HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bilder från Luleåmässan 2003.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/09/20 :  18:56:25  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Ser väldigt trevligt ut på bilderna..

Man undrar när man själv får komma iväg på sin första hifi-mässa

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/09/20 :  19:09:25  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Tyvärr inga bilder, såg en massa andra smyga omkring med kameran...

Mitt intryck av den 1:a Hifimässa jag varit på är att det låter väldigt bra var än man går. Har inte mycket iofs att jämföra med men vilken utrustning som helst skulle duga mer än väl åt mig..

Bästa ljud:
Hifi Art med Totem + Sim audio och Naim elektronik...inte kanske det bästa ljudet rent tekniskt men rent och avslappnande lättlyssnat var det därinne. Också kanske den enda anläggningen som jag har råd med.

Bästa demo:
Sladd!

Sämsta:
Som verkar vanligt på mässor och demos var det ingen vidare musik som spelades. Skulle gärna glidit omkring och sett fler olika högtalare,elektronik och kablar som man skulle kunna vrida och vända på.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2003/09/20 :  19:35:49  Show Profile Send Qvist a Private Message  Reply
Mycket fin mässa,funkat fint tycker jag.
Det här måste bli en vana varje el vart annat år tycker jag.

Bra att många utställare ville att man skulle spela egna skivor, synd man inte tog med sej några bara..

Bugar och bockar åt arrangörerna.
Go to Top of Page

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/09/21 :  01:43:06  Show Profile Send zorro a Private Message  Reply
quote:
Skådar jag en regelrätt hockeyfrilla på Knoppen?

Terminator: Ja, den är i sanningen fantastisk!

heja sverige!
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2003/09/21 :  01:54:30  Show Profile Send erik a Private Message  Reply
Snutten, tror du inte jag har koll på läget? Kolla vart de simaudioanslutna kablarna mynnar!

Tack Knoppen för lyssning och hifiprat på småtimmarna.

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/09/21 :  02:06:54  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
erik: inte så lätt att se, men ok det var Naim alltså. Säkert en fin kombination!
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/09/21 :  02:41:52  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Roligt med hifimässa i Luleå. Tack för initiativet Janne!

Tyvärr en ganska medioker mässa vad gäller musikupplevelser dock. Frågan är om inte mässans dyraste anläggning med JM Lab Alto Utopia som sista länk i kedjan var bland det sämre som erbjöds. Upplösning förvisso men musikupplevelsen var lika med noll. Basen var outhärdligt okontrollerad. Utställarens mindre system med Lavardin som förstärkare lät avsevärt bättre.

I Hificonsults rum var det mest prat om kablar i tron om att dessa frälser en anläggning. Att sedan Bladelius produkter tillsammans med QRS-högtalarna lät skräp berodde ju givetvis enbart på det urusla rummet...

Hos Audionord fick man lära sig att endast bandelement kann återge fingerrörelser utmed gitarrsträngar. Så nu vet man det också... Krell kliniskt och tråkigt som vanligt - Gamut och Magnepan bättre.

Ljuset i mörkret tändes av Kent med medarbetare från Hifi Art. Med undantag från Digitalbild var det endast i detta rum som välljud kunde erbjudas. Lugn, sansad och kontrollerad återgivning. Mycket musikaliskt och trivsamt oavsett om drivelektroniken hette Moon eller Naim. Lite synd bara att de små Totem inte kunde göra jätterummet verklig rättvisa.

Summa summarum en trevlig mässa trots att välljudet i lite för stor grad lyste med sin frånvaro. Vid nästa mässa är luleåpubliken garanterat mogen för något som lyser starkare än blå dioder. Om ni fattar tugget... ;-)


Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/09/21 :  02:51:05  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
AB förutfattade/bestämda meningar? =)
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/09/21 :  03:01:53  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Bestämda - ej förutfattade. Har inga positiva erfarenheter av Krell.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/09/21 :  03:30:11  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
det är lugnt det har jag inte av flera av dom du tyckte lät dåligt också =)
däribland dock som du kanske förstår inte Krell
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/09/21 :  09:26:31  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Toppen erik!
Verkligt bra bilder...

Minneskorten är laddade, fotoblixtarna har avlöst varandra och jag känner på mig att detta kan bli en mycket lång tråd...

Om vi nu skall ha en märkesdiskussion i samband med mässan, föreslår jag att den flyttas till diskussionsavdelningen.
Detta är en bildreportagetråd.
Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2003/09/21 :  09:29:23  Show Profile Send Qvist a Private Message  Reply


Stilig märkning bak på en så pass fin förstärkare, hmmmmm
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/09/21 :  09:48:06  Show Profile Send mag a Private Message  Reply
Härlig svengelska på märkningen också

Fast nog är den cool, jag skulle nästan kunna leva med den märkningen


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2003/09/21 :  11:17:55  Show Profile Send octavia rs a Private Message  Reply
Märkningen H och L är nog high och low med tanke på att det är ett monoblock med en mosfet och en bipolär förstärkare i samma chassi.

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/09/21 :  14:59:53  Show Profile Send mag a Private Message  Reply
självklart, tänkte inte på det

edit: är det elektonisk delning eller varför går det in 2 signalkablar


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath

Edited by - mag on 2003/09/21 15:01:19
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/09/21 :  15:57:18  Show Profile Send Rebo a Private Message  Reply
Bäst ljud upplevde jag hoss budha audio, tätt följda av JMLAB/LAMM och QRS/Bladelius.

Bra ljud till bra pris både hoss HifiArt och i Myryad/Rega.

Sämst var att man skulla åka på en förkylning just denna helg och att man inte fick komma in hoss Mårten Deisgn, utom på givna klockslag.

Edited by - Rebo on 2003/09/21 15:57:34
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/09/21 :  16:37:38  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Får vi se flera bilder?


Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/09/21 :  17:02:21  Show Profile Send s.m.f a Private Message  Reply
Har nu kommit hem och har en kamera laddad med bilder. De kommer upp under kvällen?

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/09/21 :  17:08:26  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Låter som en riktigt bra ide att lägga upp dem då!!


Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/09/21 :  17:11:16  Show Profile Send s.m.f a Private Message  Reply
Bilder kommer tyvärr först imorrn. Usb kabeln har inte återkommit efter utlån av kameran

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2003/09/21 :  21:51:41  Show Profile Send erik a Private Message  Reply
Lite slumpmässiga bilder från söndag förmiddag när aktörerna börjat vakna till liv efter en kväll i det krävande Luleå. Snart kommer Timbres bilder så ta det som en aptitretare.





Erika är redo för en ny dags anstormningar.









För den lille kabelfetishisten.



Helgens bästa händelse!!



/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/09/22 :  00:09:38  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
som vanligt trevliga bilder från erik...

ska väl ta och lägga in ett urval av mina här så snart jag haft tid att krympa ner dom till en mer "forumsvänlig" storlek.

det var hur som helst riktigt trevligt på mässan och jag hittade mig något nytt att drömma om när det blir av att köpa hifi igen.

Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/09/22 :  00:20:58  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Timbre .."var är bilderna?"
Go to Top of Page

period
Member

188 Posts

Posted - 2003/09/22 :  03:32:27  Show Profile Send period a Private Message  Reply
Verkar ha varit en mycket trevlig mässa! Fina bilder, hoppas det dyker upp fler!

Mvh // Per
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/09/22 :  08:44:34  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Här kommer lite bilder från HC rummet..

Sladd funderar..



Lokal modell större.



Sladd speglar sig..



Finlirshörnan..



Familjen QRS..

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000