Dave Douglas - Soul On Soul. Det var den med trummorna och den går att köpa på CDON.se
Sara K. - Waterfalls. Tjejen som spelade akustisk musik med djup bas( hördes tyvärr inte så mycket av). Denna är lite kneppigare att hitta. Den ligger på ett bolag som heter Stockfish. Den finns nästan garanterat hos Ultimate Sound i Vimmerby. Annars finns den nog också på: klubben.net under länken Skivklubben / Mixdisc
Helt ok, svårt att sätta betyg efter som att låtarna vi lyssnade på inte var desamma på de olika prylarna :) Lite för långsamma och tillbakadragna för min smak, men helt klart godkända.
Putteman: På den skivan vill jag varmt rekommendera låt nr 1 och framförallt nr 10. Jag gillar de spåren skarpt. Det är för övrigt årets skivinköp för min del och jag vill minnas att jag tyckte att den var rena fyndet för 150 kr, så vad är den då inte för 29 kr. Jag uppmanar härmed samtliga forumsmedlemmar att köpa denna skiva - om inte annat, så för den fina produktionens skull.
Jag har Sofie Zelmani-skivan ni pratade om någonstans i denna tråd och skulle gärna vilja veta vilken låt ni pratar om. Trummor sa ni, låter intressant.
Förresten. Kul att ni bjuder på intressant läsning och bra bilder. Verkade som att ni hade trevligt.