HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 matså
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/02/29 :  13:31:39  Show Profile Send matså a Private Message  Reply



Här har ni Pioneer 565 som jag hittills är mycket nöjd med. Både till hembio och tvåkanals. För mig är det en stor njutning att lyssna musik med den



Här har ni Arcam 100 en väldigt bra surroundreciever som också har ett väldigt bra tvåkanalsljud.



Vänstra högtalaren av Audio Pro Ego 515. Nätkabeln som ni säkert ser är Supra Lorad



Högra delen och sub Ego




Centern 313



Mina bakhögtalare som även är mycket bra som frontar



Det slarviga ormboet. Här dominerar Supra som är mina favoriter. Man kan kanske också se Arcams 100s nackdel. Det är så himla trångt att koppla in en högtalarkabel. Hoppas de har ändrat på det på deras nya modeller.



Supras högtalarkabel ply S 3.4 är mycket nöjd. Jag bytade den ifrån Taralabs omni. Tycker det mesta har blivit bättre.




Sonic designs budgetkuddar. Jag hade problem med vissa skivor med basen. När basen var som värst så skorrade det i stereo racket. Nu har det försvunnit med dessa. Mycket nöjd



Hela hembio/hifiracket. Nästa priotering är en ny tv som är större och i widescreen. Men det blir nog tyvärr när jag fyller 3000


Vad det gäller ljudet i helhet så kan jag säga så här. Jag har njutit mycket av härlig musik och i mina öron låter det mycket bra. Jag är nöjd både till musik och film.

Min fotosida på flickr

Edited by - matså on 2004/02/29 16:26:09

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/02/29 :  15:07:14  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
FIn anläggning.
Men försök gärna krympa bilderna lite, de får inte ens plats på min skärm!
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/02/29 :  15:41:50  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Stora bilder var nog milt sagt och inte heller direkt små i filstorlek.

Matså > Jag tog mig friheten att ta dessa bilder och förminska dom och komprimera på ett korrekt sätt. Dom finns i din mapp på server och du ser direkt vilka det är då jag också numrerat dom 1 till 10.

Ett exempel på det här:
http://bildarkiv.hififorum.nu//mats%E5/matsa_bild_01.jpg

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/02/29 :  15:51:11  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Tack, Tober. Jag skall ändra dom i kväll

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/29 :  16:00:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
OM 5 min, finns ÄR bilderna förminskade. =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/02/29 :  16:18:21  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Hjärtligt tack, Zalve. Otroligt fin och snabb hjälp man har fått.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/02/29 :  20:33:47  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Flytta upp centern på TV'n, alternativt vinkla den uppåt så får Du betydligt bättre homogenitet.
Ett tips i all välmening bara.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/02/29 :  20:43:52  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Sten: Jag har försökt sätta den på tvn men det är lite osäkert(känns som den skall ramla ner)

Centern är faktiskt lite vinklad uppåt

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2004/02/29 :  20:49:36  Show Profile Send bruce a Private Message  Reply
Nu förtiden finns det bra många billiga widescreen Tv. Du behöver nog inte vänta tills du är 3000.
På något sätt, med alla utgifter, har jag kunnat spara tillräkligt mycket att köper det jag vill (nästan).
Grejen är, jag här hål i alla mina kläder och jag kan inte komma ihåg senaste gången jag var ute på någon pub : )
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/02/29 :  21:25:24  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
bruce: Jag hoppas verkligen inte jag behöver vänta tills man är 3000 år. Det är inte enbart kostnaden utan jag är rädd för att man kanske köper fel, nu när de skall släcka ner det analoga osv. Har du någon bra billig tv som du kan tipsa om?

Min fotosida på flickr

Edited by - matså on 2004/02/29 21:26:34
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2004/02/29 :  22:29:50  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Mats,

Har du provat att använda några rejäla klumpar med häftmassa mellan centern och tv:n?
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/02/29 :  22:39:30  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Nej, det har jag inte gjort. Tack för tipset.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/03/01 :  00:07:09  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
quote:
utan jag är rädd för att man kanske köper fel, nu när de skall släcka ner det analoga


Det behöver man inte oroa sig över även om man har en "vanlig tv".
Alla bild och ljud signaler är analoga när de visas och spelas upp.
Digitaltvsignalen är inte digital när den når tv-apparaten. Det är den endast först innan den når digitalboxen (om man har en sådan) där den sedan omvandlas till analog signal som skickas vidare till tvn med scartkontakten. Oavsett om alla får digitaltv i framtiden så måste det alltid finnas någon form av omvandlare någonstans i bildkedjan får att vi ska kunna se själva bildinformationen, sen om denna omvandlare sitter i tvn eller en box utanför borde vara av mindre betydelse.

Mvh,
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/03/02 :  12:28:11  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
HÖrde på Plus att de som har kabeltv inte behöver oroa sig.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000