HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ett udda tweak...?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/02/22 :  21:16:18  Show Profile Send n/a a Private Message
Kolla detta:
http://www.altmann.haan.de/tubeolator/default.htm

swoppe
Member

110 Posts

Posted - 2003/02/22 :  21:18:22  Show Profile Send swoppe a Private Message
udda... ja det kan man säga...

För svaret på den eviga frågan om livet, universum och allting:
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/02/22 :  22:14:12  Show Profile Send oliver a Private Message
Ja herregud vad ska dom hitta på härnäst tänker man.Men jag hade för hemskt många år sedan en Opel som vägrade starta när det var fuktigt ute sprayade på lite 5.5.6 utvändigt på tändkablarna sedan gick den i gång direkt så man vet aldrig.

Skeptiker
Go to Top of Page

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2003/02/22 :  22:54:38  Show Profile Send no_85 a Private Message
HAHA, 59$.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/02/22 :  23:02:37  Show Profile Send ekman a Private Message
Frequently asked questions FAQ
This is the FAQ section. There seem to be two very important questions which are:

"Is this a joke?"
The answer is: "No"

and

"Is this for real?"
The answer is: "Yes"

det verkar ju synnerligen seriöst...
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/02/23 :  09:53:33  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Det finns något som heter C37 som är en lack för att tweaka elektronik och högtalare. Se gärna recension på http://www.tnt-audio.com/accessories/c37_e.html

Om jag förstår saken rätt så skall denna lack göra så att "prylarna" får harmoinsika svängningar som låter trevligt. Vansinnigt dyrt är deet också. För er som var aktiva på det gamla forumet på Hifi magasinet så kanske ni minns min tråd. "Hjälp, min kompis är galen" Det gällde en av mina kompisar som skickade sin Sony SCD XB-940 till den tyska firman Clockwork http://www.clockwork.de för att tweaka med C37 lack. Detta tweak kostade totalt med frakt närmare 18 000 kr, men då var han lovad prestande i klass med DCS drive och dac. Av någon obegriplig anledning så trodde han på detta.

Efter 3 månader fick han tillbaks cd spelaren och vad de hade gjort på clockwork var att ta bort digitalutgången och hörlursutgången, antagligen eftersom de ansåg att de störde. De hade lödit fast en flätad nätkabel direkt till transformatorerna och kopplat bort av/på knappen, de hade limmat små träklossar i vinklarna på locket till cd spelaren och slutligen hade de lackat en del komponenter, kretskortet och driven med C37 lack. Jag tror inte att det blev någon DCS killer av detta ,men ett stort hål i den svenska plånboken och ett stort leendekan tänkas hos den tyska firman.

Som kuriosa kan nämnas att jag sålde min egenhändigt tweakade Sony SCD XB-940 till samma kille eftersom den spelade klart bättre än det tysktveakade. Jag hade bytt op ampar, avkopplat lite elektrolyter, satt en kopparskärm över driven, monterat nätbrumnn med filter, dämpat med bitumen ochkanske något mer. Totalkostnaden för mitt tweak var i material kanske 400 kr och 1½ timmes arbete.

Tillbaks till ämnet. Magiska lacker för tweakändamål finns det uppenbarligen flera av och de är alla vansinnigt dyra. Själv har jag hockus pockus i form av Shakti sten, med till dessa lacker ställer jag mig skeptisk

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/02/23 :  12:43:24  Show Profile Send Frux a Private Message
Finns lacken i grönt?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000