Du behöver kolla över hur allt är kopplat. Från dina begränsande info är det svårt att säga nåt. Ge mig schema på hur du kopplat ALLT exakt så kanske det går att lösa på forumet. Har du jordade förgreningsdosor, jordade uttag, TV/Video med antenn inkopplat nånstans, kabeltyper, etc etc.
Antennjorden kan också skapa slingor vilket kan lösas med en isolationstrafo från ELFA (runt 300:-).
Tja, prova jorda förförstärkaren separat till att börja med. Även kontakterna kanske man kan kolla upp, om det är defekter där. Annars ligger nog Thomas A bättre till för konsultation.
det var antenn kabeln till min comhembox som är ansluten till stereon som var boven i det hela, när jag drar ur antennkontakten till boxen försvinner nätbrummet.
har inte riktigt löst hur jag ska kunna ha boxen ansluten till antennjacket o stereon smatidigt ;)
Hade samma problem och lösningen hittade jag på www.ljudmakarn.se Kolla under tillbehör och där hittar du en Avstörningstrafo - Avisolerar anläggningen från antennsignalsjord pris: 275:-