HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Poes kit
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/12 :  10:22:20  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Jaha, då kommer lite bättre bilder på mitt kit.

Först en ny stämningsbild:

Kevlar, kevlar och åter kevlar!

Min 2-kanals anläggning.



Lite närmare bild på CD & förstärkare..


Thule CD 150B MkII samt Primare I20 plus mängder av CD-skivor. Ja, jag vet. Måste köpa en schysst förvaring.



B&W 602 S3 på 45cm Blackfoot stativ. Tara Labs Prism Biwire-kabel.



Eh.. ny schysst vinkel.



..bi-wiring..


Jaha, det var allt. Som sagt lite bättre bildkvalité.


Nyheter 11-11-2003:

Ett par VDH 102 MKII Signalkablar samt halva sqashbollar under CD:n. Ger en klar ljudförbättring

Nyheter 21-01-2004
Lite utökning av systemet: Vinyl!!



Trots det låga priset låter det underbart.

Project Debut II

Snart nya bilder..

eof
Min anläggning

Edited by - Poe on 2004/08/28 00:09:37

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/12 :  15:02:48  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Nehe, ingen som orkar kommentera . Nåja, jag kan ju säga det att högtalarna står på tur att bli uppgraderade. Funderar eventuellt på ett par golvare alternativt bättre stativare från Dynaudio, men det finns ju så många andra schyssta högtalare...

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/10/12 :  15:04:37  Show Profile Send mucke a Private Message  Reply
Tjena Poe.
Blev det bättre sen du böt cd spelaren ?

Mvh Mucke.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/10/12 :  15:06:46  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
böt alltså? =)
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/12 :  15:12:39  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Hej Mucke: Det blev som natt o dag. Jag kan ju säga att jag tidigare faktiskt varit rätt skeptisk mot CD:ns betydelse för ljudkvalitén , men det var innan jag bytte förstärkaren. (Jag insåg inte tidigare att min gamla förstärkare begränsade övriga delarna). Ljudet med Thulen blev bättre på alla punkter, fastare bas, finare diskant och framför allt, snyggare 3d-perspektiv och bättre engagemang. Jag är mycket nöjd med denna. Ett kap helt enkelt i prisklassen.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/10/12 :  16:08:51  Show Profile Send mucke a Private Message  Reply
Nåja, jag kan ju säga det att högtalarna står på tur att bli uppgraderade. Funderar eventuellt på ett par golvare alternativt bättre stativare från Dynaudio, men det finns ju så många andra schyssta högtalare.

Jag var själv otrogen ett tag och körde Nht 2,5i. Jag sålde dom och köpte B&W 602 s3.
Dom börjar nu bli inspelade och sjunger rätt så bra.
Jag var från början inne på B&W 805 alternativt den nya 705, men p.g.a ekonomiska skäl blev jag tvungen att välja dom billigare 602:orna.
Givetvis så blir det oxå uppgradering av högtalarna när ekonomin har blivit något bättre
Jag har då inga problem att välja högtalare. Kommer nog aldrig att välja nått annat en just B&W.
Valet är ditt.

Mvh Mucke.

Edited by - mucke on 2003/10/12 16:12:09
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/12 :  16:28:30  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Jag känner faktiskt som du. Ett par 805:or eller 705:or lockar mycket, men gräset kanske är grönare på andra sidan... Ska hur som helst provlyssna ett par 705:or innan jag ev. är otrogen...

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/10/12 :  16:36:14  Show Profile Send mucke a Private Message  Reply
Gräset är inte grönare på andra sidan
Om du mot all förmodan väljer att prova så önskar jag dig välkommen tillbaka.

Mvh Mucke.
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/12 :  16:48:12  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Tack.. Måste säga att jag är mycket nöjd med 602:orna. De är mycket bra högtalare, framför allt för de pengar man betalar. CD-spelarbytet har dock fått mig att undra om inte jag kan krama ur lite mer extra drag och upplösning ur systemet.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/12 :  19:02:58  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Hej Poe!
Snyggt kit du har är själv lite sugen på en annan CD-spelare framöver då en e.v balanserad sådan en Thule är ju inte helt fel också Primare 30.2
ligger bra till men som sagt jag ska testa lite olika framöver även också kika på någon förstärkare får väl ser nu på mässan vad dom har där man
kan sukta efter för ett rimligt pris för en annan.



Edited by - poman on 2003/10/12 19:29:40
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/12 :  20:05:45  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Hej Poman:
quote:
Snyggt kit du har

Tack!
Jag har lyssnat på D30.2 och den är inte alls dum. Jag kände dock att Thulen gav lite mer för pengarna för min del. En D30.2 skulle kanske satt mitt system lite ur balans för tillfället. Bättre att lägga lite mer krut på högtalaruppgradering i framtiden tänkte jag. Dessutom går Thulen att uppgradera med uppsamplingskort vid senare tillfälle.

Jag har sneglat lite på ditt system också, inte alls dumt. Hur funkar kombinationen Avance och Primare?

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/12 :  22:11:45  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Hej Poe och tack ska du ha!


Jag har sneglat lite på ditt system också, inte alls dumt. Hur funkar kombinationen Avance och Primare?


Avancen funkar alldels utmärkt tillsammans med Primare hur tycker du din Thule 150B MkII är jämnfört med Primare D30.2
Om du ska kika på andra högtalare så kolla på Avance 3 mkII och 7an inte
så tokiga högtalare bra priser i Danmark som du bor i.





Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/12 :  22:55:44  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Jag har inte gjort en direkt jämförelse mellan D30:an och Thule. Jag har lyssnat på dem vid olika tillfällen och olika "setups" så jag är inte den bäste att svara på det.

Så här rakt ur huvudet så spelar Thulen i alla fall i samma liga som D30:an och dessutom för bra mycket mindre pengar. (Jag kan säga att det var en ytterst marginell skillnad mellan Densen 400+ och Thulen vid en direkt jämförelse.) Thulen går dessutom att uppgradera (Eller köpas direkt med uppgraderingen, Digit II).

Den kan dock kanske vara lite ljus i vissa system och med något vass diskant så man får nog passa sig om man har ett system med liknande egenskaper, men det kan ju också bara vara en fråga om rätt kablar.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/12 :  23:01:32  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Tack för ditt svar får testa den någon gång Thulen.


Go to Top of Page

theBoss
Starting Member

48 Posts

Posted - 2003/10/13 :  08:00:55  Show Profile  Visit theBoss's Homepage Send theBoss a Private Message  Reply
Hej Poe, jag måste instämma i det du skrev om att underskatta betydelsen av CD. Jag har själv uppgraderat nyligen och jag måste säga att det är bättre på alla sätt precis som du säger, fastare bas, mer detaljerat och utmejslat mellanregister och diskant samt bättre 3d.

//Michael
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/13 :  10:16:51  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Hej theBoss: Ja, det man verkligen lärt sig är vikten av de olika delarna är jämt balanserade för att få bästa möjliga ljud. (Därav min undran om inte nya högtalare skulle vara gött..

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2003/10/13 :  10:22:17  Show Profile Send weezer a Private Message  Reply
Passar på att sticka in näsan och säga hej Ponta .

/Harald
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/13 :  10:31:42  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Tjaaa!
..har hört vissa elakartade rykten att du spenderar mindre och mindre tid framför stereon nuförtiden...

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2003/10/13 :  10:35:27  Show Profile Send weezer a Private Message  Reply
Ehh ja, tvingas väl erkänna att det numera finns andra intressen åxo . Men än så länge är de förlagda till veckosluten, så veckodagarna är det fritt fram att poppa på .
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/13 :  10:38:24  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Hehe... Jag får komma till Gbg snart och provlyssna Ninkorna. Som du ser ovan är jag lite sugen på en högtalaruppgradering..

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/10/13 :  21:12:40  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Lite "korniga" bilder, men trevligt system! Vet inte om jag läser slarvigt, men vad hade du för CD spelare innan?
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/13 :  21:29:31  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Matrixen: Ja bilderna är kassa, men det blir snart bättring.
Jag hade tidigare en 9 år gammal Pioneer PDS-703.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/10/13 :  22:10:28  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Kassa tycker jag låter starkt. Vaför inte köpa "lite korniga". Jag har inte lyckets få in några bilder alls, så det var absolut inte fråga om någon sågning.
Jag har Pioneers PDS-06 själv och den står sig fortfarande skapligt i sin prisklass, men jag funderar på uppgradering. Det står en Thule hos min lokala handlare. Kanske skall testa den. Är det viktigt att det skall vara Mk II?
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/14 :  07:17:09  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Jag vet att Thulen CD 150 har funnits i många år, men det har genom åren gjorts en rad förbättringar. En del medlemmar här på forumet har klagat lite på tillförlitligheten på äldre modeller, något jag inte direkt kan uttala mig så mycket om, men framförallt verkar det vara äldre modeller med Philips-mekanik. (De nyaste har Sony-mekanik). Det har säkert skett en rad förbättringar på andra punkter också genom åren. Viktigt att påpeka är dock att jag vet inte om Mk II automatiskt innebär Sony-mekanik, men det kanske andra Thule-ägare vet bättre här på forumet? Hur som helst är den definitivt värd en provlyssning tycker jag.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/10/14 :  19:37:15  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Snygga bilder! Verkar vara en trevlig lägenhet du har.

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/14 :  19:40:34  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Tack. Lägenheten är mycket trevlig och lite udda, men ganska bedrövlig akustik. Skall försöka montera lite diskreta "absorbenter".

eof
Min anläggning
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000