| Author |
Topic  |
|
|
robban
Audio Concept

491 Posts |
Posted - 2003/02/23 : 14:44:58
|
Hej,
Det är med glädje vi noterar att Antique Sound Labs nya förstärkare - Hurricane har fått 5 stjärnar i senaste numret av Absolute Sound. Absolute Sound är relativt försiktiga med att ge ut 5 stjärnor till produkter, och därför är detta extra roligt för oss.
Hurricane består av två monoblock på vardera 200W. Rören som används är 8 x KT 88 per kanal.
Så, - är du ute efter mycket prisvärda monosteg, som enligt Absolute Sound var de bäste förstärkare de hört, till ett fantastiskt trevligt pris, - ta då kontakt med oss på info@klubben.net . En första prisindikation är 49.900.- per par. (Vi informerar dig gärna om närmaste återförsäljare.)
Testet kan laddas ner från Absolute Sounds hemsida, www.avguide.com . Läs det och förvånas....

mvh, robban
|
Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,  |
|
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2003/02/23 : 15:57:58
|
MKT Intressant :-) Fast det är väl s.a.s HP själv som delar ut stjärnorna?? (hans eget belöningssystem s.a.s??) TAS har ju börjat med allehanda nya rankinglistor vad det verkar... När kommer det finnas möjlighet att provlyssna? |
Edited by - drgreen on 2003/02/23 19:07:29 |
 |
|
|
robban
Audio Concept

491 Posts |
Posted - 2003/02/23 : 16:09:36
|
Hej drgreen,
i början av April levereras de första.
mvh, robban |
 |
|
|
pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 00:02:23
|
Laste med intresse testet i Absolute Sound och skall forsoka provlyssna har i USA.  
Vad galler for spec pa elektroniken 110v/220v och kommer det vara mojligt att konvertera enheterna utifall jag koper dem och darefter flyttar hem till Sverige igen?
Peter |
Detroit, Michigan |
 |
|
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 09:32:11
|
Robban, först får jag veta att ni tar in superrör - såna vill jag ha! Sen får jag lyssna på Reference 3A-högtalarna på mässan - såna vill jag ha! Och nu detta... nu får du ge dig :-) |
 |
|
|
robban
Audio Concept

491 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 11:28:53
|
Hej Pesa,
köper du i USA är de 110V. I Sverige är de anpassade för 220V. Jag tror inte det är möjligt att i detta fall göra en "omkoppling" av trafon för att ändra matningsspänningen, men att det behövs specifika trafon.
Om du tänker ha dem här, är det nog klokast att köpa dem i Sverige. För det första gäller svenska supportgarantier, och för det andra kommer priset i USA och Sverige vara rätt lika. Tar du priset i USA plus fraktkostnaderna får du svenska priset - ungefär.
Detta är helt klart en stor fördel med ASL produkterna - att priserna inte behöver bli så mycket högre än vad de är tex. i USA.
mvh, robban |
 |
|
|
robban
Audio Concept

491 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 11:32:11
|
Hej Peter B,
ser med största nöje framemot att hjälpa dig (och alla andra) att skaffa dessa produkter.
mvh, robban |
 |
|
|
jojje_guitar
Member

701 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 15:39:54
|
*dreglar*
|
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
 |
|
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 20:10:39
|
Jag köpte senaste numret av The Absolute Sound, och läste Harry Pearssons recension av dessa förstärkare.
"Perhaps once in a decade an amplifier comes along that achieves an entirely new level of musical realism, one that forces the reviewer to redefine the state of the art in reproduced sound. Such a basic monophonic amplifier, and from an unexpected source, is the Hurricane from Antique Sound Labs of China (Hong Kong). It is capable of producing 200 watts, and they are the sort of tube watts that suggest an even higher power. Given its performance, I wouldn't have been surprised to see a pair of these monoblocks to carry a price tag of $20,000, or more. At $4,400 the pair, it is beyond the valley of a bargain- a virtual steal. "
Inte dåligt. Dom verkar mycket intressanta.
|
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
 |
|
|
aaight
Member

208 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 21:25:47
|
winner: antique sound lab finalist: tenor  |
 |