HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 veteranhifi...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/05/26 :  15:51:19  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Hej!

I sommarstugan står det något gammalt jag inte tänkt på. Jag vet inte hur gammal den är men det står DUX på den iallafall.

Här följer en helhetsbild:


En närbild på displayen. Det finns många länder angivna


Närbild på högtalaren. Vilket element sitter här tro!?


Här brukar vi placera alkoholen under somrarna då vi är i sommarstugan


Tillsist en extra helhetsbild:



Jag provade att starta den och displayen lyser o så men
det händer inte så mycket mer. Antar den är rördriven?

Är det värt att fixa en sådan här gammal apparatur?

tack för mig

mvh Johan!



Vänligen
Johan Linnarsson

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/05/27 :  03:08:16  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Trevligt med gamla apparater! Helt säkert är det rör i den.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/05/27 :  07:05:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
De brukar vara ganska trevliga som radioapparater och faktiskt inte låta så där himla dåligt. Lite beslöjat, något basfattigt men väldigt lättlyssnat.

Jag har haft en dylik pjäs som väckarklocka. Rörglöd, klart mysigt sätt att vakna på

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/05/27 :  07:36:15  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Apropå det där med välljudande radioapparater så hittade jag en gammal Philips bordsradio hos en avliden släkting. Med "Magic eye" och allt. Hem och koppla in, och ett mysigt rödgult sken började sakta lysa upp väggen bakom... Röster! Jag säger bara det, röster! Ett varmare fylligare ljud har jag inte hört sen dess! Det är härligt att lyssna på pratprogram på den radion och den lever än!
Hos samma person hittade jag ett vinylspelarskåp! Ett dual i vackert mörkt trä med Bacchus gudinnan på luckan. När man öppnar den kommer en gammal Dual spelare ut. Den har dubbla nålar för stenkakor eller vinyl! Tyvärr är nätdelen helt bortvittrad på den men en dag kanske man orkar ta sig tid att fixa den. Ett gäng stenkakor medföljde oxå.

Slutsats: Det är ganska kul med Veteranhifi och man kan bli förvånad över hur bra det låter!

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000