HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Gynter
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/15 :  23:49:19  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
Schyssta grejer du har Gynter!

Förstår att du vill byta ut dvdn mot en riktigt fin cd såklart!
I större rum låter detta system (med bättre cd) säkert helt fantastiskt.
Jag kör också med en Amplifix som jag är mycket nöjd med!
Det enda jag önskar nu är par riktigt fina högtalare, de jag har nu är riktig budget hifi, fast dom låter i och för sig bra tycker jag.
Är tyvärr fattig student så det lär väl dröja innan man får råd att uppgradera...


mvh,


Edited by - hifirocker on 2003/10/15 23:57:11
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/10/16 :  15:55:25  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message  Reply
Amplifixen i silver är verkligen SNYGG!!

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2003/10/16 :  16:20:29  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Rydberg det var tråkigt med cykeln, jag har skaffat ett separat cykelrum så jag hoppas att min får vara ifred .

Matrixen 4 st 12" basar det lär ju spela på en del, skulle inte vilja bo granne med dig .

hifirocker tack! och visst är Amplifixen trevlig...

Resolution jo visst är det så

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/10/17 :  19:31:39  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
jag är imponerad!
att studenter kan ha såna grejer.detta är i alla fall inget system att skämmas över.jag hade aldrig kunnat spara till nåt sånt om jag inte jobbat som en galning.kul att se att en del lyckas.
med en sån början så kan det bli en fantastisk anläggning till slut.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/01/28 :  21:02:49  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Läget är det som följer: SATen är såld och dvd bortskänkt racket är helt tomt... På fredag kommer det troligtvis en ny lekkamrat till mina Nautilus. Det är en ny förstärkare som troligtvis kommer åka 8or runt min fd SAT . Ska bli en intressant helg men tyvärr lyser cd-spelare med sin frånvaro men det ska vi ändra på nästa månad. Det blir nu ett steg i rätt riktning...

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/01/28 :  21:23:53  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Spännande Gynter! 19 m^2 är mått som känns igen, bor du också i Flogsta nånstans måntro? Jag är lite i samma situation som du, fast för min del är förstärkaren kvar men en ny CD är på ingång. Just nu låter det ingenting alls från stereon alltså, och det är smärtsamt Men den som väntar på något gott...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/01/28 :  21:34:05  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Jag har ju inget kvar förutom högtalarna, surt värre men det blir det ändring på... Jasså har jag en hifigranne här nere =)

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/01 :  22:30:01  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Såja nu står "den" här hemma och sprider värme och välljud... Det blev inga Vincent monoblock som jag var inne på ett tag utan jag sprang på en skönsjungande danska istället. Det blev en Gryphon Callisto 2200... Bilder återkommer jag med snarast när jag fått tag på en kamera.

Inte nog med det så är det ett nytt rack på ingång, och som säkert många har sett så köper jag stargazers spindel. Tråkigt för honom att skilljas men så mycket roligare för mig...

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/02 :  04:53:18  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Snyggt, jag får väl upprepa satsen sedan tidigare, att så här hade inte studenterna det på min tid.

Bravo
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/02 :  09:24:02  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Nej visst är det lite för bra för att vara ett studentsystem... dock så jobbar jag på loven och kan spara undan pengar på så sätt.

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/02/02 :  18:16:13  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Härligt Gynter.
Jag dreglade lite över den där feta danskan också, men än så länge så får jag nöja mig med dess lillasyster...
Är det inte väldigt mycket Gryphon och B&W på forumet nu

Och källa, vad blir det?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/02 :  18:56:40  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Jasså Bubben du har också en Gryphon... ja de är trevliga. Jag är ganska glad över att Rydberg har proppagerat hårt för gryphon annars hade det nog aldrig blivit någon. Sen att B&W passar bra med denna danska är ju mycket trevligt.

Signalkälla vet jag inte jag antar att jag bör ha en med balanserade utgångar då Calliston ska presstera bättre. En svart Cairn Fog skulle iaf se trevlig ut här hemma dock har jag inte lyssnat på den. Får se hur mycket pengar man kan skrapa ihop... Tipps mottages tacksamt...

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/02/02 :  19:10:03  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Jo, inte nog med att jag har Gryphon, jag har N804 också
Mycket nöjd, men ska börja leta CD om något halvår-år.
Angående CD, Rydberg drog en tråd om just det för några månader sedan.
(Hoppas han inte tar illa upp att jag nämner det)

När du inhandlade Calliston, du lekte inte med GamuT-CD´n samtidigt?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/02 :  20:05:01  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Hehe jasså det är nästan samma system... vad har du för källa? Hur tycker du det fungerar? Misstänker att tråden Rydberg hade behandlade CD-spelare över min budget tyvärr men jag ska titta efter. Har du inga bilder Bubben?

Angående GamuT-CD´n så var det inget jag spelade på utan det blev Audio Research CD-3 som de har på dagens erbjudande... Var väl inte direkt ute efter någon cd-spelare så jag tittade inte efter några. Dock tycker jag inte Audio Researchen var något för mig det är definitivt för mycket pengar och sen passade inte utseendet mig alls...

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/02/03 :  11:17:39  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Mmm, håller med dig om audio resarch-CD´n, Grymt ful!! Men men, delad är smaken som baken...eller hur man säger.
För tillfället kör jag med CD72T från Arcam. Jag har funderat på att uppgradera det hela till 82 eller så, men jag sparar nog ihop tills jag har råd med en helt balanserad CD istället.
Men du har ju fanstastiska högtalare och förstärkare, vore synd att inte ta ut maximalt med en CD som matchar. Tyvärr kostar det.

Jag har inte "publicerat" min anläggning ännu, då jag inte har någon vän med digitalkamera på nära håll. Men det kommer nog snart...

Jag är mycket nöjd med mitt system nu, det är inte anläggningen utan rummet som sätter gränserna för hur jag vill ha det. Jag söker med ljus och lykta efter några passande åtgärder.
Tyvärr är mina kunskaper om akustik inte direkt värda att avhandla om man säger så...

Jag är rätt nyfiken på ljudskillnaderna mellan 2200 och 2100. Men de recensioner som finns är ju på utrikiska...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/03 :  13:41:21  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
2100 more music, less hifi ,har jag hört jämfört med 2200

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/02/03 :  15:35:16  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Jo, men vad betyder det rent konkret?
Kretslösningen är ju identisk om jag inte har sett fel, så ljudet borde ju vara mycket likt det med.
Men någon skillnad borde ju dubbleringen av effekten göra, så det skulle ju vara kul att veta vad som händer i ett sådant fall.
De flesta produkter som görs i två olika storlekar brukar ju också vara mer eller mindre kompromisslösa. Men i det här fallet borde det ju bara vara effekten som spelar in, eller?
Man borde altså kunna se (höra) hur mycket som beror på kvantitet och hur mycket beror på kvalitet.
(för att återgå till signaturen)
Förstår du hur jag menar?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/03 :  15:39:12  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Det är inte riktigt samma sak då man har fler utgångstransistorer och man får större problem "paracitkapacitanser" mellan trissorna, dessutom är det svårare att matcha ihop 8 trissor än 4. Allt annat lika så är färre komponter att fördra.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/02/03 :  16:08:30  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Okej...
Jag tror jag hänger med, men ändå, håll med om att du är lite nyfiken på ljudskillnaderna?
Bättre eller sämre är ju sedan upp till var och en...

3-stjärnigt!!!
(f´låt, va´ bara tvungen)

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."

Edited by - Bubben on 2004/02/03 16:10:44
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/03 :  18:17:46  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Jadu Bubben jag ser fram emot dina bilder... Om du nu bor i närheten av Uppsala så skulle det väl gå att ordna en liten jämförelse mellan förstärkarna det skulle även jag ha intresse för.

Angående CD-spelare så är jag lite kluven... Det känns lite svårt att motivera mig mycket pengar på den men jag måste nog lyssna runt innan jag beslutar mig. Eftersom jag är relativt nöjd med ljudet nu så tror jag att jag inte skulle ha några problem med att leva med en CD-spelare för omkring 10-15k. Däremot så är det annat än bara en ny CD-spelare som står på önskelistan så det får bli vad det blir...

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/03 :  22:38:46  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Nu kommer det bilder...




Gryphon Callisto 2200 framsida...








Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/03 :  22:41:21  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Baksida...




Fronten igen hel...




Topp...


Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516

Edited by - Gynter on 2004/02/03 22:42:20
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/03 :  22:46:08  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Hela systemet ser ut så här med min nya spindel...











Avslutningsvis har jag en bild på Nautilus diskanten...


Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/03 :  23:24:03  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Den var fin, förjädra vacker, man blir tårögd!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/02/04 :  00:03:51  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Gynter> Du tar ju mer porrbilder på gryphonen än t o m herr Rydberg
Men snygg är den. helt klart!

kabelskitsnackare

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000