Rekommenderar Harman/Kardon 3470 (receiver) som ger enormt bra ljud för pengarna. Bra tryck och fyllighet i basen, fin stereo för pengarna. Svårslagen med din budget!
Har själv en NADreciever men är väl inte rätt person att uttrycka mig om hifikvaliteér men NAD tycker jag har KRAFT!!!! har jämför med rotel och personligen tycker jag att NAD gräver upp ett fundament som är svårslaget i "budgetklassen"..... Men som sagt, hifi är jag inte rätt peson att uttrycka mig om....(är döv på ena örat).... men är du lite åt det baskåta hållet så finns det bara ett val tycker jag....NAD...
Ja! Som gammal SASCA/bilstereoentusiast gillar jag när det är lite tyngd i basen men det är ändå Hi-Fi jag är ute efter. Eftersom jag tänkt pyssla med DIY högtalare vill jag ha en ganska neutral förstärkare.
"It takes a joyful sound To make the world go round"
Skulle helt klart satsa på NAD C320BEE den låter kanon. Var och lyssnade på den för någon månad sen på Hifiklubben och blev impad av den direkt. Numera kan man även köpa NAD-prylar på http://www.apparat.se
Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER
i detta fallet helt klart NAD. Bra dynamik, musikalisk, bra ström, bra andrahandsvärde. Som alltid, öronen! Sedan plånbok. Kolla begmarkanaden för andra varianter.
Försök annars få tag på en Denon PMA1500R begagnad. Den slår med lätthet ut alla dessa stärkare då dess nypris idag ligger på 6.998:-. Borde kunna få tag på den för en 3.000-3.500:-. Varm klang och bra mycket kraft!