Ville bara meddela att Biltemas bänkplåtsax för 500kr , Artnr: 12-213 fungerar mycket bra till att klippa mönsterkort med, det blir mycket bra kanter och lätt går det. Nackdelen är att bredden på mönsterkortet blir lite begränsat då bredden på skäret är 125mm.
aha en sådan plåtsax! en liknande modell har jag använt mycket!
bara ett tips för de som kör med fenollaminat kretskort (billigare än glasfiber)
klipper man sådana i en sådan sax spricker de något rent helvetiskt..
i en studentförening jag var med i (www.etf.tlth.se) använde vi en sådan sax och jag har sprängt tillräckligt många billiga laminat för att hata dessa! (studenter har inte råd att köpa glasfiberlaminat , vi köper öl för pengarna :)
Skäret blir snabbt slött av glasfiberlaminat också men det går utmärkt att klippa sådana med en sån här sax.
själv skär jag en skåra med en vass kniv och stållinjal och knäcker sedan laminatet längs skåran.
rikki...: har själv varit med i etf! Det var där jag insåg att det inte var dumt med en plåtsax.... appropå problemen med fenollaminat så är väl de problemen snart över eftersom de blir ovanligare och ovanligare...
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion