HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Nordic Concept - vacker och ståtlig vinylspelare!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/24 :  16:41:15  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

HiEnd of Sweden har fått en ny gäst i butiken och eftersom jag reser iväg snart så kunde jag inte åka dit själv utan gjorde det smidigare och tjatade till mig bilder.

Man behöver inte vara speciellt förtjust i vinylspelare för att uppskatta den skönhet iaf. Själv tycker jag att den är väldigt fint byggt och med sin rena och fina design.

Det blir ingen recension eller tyvärr ens lyssningsintryck men får väl iaf dela med lite bilder. En recension ska tydligen finnas i senaste numret av HiFi+.

Övrig intressant fakta:
Tonarm: Dynavector DV-507MKII
Pickup: Dynavector XV-1

Hoppas att det är fler än mig som njuter av bilderna:





















Driver sajten component.se.

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/10/24 :  17:24:12  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message  Reply
mums!!!!! :)
Go to Top of Page

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/10/24 :  17:59:13  Show Profile Send zorro a Private Message  Reply
vilka otroligt läckra bilder!

heja sverige!
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/10/24 :  18:07:30  Show Profile Send gudmundsson a Private Message  Reply
quote:
Man behöver inte vara speciellt förtjust i vinylspelare för att uppskatta den skönhet iaf.


Jag kan inte gör något annat än att hålla med, väldigt snyggt... och det är riktigt bra foton.

hifi-porr på hög nivå
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/10/24 :  18:58:15  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message  Reply
Ruskigt snygga bilder. Den armen är så cool!

I HiFi+ gillade de skivspelaren, men inte lika mycket RIAA-steget (jämfört med deras referenser).

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/10/24 :  19:17:06  Show Profile Send geten a Private Message  Reply
Snyggt!

// Johan
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/10/24 :  20:18:26  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
tober, jag tror jag dör, nu hämtar jag min 2-årige sons haklapp (en sån i plast med vallgrav)...

designen är otroligt elegant, låter den bara hälften så bra som den ser ut så räcker det

En riktig hifi-pralin

BTW, har sett bild på denna spelare med airtangent tonarm. Om jag nu vinner på lotto imorgon (högst troligt, jajamensingen) vilken arm skall man då välja till min nordic concept??

Edited by - stargazer on 2003/10/24 20:19:00
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/26 :  22:26:58  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Haha, jo jag håller med, ren hifi-porr faktiskt. =)


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/10/26 :  22:37:12  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Det där är skandinavisk design i sin toppform!

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/10/27 :  00:17:51  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Wow, imponerande bilder..snygg design på vinylspelaren
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2003/10/28 :  00:27:46  Show Profile Send Margaux a Private Message  Reply
Sanslöst vacker. Kommer aldrig ha råd men kanske kan man göra en egen kopia? Kan inte någon sälja byggsatser?

En dum fråga bara från en som inte kan någonting om vinyl.

Har inte den tonarmen funnits väldigt länge. Min far har haft den så länge jag kan minnas (som en av tre tonarmar)eller är det en ny variant som ser lika dan ut?

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/28 :  01:41:43  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Otroliga bilder och en sant nordisk skapelse!

Bravo
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/10/28 :  06:22:47  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message  Reply
Tonarmen är en ny variant av en gammal modell. 505 hette den förra.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/10/28 :  06:58:35  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message  Reply
Jag tycker den är osedvanligt ful. Ser ut som man hämtat den direkt ifrån bygg & båg eller nåt :/
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/11/11 :  13:46:16  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Bilder här tillbaka igen. En liten början =)


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/11/11 :  17:45:57  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Oj vad läcker!

Är det nån sorts fisketråd??

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/11/11 :  18:09:10  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message  Reply
Hej,

då kan jag ta tillfället att informera om två nya modeller som snart kommer på marknaden. Den som syns på bilden är Nordic Concept Signature.

Nordic Concept Reference är som den som syns på bilderna ovan, dock utan integrerad RIAA steg. Lådan på vänster sida blir då ungefär 20 cm bred, och innehåller motor, batterier samt laddningselektronik för batterierna.

Model nummer tre, Nordic Concept Artist kommer bygga på samma teknik som de större modellerna, men tävla med andra kända märken i prisklassen 10 – 15 000.-.........

Mvh, robert


  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2005/09/21 :  19:57:59  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Fick ett pm om en gammal tråd som jag helt glömt bort och företaget hette tom då Hiend of Sweden (idag Audio Concept). Eftersom det var så fina bilder och så länge sen så ger jag tråden en känga och hoppas att fler nykomna besökare får se denna fina skivspelare.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2005/09/21 :  20:58:31  Show Profile Send Neon Park a Private Message  Reply
Mycket fina bilder på en mycket fin spelare.
Mvh
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/22 :  00:23:25  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Tack tober, det gjorde du rätt i. Den är så snygg att jag spillde te i mitt tangentbord, tur man hade ett i reserv!

Militant cyklist.
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/09/22 :  00:33:59  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Jag har aldrig gillat plywood (gammal brädgårdsindian som jag är), men alla regler har ett undantag! Var längesedan jag såg så tjock plyfa!!
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2005/09/22 :  08:04:35  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Tycker absolut det är en av dom finaste skivspelarna jag sett. Bara tonarmen i sig förtjänar ett eget bildreportage... =)


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/22 :  09:54:58  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Nordic Concept har en sak som gör den väldigt originell bland övriga tunga high-endspelare. Den är svalt formgiven, med enkla raka linjer. Större delen av konkurenterna är ju snarare vulgärt svulstiga. Vilket man föredrar är väl upp till var och en. Själv gillar jag båda varianterna, men jag misstänker att denna är mera sambovänlig, om man inte är trångbodd.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/22 :  11:14:26  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Läckert... mycket läckert.. * 3 tummar upp* ehh.. eller nått :-)
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/10/05 :  22:51:33  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply
Tjockt och relält ser det ut men snyggt njae det vet jag inte precis, den ser inte färdig ut på nåt sätt......

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000