HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Ryssens Stereo Saker --> Just nu div slutsteg
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 76

Ryssen
100.000-klubben

8972 Posts

Posted - 2025/07/05 :  22:04:03  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Strömdioden E-103 har Maximum Peak Operating Voltage:30v.
Vad innebär det?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8329 Posts

Posted - 2025/07/05 :  22:17:41  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Gissningsvis att den tål max 30V.
Lite snålt i en rörkrets kan jag tycka, även om det borde räcka så länge minusmatningen ligger på kanske -12V eller så och filtret jobbar på linjenivå.
Tyckte jag såg såna där dioder som klarar 90V, det skulle kännas bättre med lite marginal kan jag tycka.
Såg också att strömmen var allt annat än konstant hos de där dioderna men de är nog fortfarande bättre än motstånd.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8972 Posts

Posted - 2025/07/06 :  00:04:40  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Ok hittade en S-103T som klarar 50v vid 10mA lite mer iallafall.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8329 Posts

Posted - 2025/07/06 :  00:17:34  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Skadar nog som sagt inte med lite marginal, vet inte än hur den där kretsen beter sig vid uppstart och avstängning.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page
Page: of 76 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000