HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vaaa ska pojken bygga?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

balog
Starting Member

9 Posts

Posted - 2003/02/22 :  21:34:01  Show Profile Send balog a Private Message
Goddagens!, säger den nyfrälse

Jag har suttit och läst ivrigt i det här forumet ganska länge nu efter att ha fått för mig att det är en god idé att göra slag i saken och så sakteliga börja pilla på en ny anläggning... Min marantz-samling från slutet av 70 börjar bli lite trött (mm. jag är så vansinnigt pervers att jag har marantz i t.o.m. högtalarna )

Har kikat runt lite och fått för mig att jag skall börja med att bygga ett par av valutronics voigt-horn (vh-1:orna), har hittat lite lösryckta detaljer om dem lite här och var, men funderar nu;
  • Är det någon som har något bättre lågbudget-förslag?

• Är det någon som kan säga mig vad det egentligen är för element i dem?,(finns en viss chans att jag haroförskämt bra pris på monacor, så jag funderar på att räkna på något från dem i stället, men då kan det ju vara bra att koll på vad det är för original

Tacksam för all hjälp jag kan få

P.S.
Såna där saker som utrymme är inget större problem, sitter alldeles ensam i min trea...

jag litar bara på förstärkare som är äldre än jag.

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2003/02/22 :  21:54:21  Show Profile Send Ludde a Private Message
Det är Monacor elemeny i dom, men du ska väl ha den där kondingen som valutrnics skickar med i deras "kit" ??? Eller har du hittat sådana kondingar billigare?
Go to Top of Page

balog
Starting Member

9 Posts

Posted - 2003/02/22 :  22:16:13  Show Profile Send balog a Private Message
Det var ju trevligt, att det var monacor alltså.

Kikade lite närmare på deras sida nu, den var ju ganska onavigerbar, men det stod ju faktiskt _exakt_ vad det var som satt i dem , får höra med polarn vad jag får för pris av honom, är det inte så stor skillnad får jag väl sponsra valutronic eftersom de är så snälla o lägger ut designen på nätet...

Kondingen? , näää en 6.8uF konding, det har jag nog t.o.m. ligger i byrålådan kan jag tänka mig

Nån som har lyssnat på dem då? och har någon kritik/förslag på förbättringar?

Alternativt så klart: ge förslag på andra burkar som jag skall ge mig på

Jag har iofs. funtat på att slakta mina gamla, hederliga, fyrvägs Marantz HD770 o bygga sattelitsystem av dem i stället, det har blivit gummiröta i upphängningen till basarna

Go to Top of Page

balog
Starting Member

9 Posts

Posted - 2003/02/22 :  23:19:22  Show Profile Send balog a Private Message
haha, han hade gjort det lite svårare för mig genom att "döpa om" elementen dock, eller är det kanske några gamla benämningar? aja

det verkar som det sitter en SPP-200 och en DT-100 i den i alla fall.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000