HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Rocky Mountain Audio Fest 05
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/01 :  17:05:33  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
http://www.audiofest.net/

Jag startar med några bilder från Audio Federation,s rum.
Det är morgon här i Denver och mässan startar strax. Mera bilder och text till dom kommer senáre när jag får tid över.


Det finns lite mer i rummet än mina kablar. Affichen "råkade" av en händelse komma med på en av bilderna.
Ska man vara med i USA så gäller inte vanlig svensk blygsamhet. Man måste tala i klartext och säga som det är att i detta rum spelar vi med världens bästa kablar uppkopplade på högtalarna.
Övriga kablar i anläggningen är Nordost Valhalla signalkablar och Shunyata nätkabllar.

Om vi börjar med den första bilden så är det Audio Note U.K.Kegon rörmonoblock som driver Coltrane.
Detta är ett par dyra på papperet effektsvaga förstärkare som lämnar 22 Watt för ett pris av 49 000 $US. Men dom 22 watten klarar av att driva Coltrane på ett mycket övertygande sätt. Det går inte att spela hur högt som helst men det är mycket musikaliskt med den volym som det går att spela med. Vi kör dessa rörförstärkare på förmiddagen och på eftermiddagen kopplas det över till Edge NL Reference som ni kan se bakom Coltrane på bild 1. Det är ett par mycket dyra och mycket effektstarka förstärkare. 125 000 $US och 800 Watt i 8 Ohm.
Dom passar Coltrane perfekt och det verkar inte finnas några begränsningar alls om hur högt det går att spela utan att det låter illa.



Bíld 2 är det Emmlabs/Meitner Design CDSD transport och DCC2 Dac med ett försteg från Lamm L2 reference emellan. Längst ned i hyllan är det ???.
Jag återkommer imorgon när jag har kikat på vad det är.
Racket på bild 2 är Acoustic Dreams 4-shelf rack som kostar 6000$US.

På bild 3 har vi överst en Brinkman Balance Turnntable som drivs av ett rörsteg.
Rördrivningen är extratillbehör, men transistordrivningen som är standard behövs ändå för att hålla lagringen vid rätt arbetstemperatur!!!

Enligt dom som har lyssnat på bägge varianterna av drivning så ger rörsteget ett klart bättre ljud.

Enligt Audio Federation som har testat det mesta av vinylspelare, så finns det inget annat som kommer i närheten av det ljud som går att få med Brinkmanspelaren oavsettt prisklass. Brinkmanspelaren är inte billig, men det finns en del mycket dyrare spelare som enligt Audio Federation får se sig slagna av denna spelare.
Racket på bild 3 är ett Rix Rax Custom 4-shelf upright with hoodo top.
Det finns också några Acapella Fondata Silencio dämpare i detta rack.

På hyllan under Brinkmanspelaren står en helt ny Audio Aero Presige multispelare. Under den är det ett Lamm LP2 Deluxe Phono Preamplifier och längst ned är det drivenheterna och lagervärmaren till Brinkmanspelaren.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2005/10/02 17:48:39

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/02 :  12:37:13  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


heja Jorma... Snällt av dig att tänka på oss här hemma .. Även om 105 st läst din sida och tydligen inte gillat läget.så är i alla fall jag glad du tar dig tid med detta för oss.. Kanske var det för det blev Jormareklam som inleder...

Men jag har som du startat en marknad för ny produkt. och förstår dig absolut i att du stolt visar DU ÄR DÄR

GRATTIS!!! Kul du kommit dithän att du nu kan va där o raportera till oss läshungriga här hemma...

Och kör bara på Jorma.. Nu kommer ju snart annat osså ju därifrån...då vaknar folk till som du vet...

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/02 :  12:42:19  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Det krävs ju att någon bryter isen juh, och vem vore det förutom du tobbe som kan göra det på ett bra sätt

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/02 :  14:30:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Tjenare Jorma!

Det skall bli spännade att höra hur det går för Er och kanske se en och annan bild till...

Jag gick in på hemsidan för showen och hittade utställarlistan, den är lång (247 st utställare!!!) och imponerande:

Aaudio imports
Acapella Audio Arts
Acapella Publishing
Accuphase Electronics
Accustic Arts
Acoustic Sounds, Inc.
Acoustic Zen
Advanced Ribbon Technolgies
Aesthethix Audio Corp
AirTight Electronics
Alpen Audio
Ambience USA
Analysis Plus Inc.
Anthony Gallo Acoustics
Aperion Audio
APL Hi-Fi
APO Records
Arcam Electronics
Art Audio
Artemis Labs
ASR
Atma-Sphere Music Systems
Audio Aero Design
Audio Amateur, Inc.
Audio by Meyer
audio excellence az
Audio Federation
Audio Limits
Audio Magic
Audio Note UK
Audio Physics
Audio Plus Services
Audio Turntable Ltd.
Audio Unlimited
AudioKinesis
AudioMachina
Audion
AUDIOPAX
Audiophile Source
Audioquest
Audiotion LLC
Audiotop Products
AV123
Avalon Acoustics, Inc.
Avantgarde Acoustics
Axiss Distribution
AYDN
B&G Audio
B&W
Balanced Audio Technology
Balanced Power Technologies
BASSMAX
Bastanis Speakers
Bauls Audio
Benz-Micro
Black Diamond Racing
Blue Light Audio
Blue Marble Audio
Blue Note
BlueBird Music
Boulder Amplifiers
Butler Audio
Cabasse USA
The Cain & Cain Co.
Cardas Audio
Cayin Audio
Channel Islands Audio
Chapter / Electrocompaniet
Chord Electronics
Classe Audio
Classic Audio Reproductions
Clearaudio
Coda Technologies
Colorado Audiophile Sound & Design, Inc.
Concert Fidelity by Audio Critical Mass
CryoParts
Crystal Cable
Daedalus Audio
darTZeel
David Berning Company
deHavilland Electric Amplifier Co.
Denver Audio Designs
DeVore Fidelity
Diy HiFi Supply Ltd
Dodd Audio
The Dowdy Lama
Dwin Electronics
Dyana Audio Distributing
Dynamic Design Audio/Video
Eben Loudspeakers
Edge Electronics
Einstein Audio
Electronluv
Eminent Technology Inc.
emmLabs /Meitner Design
Empirical Audio
Encore Performance Recordings
Escalante Design
Esoteric
ESP Loudspeakers
Exemplar Audio
Experience Music
Expressimo Audio
Fidelisav
Finite Elemente
FM Acoustics
For the Records
Galibier Design
Gedlee
Genesis Advanced Technologies
Gershman Acoustics
Gill Audio Design
Gingko Audio
GINI Systems, Inc.
Globe Audio Marketing
Gold Sound
Goldpoint Audio
GR Research
Graham Engineering
Grand Prix Audio
Green Mountain Audio
GTT Audio & Video
Hansen Audio
Harbeth Audio
Harmonix Reimyo
Herron Audio
High Water Sound
HighEndAudio, LLC
Hudson Audio Technology
Intuitive Design
Isoclean Power
Jaton Corp
Jeff Rowland Design Group
Jena Labs
JM Lab/Focal
Kimber Kable
Koetsu
Kubala-Sosna
Landes Imports
ListenUp
Locus Design Group
London Decca Phono Cartridges
Lotus Group USA
Lowther America
Madisound Speaker Components
Magnan Cables
Marten Design
May Audio Marketing
mbl of America
McIntosh Laboratory, Inc.
ModWright Instruments, Inc.
Moon Audio
Moondance Audio / Second Sound
Morningstar Audio Imports / Eastern Electric
Moscode
Music Direct
Music Technology, Inc.
Musical Fidelity
Musical Surroundings
Naim
Neat Acoustics
Nola Speakers
Nordost Corporation
North Acoustics
North Creek Music Systems
NTV Amplifiers
Odyssey
Omega Loudspeakers
Onix Audio
Oracle Audio Technologies
Pathos Acoustics
PENAUDIO
Perpetual Technologies
Prana Wire / Lotus Group
Precision Acoustic Labs
Purple Mountain Audio
QS&D
Quality Rare Records
Raw Acoustics
RayofSound / Lombardi Sales
Reality Cables
Red Dragon Audio
Red Rock Audio
Red Wine Audio
Redpoint
Reimer Speaker Systems
Rhino Acoustics, Inc.
Rives Audio, Inc.
Running Springs Audio
Salamander
Salk Sound
Charles Schlacks, Publisher
Schnell's Video Kingdom
Selah Audio
Serious Stereo / Cinema Designs
Shunyata Research
Silent Running Audio
Silent Source
Silicon Arts Design
Silversmith Audio
Singlepower Audio
Song Audio Ltd.
Sonicweld
Sonus Faber
Sota Turntables
Sound Engineering
Sound Hounds
Sound Sensations Audio
SoundKinetics
Sounds Real Audio
Spendor Audio
Star Sound Technologies, LLC
Stillpoints LLC
Sunny Cable Technology
Superphon Inc.
Sutherland Engineering
SUZI-Q Audio
Talk Electronics
Tannoy
Tara Labs
Teres Audio
thiphi Audio LLC
Thor Audio
Transition Audio Design
Transrotor
Triangle
Triode
Tri-Planar
TweekGeek.com
Tyler Acoustics
Usher Audio
Vacuum State Electronics GmbH
Verity Audio Inc.
Vivaldi Audio
Von Schweikert Audio
VPI Industries
VRS Audio Systems
Walker Audio
WAM Engineering
Warren Gregoire LLC / Ikonoklast
Welborne Labs
Wilson Benesch
WLM Loudspeakers
Xtreme AV
Xtreme Cables
YG Acoustics
Zu - Loudspeakers & Cable





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Fideljr
Member

263 Posts

Posted - 2005/10/02 :  15:51:38  Show Profile  Visit Fideljr's Homepage Send Fideljr a Private Message  Reply
Vill ni se mer bilder från "Shown" så ska ni besöka http://www.enjoythemusic.com/rockymtn2005/
Kör hårt med amerikanerna Jorma

When you listen to the music, don't listen to the sound!
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/02 :  16:01:03  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Det är länge sedan vi "vikingar" var och härjade med amerikanarna så visa att vi håller flaggan högt!!!!!

Svensk design är oöverträffad i form av design/funktion enligt mig.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/02 :  17:46:34  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
quote:
Jag gick in på hemsidan för showen och hittade utställarlistan, den är lång (247 st utställare!!!) och imponerande:


Pac, den listan är inte komplett då det har tillkommit fler efter deadline den 31/7. Att jag skulle vara med blev bestämt för sent och nu finns jag nmed i 2 rum utan att vara med på listan.
Det finns ett antal till som inte är med på denna lista.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/02 :  17:50:20  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Jag har träffat Robert Harley som är chefredaktör på The Absolute Sound fått veta lite om framtiden för högupplöst digital ljudtergivning och det är minst sagt rörigt med 2 format som idag tävlar om att ta över efter cd, men som har 2 nya format på väg ut och ett tredje som kommer däremellan.
Han var helt övertygad om att som vanligt när 2 eller flera format tävlar så kommer det sämsta att vinna. Och enligt honom var DSD och SACD det som hitills varit närmast analog återgivning att bli det format som inte kommer att överleva då dom kommande formaten Blue Ray och HDDVD är PCMbaserade. Och formatet däremellan också är PCMbaserat. Sony har övergett DSD och satsar på ett PCMbaserat format.
Dom stora bolagen kommer att sluta att tillverka SACDskivor men Audiofilbolagen kommar att fortsätta att ge ut nya titlar ett bra tag in i framtiden då det finns ett antal SACDmaskiner ute och efterfrågan på SACD finns.
Enligt Robert Harley som har lyssnat på ett system där det fanns livemusiker och dom kunde med en knapptryckning koppla om till DSD kontra PCM med samma upplösning var PCM i jämförelse med unplugged live direkt musikdödande medans DSD behöll större delen av känslan i musiken. Han hade gjort denna jämförelse med ett antal andra skribenter från The Absolute Sound och var lite ledsen över att samtliga kommande system var PCMbaserade.
Robert,s syn på saken var att den som håller sig till analog vinyl behöver inte bekymra sig om detta.

Kanske dags att skaffa hem en vinylrigg

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/02 :  17:53:27  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Jag fick lyssna och känna på basåtergivning igår som var av en kaliber som jag aldrig trott att jag skulle få uppleva.
Det spelades ända ned till 4 Hz vid 115 Db och det var lite omskakande.
En av åhörarna blev sjösjuk och blev tvungen att rusa ut ur rummet.
Allting i rummet vibrerar och dörren skakar i 4 Hz dunk-dunk-dunk-dunk utan att man hör något av 4 Hzljudet annat än som ett dördunk i 4 Hz.
Mer om detta kommer med bilder.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/02 :  18:14:11  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Detta låter intressatn, skackars er som var i rummet....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/02 :  19:09:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


quote:
Kanske dags att skaffa hem en vinylrigg


Ja du Jorma, vinyl är framtiden!..


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/02 :  20:25:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
P.S. Finns det många skivbolag represnterade? Lite nya skivor kanske kommer med hem...?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/04 :  06:39:36  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
quote:
P.S. Finns det många skivbolag represnterade? Lite nya skivor kanske kommer med hem...?


Det finns betydligt fler på CESmässan, men ett tiotal intressanta skivor som kan vara svåra att hitta i Sverige har jag köpt.
4 av dom kommer från Japan och är inspelade I tokyo på 70talet.
Alla 4 är XRCD och skivbolaget är Three Blind Mice (TBM)
Sedan har jag en Coltrane skiva från JVC i XRCDformat.
2 st. FIM skivor också i XRCDformat.
Och slutligen några intressanta skivor från Turtle Records i SACDformat.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/04 :  06:55:12  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Det har varit fullt upp med mässa hela dagarna och ut på middag efter mässan med diverse himla trevliga producenter, handlare och annat löst folk.

Nu fortsätter vi med några bilder till från Audio Federations rum.

Enda bilden med mig själv är av den populära spegelbildstypen.



Han i mitten och hon till höger är dom bägge ägarna av Audio Federation, Mike och Nelli.



Detta rum är på 9,e våningen och vetter mot väster. Det är lätt att hålla reda på väderstrecken i Denver vid klart väder. Rocky Mountain med bergstoppar på över 4000 meter ligger rakt västerut.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/04 :  07:05:05  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Nu blir det något helt annat. Det är basåtergivning ned till 1 Hz vid med hyfsat högt ljudtryck.
Det demades dock inte så långt ned men 4 Hz får duga.
Demonstrationen var med en sinuston och F.Bruce Thigpen från Eminent Technology Inc. som kommer från Floridas huvudstad Tallahasse körde demot med toner på 30, 20, 15, 10 och slutligen 4 Hz. Han visade samtidigt en mätning på ett ochilloskop. 20 Hz med en sinuston vid 115 dB hördes tydligt och om man pratade så fick rösten ett vibrato vid samma frekvens.
15 Hz fick allt i rummet att vibrera så det hördes också, men det var vibrationerna från speglar tavlor och dörrar som hördes. Vid 10 Hz blev en av åhörarna sjösjuk och fick rusa ut ur rummet. Vid 4 Hz var det dörren som slog med 4 slag i sekunden och det var ganska kraftigt.

http://www.eminent-tech.com/RWbrochure.htm

Här är en bild av dom glada grabbarna från Talahasse med presidenten himself till höger och med baselementet som är en motor med en propeller där propellerbladen vinklas av en vanlig talspole i takt med signalen. Den låter inget i fria luften utan måste installeras med helst en oändlig baffel.



Här är den installerad i en dörröppning till ett angränsande rum där fönstren var öppna.



Här är baselementet från sidan



Jag ska till Talahasse i Januari efter CES och har en inbjudan att besöka dom för att kika närmare på det här. Det ska bli intressant att se och höra och förhoppningsvis har dom då hunnit att sätta samman ett högtalarsystem med detta baselement.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2005/10/04 07:07:03
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/04 :  07:10:07  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Tillbaka till ursprunget skulle man kunna säga. Som 14åring fick jag höra en hornhögtalare från Altec Lansing som hette Paragon. Det var förmodligen detta som startade mitt intresse för hifi och ljudåtergivning. På mässan fanns det ett par horn som har sitt ursprung i en högtalare från 50talet av James B Lansings konstruktion som hette Hartsfield. Den högtalare som står i hörnet är en replica av Hartsfieldhögtalaren.
Den till vänster är det som spelade i rummet och det lät riktigt trevligt trots en del hornfärgning som jag oftast inte är så förtjust i idag. Högtalaren heter T-1 Projekt och ljudet var speciellt med kontrabas mycket bra. Röster blev lite för bredkäftade men det lät riktigt trevligt lite gammaldags med Louis Armstrong sjungandes.
Mera att läsa om detta finns här för hornfantasterna :

http://www.classicaudiorepro.com/



Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/04 :  07:24:34  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Detta är Jeffrey Smith som tillverkar kablar av fabrikatet Silversmith.
Vi hade ett trevligt snack om kablar och våra företag har många likheter, men kablarna finns nästan inga likheter alls mellan. Så vi var överens om att vi knappast var konkurrenter av den anledningen.
Likheterna består i att både han och jag arbetar ensamma med allt inklusive handarbetet med kablarna och vi har en gemensam distributör i Holland.
Högtalarna är från Kanadensiska Hansen Audio och låter bra, men om dom låter för 65000 US$ kan väl diskuteras. Men det är ju ockå i ett mässrum som inte alltid ger full rättvisa åt alla produkter.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2005/10/04 :  07:27:45  Show Profile Send svanbo a Private Message  Reply
4 Hz...

Hur lät det då, på "hörbara" nivåer?? Spelades det ingen musik, bara en sinuston?
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/04 :  07:49:54  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Här har vi enligt min mening mässans bästa stativhögtalare.
När jag klev in i Acapellas rum hade jag väntat mig ett par stora hornhögtalare, men det fanns inga stora högtalare i detta rum. Jag trodde att jag hade gått fel först, men det var Acapella och ljudet ur dom här små stativarna var överaskande stort och även i basen spelade dom överaskande djupt för sin storlek.
Högtalarmodellen heter Fidelio2 och kostar en slant. 8900 US$ med stativ, vad dom kostar hemma i Svedala vet jag inte, men även med det höga priset per kilo kändes det som att dom var prisvärda.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/04 :  07:52:30  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
quote:
Hur lät det då, på "hörbara" nivåer?? Spelades det ingen musik, bara en sinuston?


Detta var såpass tidiga ex. att dom nätt och jämnt hade fått ihop dom 2 enda ex. som finns hitills.
Jag hoppas att få höra dom i januari antingen på CES där dom ställer ut eller i deras eget lyssningsrum i Tallahasse.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/04 :  08:17:53  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
En glad Dan Wright från företaget ModWright Instruments Inc.
http://www.modwright.com
I rummet finns förutom lite kablar ett par högtalare från Pen Audio som har modellnamnet Serenade.
http://www.penaudio.fi

Överst i hyllan hittar vi en rörbestyckad förförstärkare av ModWrights tillverkning. Den heter SWL 9.0SE
Det finns också en Modwright modifierad Sonu 999ES och en modifierad Denon 3910.
Effektförstärkarna är Channel Island Audio D-200 monoblock.

Att Dan ser så glad ut beror på det fina ljudet han har fått till i år i sitt rum.
Det var ett riktigt bra ljud i detta rum och det tillhörde ett av dom bättre på mässan.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2005/10/04 08:20:19
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/10/04 :  09:24:33  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
En "modifierad Denon 3910"? På vilket sätt var den modifierad?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/04 :  09:52:04  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Jaq glömde att ta med alla detaljer i rummet då jag blev sittande och lyssnadde på musik efter att ha varit inne i ett antal rum innan där man hade lyckats döda musikglädje.

Mässan slutade igår och idag hämtade jag ut en fläskig amerikanare med en stor V8,motor. Den behövde då jag körd upp på Pikes Peak som ligger på 4300 meters höjd. Jag tappade andan mer än bilen gjorde däruppe.
Som avslutning lägger jag ut lite bilder från åkturen upp på bergstoppen.
I dalen var det 28 grader plus och högst upp på 4300 meters höjd var det 10 grader.

Denver ligger högt och är en av USAs högst belägna städer. Jag visste inte detta och det ´ser inte ut att ligga så högt då prärien breder ut sig helt platt ända fram till bergen. Den första promenaden på 5 minuter tappade jag andan och tänkte att jag är nog trött efter den långa resan. Men det var alltså det att Denver ligger One Mile High. 1700 meter över havet. Det har varit klarblå himmel, vindstilla och runt 25 till 28 grader varmt varje dag och på nätterna går tempen ned till ca. 15 grader. Luften är ren och kristallklar. Vattnet smakar gott direkt från kran och det finns många mycket bra restauranter runt mässområdet. Himla trevlig mässa det här. Faktiskt en av dom allra trevligaste jag har varit på.
Imorgon blir det hemfärd och jag är hemma på onsdag efetermiddag igen.








Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/10/04 :  09:54:56  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
quote:
En "modifierad Denon 3910"? På vilket sätt var den modifierad?


Det står på ModWrights hemsidor som du kan klicka dig till ovan.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2005/10/04 :  10:48:36  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Tack för trevliga bilder Jorma!

Det är riktigt roligt att få ta del av din resa
Och tack för kabel-lånet.

Mvh Anders

Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/10/04 :  14:31:15  Show Profile Send Pjotre a Private Message  Reply
De där vyerna känns väldigt bekanta på något sätt.... Pikes Peak är en upplevelse inte bara för sinnet utan även för kroppen, luften är tunn längst upp...
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000