HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Malmö Hifimässa fototråd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/25 :  21:53:26  Show Profile Send Akhenaton a Private Message  Reply
Här kommmer lite trevliga bilder från Hifi-Arts på en naim rigg som driver ett par Totem model 1 signature. Det är en nait 5 cd, för och slutsteg ur naims 5 serie och en flatcap 2 nätdel, om jag inte kommer ihåg fel.









Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/10/25 21:54:18
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/25 :  21:55:14  Show Profile Send Akhenaton a Private Message  Reply
då fortsätter vi!








Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/10/25 22:02:59
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/25 :  21:56:23  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Väldigt estetiskt vacker uppställning från Hifiart, mums!


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/25 :  22:03:54  Show Profile Send Akhenaton a Private Message  Reply







Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/25 :  22:04:52  Show Profile Send Akhenaton a Private Message  Reply







Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/25 :  22:06:13  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Klart roligt att träffa en massa hififorum folk på mässan! De små anläggningarna tyckte jag lät bäst... Micro Utopia med Pathos var en höjdare exempelvis!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/25 :  22:19:08  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Snygga bilder "Akhenaton"!

Uppenbarligen bor man i fel ände av landet.

Bravo
Go to Top of Page

Dominik Szalapski
Member

112 Posts

Posted - 2003/10/25 :  22:22:55  Show Profile Send Dominik Szalapski a Private Message  Reply
NEODYNIUM

Då ser jag att Du kom hem väl behållen
Mark L. och Revel var också ganska bra? eller

Dominik
Go to Top of Page

hifiman
Member

142 Posts

Posted - 2003/10/25 :  22:26:25  Show Profile Send hifiman a Private Message  Reply
quote:
Jag tyckte också system audio högtalarna lät grymt bra! Dynamiskt, kul och allmänt medryckande!



jag ska dit imorron och ta med en eller två egna skivor för att lyssna hur det låter med min egna musiksmak. dessa högtalare står dock väldigt högt på min "vill ha" lista. händer inget oplanerat inom den närmaste 10 åren, så ska jag ha de högtalarna.

själv är bäste dräng!!
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/25 :  22:29:57  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Och dom så för mig efterväntade bilderna på Primare V30 och Sp31.7 MKII

Skulle gärna provlyssnat System Audio högtalarna ihop också.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/10/25 :  22:37:30  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Dom körde ett ganska intressant och roligt mix-demo inne hos Audioactive på primare. Man fick se filmsekvenser fler gånger med endast dialogen, endast effekterna och så vidare. Lät riktigt lustigt ibland!

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/26 :  00:42:53  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Dominik:

Jo för tusan.. det gick fint! Jo.. sant Mark Levinson och Revel var inte dumt heller!


Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/10/26 :  07:41:43  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
quote:
Cyrus spelandes med nya danska högtalare som jag tyvärr har glömt namnet på. Diskanten är värd att kika lite närmare på. Ska spela rakt upp till 60khz.


Var det inte Eben de hette Lät otroligt bra tyckte jag.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

sveli
Member

129 Posts

Posted - 2003/10/26 :  13:40:22  Show Profile Send sveli a Private Message  Reply
quote:
Och dom så för mig efterväntade bilderna på Primare V30 och Sp31.7 MKII


Tober, vad innebär MkII på Primare SP 31.7?

Mvh /Sven
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/26 :  14:01:33  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Sveli > Har mejlat och ställt den frågan till generalagenten så återkommer när jag vet mer.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/10/26 :  14:08:40  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Hejsan,

Det blev ett rätt stressat besök i Malmö för min del! Han inte alls med vad jag ville. En ursäkt till alla som tycker jag var lite korthuggen...

Försöker kompensera eventuellt "trist" beteende med lite bilder!

Upp tidigt i ottan och sätta sig i bilen för att ta sig ca 20 mil till Malmö. Det blev 23 mil, då jag inte riktigt hittade rätt första försöket...


Inne hos Pioneer blev jag överaskad! Det lät rätt tajt om basen och ett behagligt ljud! Jag satt inte i nån "hifiposition" så ljudbild vet jag inte om...


De visade som så många andra upp bild med Plasma! Alla verkar ha Plasma, utom jag!


En stor skara hifinördar hos Pioneer! Faktiskt ett par känningar på bilden!


Inne i detta rum, var det ordning och reda! En trevlig dansk herre var artig och vänlig samt lyssnade på mig, istället för att själv "mässa"! Fina broschyrer fick jag också! Tack!



Dom heter väl Revelator, men det såg ut som Scan Speak's "vanliga" serie! ;-)


En bekant syn mötte mig hos denna dansk! Trevlig och tillmötesgående herre berättade lite om dessa högtalare...Jag kunde bara hålla med! ;-)


Detta lät bra, för att vara mässljud! Det är den diskanten jag skrev om som nyhet för nån vecka sedan! Helt klart lovande...fast det "borde" vara rätt dyrt med tanke på elementpriserna...har man sen 5 st element får man nog ha en stor plånbok!



Inne hos tonkraft var det vackert, fullsatt och intressant! Pratade inte med nån av dom personligen, tyvärr. Hur som helst har du ju trevliga produkter - inte sannt!


Här är det ett försteg och en integreradförstärkare som synns! Cayin är namnet!


Även detta är Cayin, men en transistorlåda som jag tror går i klass A


Bow gör de flesta lite knäsvaga när det gäller "look". Andra kanske tycker det är för överarbetat. Jag tillhör nog den knäsvaga gruppen...


Ögongodis...åt minstonde!


Detta var helt klart ett av mässans bästa ljud! Det skall man inte direkt sätta = bästa produkterna på mässan... Amphion, från våra grannar i öst, låter klart bra, och detta är nog inte första gången dom presterat finfint!


Yamaha hade nog den klart bästa bilden! Stor som faan och helt OK skärpa, färg osv!


Inne hos Audio Nord var det fullt med folk och tro nån det! ;-)
Världspremiär, om jag förstod Björn rätt, på Krells nya lilla dvdspelare för sesådär dryga 50 kompisar! Denna högtalardesignen känner jag nog igen från ett visst hembygge...


Denna maskin lockar ju helt klart! Jag försökte få Björn i reflektionen men det blev nån annan - håll till godo! ;-)


Krell och Sonus Faber! E det nån som direkt skulle säga tvärt nej?


Härligt att se att det finns lite för oss vinyltokar!


Ett för mig rät

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/10/26 :  15:04:20  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Amphion gör många fina högtalare, snälla laster mot
rör desstuom

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/10/26 :  15:44:14  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Jaha, jag lägger väl in några bilder oxå, kommer inte kommentera så mkt - utan låter bilderna tala för sig själva

Börjar som andra med lite Pioneer, lät bättre än väntat:


Sedan lite Audivector och Arcam, bra tryck och dynamik - trots stort rum:


JBL mm.


Fina högtalare:


Ett av de bästa ljuden på mässan (tillsammans med Mark Levinsson med Revel och Micromega med ALRjordan )
JM-Labs och trevlig Pathos rörförstärkare:


En till rörstärkare i deras sortiment:


I samma rum kördes även bio, Audionet med JM-labs och den snyggaste Tv: n på mässan:


Nu till Micromega, ALRjordan och REL basar - i mitt tycke en kandidat till mässans bästa ljud (när man satt rätt, stod man bakom stolarna blev det bastungt), just här demas bänk och koner från Skilfing:


Micromega (stärkaren gick bara på drygt 11.000 kr):


Micromega Reference SACD gick dock på 40.000 Kr (Vill ha..!):


Lite TAGMcLaren:


Lite till, denna gången högtalare:


Moon:


Mer trevliga högtalare - dessa spelade tillsammans med Moon:


Naim, lät mkt bra tillsamans med små Totem högtalare:


Här spelades mest vinyl, lät faktiskt mkt bra - men dom högtalarna skulle aldrig komma in i mitt vardagsrum, otroligt fula (enligt mig):


...eller vad tycker ni?


Trevliga vinylsvarvar dock:


Meridian.. oj oj oj:


En till..


Avslutningsvis en bild på den darrhänte fotografen:


Trevligt att träffa och se alla som var där..
(Om någon undrar vem, vad och hur jag menar så finns en förtydling lite längre ned )

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2003/10/26 20:33:02
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:19:26  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
drKim:
"Trevligt att träffa och se en del av er..."
Vilka var det inte trevligt att träffa?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:29:52  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
De här "pioneer-ljudet" alla snackar så varmt om, var det från de nya högtalarna som är lite sonus-faber inspirerade i designen?

Stod nämligen å dregla över dem på hem å villa mässan här i stockholm för nån månad sen, å tjata å tjata om provlyssning, dock utan positivt resultat.

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:30:22  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
epkpeng!
Visst är det härligt att missförstå med flit
Jag menar givetvis att det var trevligt träffa alla jag träffade, en del hann jag inte träffa - en del kände jag inte igen och ganska många var inte där.. men det hade förmodligen varit trevligt att träffa dem också..

PS! Jag skall formulera om meningen..

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:32:04  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Tack till alla som tog bilder och berättar om sina upplevelser, så alla som inte kunde ta sig till mässan fick "va med" iaf

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:36:58  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Dazzin!
Japp det stämmer, lät som sagt bättre än jag trodde - de hade dock en rejäl sub-bas inkopplad oxå..
..och det var ett stort rum och en mängd människor i rummet hela tiden och ändå lät det helt Ok..

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:48:52  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Jag bara retas med dig, DrKim!
"Missa aldrig en chans att bli förolämpad!"


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/10/26 :  23:22:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Usch usch
Jag är trött , har ont överallt och har en väldigt obehaglig doFt från mina fötter

Jag är helt enkelt helt slut ! Så jag väntar med att lägga ut mina bilder till imorgon.


Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000