HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFi-Stad: Evanston, Illinois
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/15 :  03:37:42  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Helgen som gick var jag (som bekant...) i Chicago-omradet och passade da pa att besoka Evanston. Evanston ar nog mest kant for att vara hemort for Northwestern University, men denna lilla idylliska stad, ca 30 minuter norr om Chicago, har mer att erbjuda...



Evanstons huvudgata (se ovan) heter Davis Street och pa denna gata aterfinns tva butiker av hog klass - Audio Consultants och Celestial Sound. Skall vi ta och kika in...


Detroit, Michigan

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/15 :  06:05:20  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Men när då då?

Nuuuuuuuuu.......

Bravo
Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2003/10/15 :  08:37:24  Show Profile Send bernu a Private Message  Reply
Inte nu, men NU! ;)

/Björn

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/15 :  23:03:13  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message  Reply
Men hallå! Nu har jag väntat jäääättelänge på fler bilder..nog för att det är borta i staterna men så lång tid kan det ju inte ta att ladda upp bilder därifrån! Synd att jag inte hade hifi-intresset när jag bodde där för några år sedan, märker ju att det finns en del spännande "over there"..

www.linnforum.se

Edited by - Sony on 2003/10/15 23:03:29
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/16 :  00:50:19  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Ater hemma efer en dag pa jobbet ar det dags att ateruppta besoket i Evanston... Ber om ursakt om ni hallits pa halster...

Det forsta man slogs av nar man vandrade in hos Audio Consultants var deras stora begagnat-avdelning. Ca 25 par hogtalare (flera aldre, "vintage") och sakert femtio enheter (forstarkare, CD o.d.) trangdes pa hyllorna... Stor service-verkstad och ett fullt inrett hembiorum fanns ocksa nara ingangen. Forsta rummet av storre intresse huserade en rad intressanta hogtalare. Pa denna bilden syns alster fran Thiel, Martin Logan och Magneplanar...


Detroit, Michigan
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/16 :  01:04:46  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Detta rummet var det "latta" () rummet ur hifi-perspektiv och har fanns ocksa denna imponerande uppsattning fran VTL. (Man kan skonja en B&W 802'a vid sidan om racket... )...



Butiken hade ocksa ett harligt rum for horlurar, bl.a. STAX, men tyvarr blev bilderna lite misslyckade darifran...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/10/16 :  01:10:01  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Verkar vara en trevlig butik, det där!

Det ser banne mig ut som en Flexy-bänk ju, -fast med svarta muttrar!

Finns det en kommersiell variant, eller kan det vara ett hemma bygge måntro?

/A
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/16 :  03:16:57  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Touren gick vidare in i nasta rum och dar hittade jag ett par Magneplanar 20.1 (arets produkt alla kategorier i TAS 2002, om jag inte minns fel...). Mark Levinson star pa golvet till hoger om hogtalaren. Detta var forsta gangen jag sag 20.1 live och detta var inga sma pjaser. Tyvarr var de inte uppkopplade sa provlyssning blev det inte...


Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/16 :  07:27:10  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Mums... Har du fler bilder?


Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/10/16 :  08:18:13  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Trevligt..fler bilder, tack...
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2003/10/16 :  09:55:58  Show Profile Send filkingian a Private Message  Reply
Alltid lika trevliga bilder från dig pesa!

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/10/16 :  11:21:31  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Jag ser NAUTILUS.. MER :)

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/10/16 :  11:30:42  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message  Reply
Mer bilder!!! Gärna på ML prylar!!

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/10/16 :  18:43:49  Show Profile Send gudmundsson a Private Message  Reply
pesa: trevligt, trevligt... läckra bilder, skoj att se vad som händer "over there"
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/17 :  05:50:48  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Tack allesammans! Sjalvklart blir det mer, vi ar inte fardiga med den forsta affaren annu...

Efter denna uppvarmning hade turen kommit till det innersta rummet, last med ljudisolerad dorr.... Nar dorren oppnades mottes man av foljande syn...



Högtalaren - Eggelston Works THE ANDRA II - blev utnämnd till årets högtalare i Stereophile 1997. (om det är ngn som undrar så har jag precis konfigurerat om mitt tangentbord. Är således inte utan prickar längre... tack till mmx 2 ).

Högtlalarkablaget förtjänar också en kommentar. Det är inget mindre än Transparent OPUS som är uppkopplat i detta system




Detroit, Michigan

Edited by - pesa on 2003/10/17 05:52:27
Go to Top of Page

hanis
Member

163 Posts

Posted - 2003/10/17 :  07:24:42  Show Profile Send hanis a Private Message  Reply
Mumma vad det ser trevligt ut det där.
Men vad är det för förstärkare som är på de sista bilderna?
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/10/17 :  08:10:26  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Oj, var trevligt
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/10/17 :  09:26:13  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

fjolliga kablar

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Revisorn
Member

380 Posts

Posted - 2003/10/17 :  09:44:36  Show Profile Send Revisorn a Private Message  Reply
är det delningsfilter som ligger som gråsuggor på golvet eller är det muterade Bybees?
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/10/17 :  10:05:58  Show Profile Send Pjotre a Private Message  Reply
Det är filterboxarna till Transparentkablaget.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/10/17 :  10:12:29  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
...känns som ett rätt massivt slutsteg!!!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/10/17 :  10:54:45  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Eggelstone Works hörde jag på rc i umeå under en mässa. Men de Imponerade inte alls. Snarare tvärt om. För priset lät det rent ILLA!

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/10/17 :  10:59:38  Show Profile Send Pjotre a Private Message  Reply
quote:
För priset lät det rent ILLA!


Lät det sämmre för att dom var dyra?
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/10/17 :  11:29:17  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Även jag hörde Eggelstone, och kan inte påstå att jag var imponerad alls.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/17 :  12:42:56  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Slutsteget, var det ja... Boulder är märket och det var minst sagt stort....



Mera godis från Boulder i samma rum....



CD+plattorna spisades med spelare från dCS (Verdi transport) och här blev det tillfälle till provlyssning. Lyssnade till Lyle Lovett (Joshua judges Ruth) och Cantate Domino. Mina intryck var blandade vilket naturligtvis påverkades av att anläggningen var kall och startades upp när jag kom dit. Av det jag hörde så drog anläggningen något åt det ljusa hållet vilket inte föll mig helt på läppen. Slutligt omdöme ar dock inte möjligt att ge förrän längre provlyssning kunnat genomföras. Återgivning av ljudbild i Cantate Domino var föredömlig...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/17 :  13:25:56  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Nu börjar vi snacka, Boulder, mums

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000