HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Holländarna kan dom med!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/13 :  21:53:40  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Philips 963SA.

Bilderna togs under lite stress då jag skulle sälja den. (skicka iväg den) Bra
spelare för liten peng. (3995,-)







Chippet som har namnet Fourudja DCDI och gör jobbet otroligt bra.








Lite avskärmning gör gott.


Här kan man modifiera...





Mvh

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/11/14 06:13:22

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/11/14 :  06:16:48  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Bra bilder! Kul att se den på så nära håll! Jag har den själv som DVD...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/14 :  07:34:57  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Jag också

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/11/14 :  11:26:55  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Jag har hört mkt bra beröm om den , det blir nog en sån när jag ska införskaffa en dvd.
/Mikaell
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/14 :  11:34:29  Show Profile Send Tonkis a Private Message  Reply
Hört många som klagat på driftsäkerheten?? Den såg dock säker ut..

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/14 :  13:02:16  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Finns driftsäkerhet med denna?

Jo, den är lite sisådär på det området men när den fungerar så gör den det galant.

Kör man den till proj som jag gjorde så ger den också sitt bästa, det är där DCDi-chippet används.

Jag har bytat upp mig till en DENON 2900 som skulle kommit idag.

Tack alla!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/14 :  23:14:51  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Hej

Fick min DENON 2900 idag och en sak är säker; Philips har inte lagt ner mkt resurser på SACD-delen!

/J

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/17 :  00:06:16  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Men det hadde du väll inte trott heller ?!?! Kan tänka mig att det blev ett rejält lyfft med din nya Denon...

Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/11/17 :  00:12:43  Show Profile Send marbrink a Private Message  Reply
I förhållande till vad 963SA kostar så är den extremt bra!

MaxMartin: Hur kan du säga att Philips inte lagt ner mycket pengar på SACD-delen? för dom pengarna har de ju gjort det.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/17 :  05:33:30  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
När man lyssnade till SACD första gången genom Philipsen lät det bra, jag trodde aldrig SACD kunde låta så bra. Nu är det en rejäl skillnad i kvalite och pris.

Med priset som betingar nu är den prisvärd, helt klart men hade kostat 6000kr hade jag varit mer tveksam. Det hänger faktiskt på kvaliten ganska mycket när det gäller dvd-spelare, för mig. Jag vill ha en driftsäker dvd som bara spelar och spelar...

Marbrink: Jovisst men jag tror att dom lagt mer på bild och cd-ljud. Förstod det efter 5min med Denon-spelaren.

Tänkte jag skulle skriva nått på hårdvara/recesioner om bytet.

/J

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/11/17 05:33:47
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/11/17 :  07:28:08  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
MaxMartin,

Trevliga bilder. Eftersom jag aldrig har öppnat min 963:a så var det kul att se innandömmet på den

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/17 :  19:32:25  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Varsågod!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000