Jo, DG-A2 har varit på tapeten tidigare här på forumet. Själv köpte jag mitt dämplim på Golden Age (innan jag kände till Swedac). Blev betydligt dyrare, 225 för 1 liter.....
Hej! Jag ska bygga sandwich och fick följande svar på frågan om jag skulle använda Swedacs dämplim: "Föreslaget lim är ej lämpligt.Använd ett urethanegummibaserat"...
Det var inte Polyuretan han menade. Jag har använt Casco's Polyuretan (Den med grön kork) fungerar fint. MÅNGA tvingar/limknäktar rekommenderas. Kanske inte meddämpande effekt, men det blir stumt. DOCK så kostar det lite pengar. 150:- för en 300ml
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Jag håller prexis på att bygga ett par högtalare med Swedac's dämplim. 2x12mm MDF Sandwich. Verkar mkt lovande än så länge. Jag har ungefär halva burken kvar om det är någon som vill köpa 6kg av dämplimmet... Jag skickar inte eller något sånt. Intresserade hämtar limmet i Kungälv. Sorry ville inte göra detta till en köp/sälj tråd... Mina högtalare är väldigt "stumma" i vilket fall. Limmet är helt klart elastiskt.