på 2st mycket mycket mycket feta basar, typ öhmans z-serie =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/02/23 :  12:41:42  Show Profile Send David A a Private Message
En till Velodyne är på G. Det kommer garanterat att göra en hel del till. Öhmans och Tacts subbar verkar intressant. Men då kommer det att bli mycket pengar. Ett till slutsteg samt att jag måste sälja Velodynen. Osså blir det garanterat större lådor. En till HGS12 är nog mest logiskt.
1.3se hälar med imponerande ljudtryck när dom är avdelade kan jag lova! 2*3000w i botten och över 2*400w i toppen tycker jag låter helt ok. Måste skaffa fler säkringar
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/02/23 :  14:10:06  Show Profile Send Johansson a Private Message
Om några här på forumet skulle få för sig att köra ett liknande maraton, eller bara åka runt och lyssna lite runt Sthlm framöver mars någon helg så skulle jag bli väldans glad ifall jag kunde få följa med.

Jag bor i Hudik men har en polare i Sthlm som jag lovat att hälsa på någon helg efter vecka 10, och om det går passa in lite lyssning samtidigt så vore det ju toppen.

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/02/23 :  14:12:52  Show Profile Send David A a Private Message
Johansson: Ah en själsfrände på bara 4 mils avstånd! Jag trodde att audiofiler var ett utdött folkslag i mina trakter!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000