|
NewMount
Member

268 Posts |
Posted - 2003/02/26 : 02:01:43
|
Eftersom du redan har en Arcam CD-spelare, vore det ju logiskt att skaffa en A85. Men om du vill ha ljud med "balls" för avnjutande av rockmusik, är kanske Arcam inte att rekommendera. Jag hade en CD72 under ca ett års tid och tyckte min anläggning saknade snärtig bas och just "balls". Jag provade att byta ut kablar, förstärkare o.s.v., men det visade sig vara CD72 som hade stora problem med mellanbasen och överdriven djupbas, vilket gjorde att rytmisk musik blev trist. Tro't eller ej, jag krängde CD72:an och köpte en Sony CDP-XB740 (3000 kr) i stället. Mycket bättre. Vill du ha "balls", skulle jag faktiskt rekommendera Denon (!). De har ett rappt och fint ljud. Kanske en PMA-S10 för 16000 på apparat.se? Om CD82:an tar bort all mellanbas, som CD72, får du dock inga "balls" ändå. Nej, detta gosiga djupa brittiska sound är inte särskilt mycket rock 'n roll. Prova godtycklig billigare CD-spelare från Sony eller Denon och jämför med din CD82, så kommer du att du får mycket mer "balls" för pengarna där, och inte mindre välljud heller, för den delen (duckar för hagelsvärmen). Trots det har jag ett Linn Kolektor försteg (med ett ADCOM GFA-585-slutsteg). Det givna valet för integrerade förstärkare är annars alltid Accuphase, men det kostar ju en slant till... |
Gärna en Ferrari, men först en bra stereo |
 |
|