HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Daniel (uppgradering + bilder)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2003/10/11 :  16:15:51  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Integrerad förstärkare: B.A.T. VK-300x SE
Högtalare: ProAc Response 2.5

Signalkällor
Radio: Rega Radio
CD/DAC: Rega Jupiter/Io

Grammofon: Nottingham Spacedeck
Tonarm: Spacearm
Puppa: Benz Micro LP
Riaa: Tom Evans Micro Groove Plus
Skivmatta i olika lager kolfiberlaminat och neopren

Högtalarkablar: AudioQuest Volcano med Eichmann Bayonetter
Signalkablar: AudioQuest Anaconda med Silver Bulletplug, Silk med Silver Bulletplug och XLR
Tonarmkabel: Cardas Neutral Reference.(Silver Bulletplug)
Nätkablar. Nordost Vishnu, Kimber

Övrigt:
PS Audio Ultimate Outlet
BDR-Cones, Balthazaar puckar (under B.A.T.)
Balthazaar puckar. (under högtalare)
Base Technologies (under Spacedeck)















Bildkvaliteten är inte den bästa

Men det låter väldigt trevligt just nu.

Edited by - Daniel on 2004/02/22 00:04:08

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/11 :  17:57:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det där verkar intressant... Här är bilder definitivt ett krav!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/10/12 :  15:14:18  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Underbart! Väntar spänt på bilder.

Den dagen du vill bli av med Jupiter/Io så kan jag bara säga att jag definitivt är intresserad.

MVH

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2003/10/12 :  22:25:15  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Det skall jag komma ihåg. Förnärvarande spelar jag väldigt lite CD pga att det är så mycket trevligare med vinyl. Men alla skivor finns ju inte på vinyl och måste man lyssna på CD så skall man ju göra det på en Rega. Dessutom är jag frälst i designen på de gamla Rega grejorna.

Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/10/13 :  00:06:42  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Det låter som vi kanske har en potentiell deal...

Du tar över min Planet och får en slant i fickan medan jag lägger vantarna på Jupiter/Io. Den du!

MVH

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/22 :  01:10:27  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Habilt och vinyl också.

Bravo
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2004/02/22 :  13:38:58  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Självklart, man gillar väl musik
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/02/22 :  13:56:52  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
B.A.T och rejält kablage! Här snackar vi bra grejer
Snyggt utformat system med en massa godbitar..
Vad är Balthazaar puckar? nytt för mig.



kabelskitsnackare


Edited by - sampix on 2004/02/22 13:59:55
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2004/02/22 :  14:16:30  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Ja, Balthazaar är både nytt och hemligt än så länge. Vad jag kan säga är att de kommer vara ett prisvärdare alternativ till många vibrationsdämpande puckar på marknaden. De är byggda i kolfiber och epoxi-laminat. De funkar under både elektronik och högtalare. Särskilt med originalspikes. Spikarna sjunker ner någon millimeter i materialet, vilket får högtalarna att stå super stabilt. Mer information kommer.
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2004/02/22 :  14:17:53  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Sampix. Tack för komplimangen.
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/02/22 :  15:47:27  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
kom med informationen snart då..intressant!
vem tillverkar dom?du eller?

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2004/02/22 :  16:26:53  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Ja, jag är inblandad i produktionen och utvecklingen. Vi har alla utlånade för utvärdring. Men tillverkning av nya kommer snart igång. Vi kommer givetvis att börja i liten skala. Vi har alla andra jobb att sköta, och kommer att göra detta vid sidan om. Det är även fler produkter på gång. Tonarmsplatta till LP12, skivmatta, några tweaks till SME 309,IV och V. Men vi håller på att se över om dessa går att tillverka i större upplaga. Det blir för dyrt annars.
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/02/23 :  13:01:46  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Det där låter lovande =) väntar med spänning...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/02/23 :  13:29:03  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Woaw!!!
Läcker anläggning samt en MASSA skivor (både CD och Vinyl). Ett par äkta ProAc dessutom.


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2004/02/23 :  15:20:51  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Tack för det epkpeng

Det inhandlas en del skivor på helgerna. När de kostar från en tia styck så blir det fort många.

Det finns fler vinylskivor än de som syns på bilderna. De klassiska har fått ett eget skåp.

Edited by - Daniel on 2004/02/23 15:27:55
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2004/02/25 :  22:43:53  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message  Reply
Åhhhhhhh.... Vad fin Bat:en är i svart!!!

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/25 :  22:52:53  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Riktigt Najs Anacondan hade jag själv innan, den är bra. Testa med en Nordost Quattro Fil i systemet, det blir ett helt annat flöde på ljudet än med Anacondan.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2004/02/26 :  17:08:10  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Rydberg. Intressant det du säger. Jag har blivit lite sugen på att testa Nordost bättre kablar sen jag lyssnade på deras strömkablar. Red Dawn föll mig inte på läppen, för ljust och lite för lite kött på benen, så att säga. Anacondan är "hottad" med silver Bullets, vilket ökade på flytet.

Tycker du att Quattro-fil låter lika fylligt som Anaconda? Och hur tycker du att SPM står sig mot AQ:s högtalarkablar? Svara gärna via PM om du orkar.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/27 :  23:57:39  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Oki, skriver ett PM imorgon

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/02/28 :  19:05:10  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Wow Daniel! Vilken anläggning. Skivspelaren, jag säger bara "skivspelaren"...:-)))))))

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2004/02/28 :  23:02:24  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Tack för det Rydberg. Och tack pesa. Jag trivs väldigt bra med NAS:en. Den låter fantastiskt trevligt. Jag har hört några spelare som har grävt fram lite mer detaljer och som har mer kontroll. Men de har alltid kostat väldigt mycket mer än Spacedecken, och de har aldrig låtit så tredimensionellt, förförande och musikaliskt.

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/29 :  23:32:50  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Nu har du PM

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000