HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 HFLS-1, Bygget är klart! :-)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/12 :  10:20:29  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Bigfoot47:
Jag förborrade bara hålen för filtrena. De ska monteras sedan, genom hålet för baselementet. Tänkte att det kanske är svårt att få in en borrmaskin där då.



Sveli:
Nej, jag har tänkt lite tvärtom. Två saker:

1. När man sitter i soffan så ser man inte den skarven (om man nu lyckas få till fanéringen). Den skarven kommer att "flyta ihop" med kanten som ju är en tydligare "linje". Avståndet är ju bara 0.8 mm vilket också gör att dessa kommer att "flyta ihop" rent visuellt.
Däremot om man går fram till högtalaren för att ta sig en närmare titt på den så kommer man att se den snett uppifrån. Då står man så nära att man ser en skarv som är på ovansidan. Det är väldigt sällan jag står på knä framför en högtalare. Även om jag tycker den är bra.

2. Om man har skarven uppåt så kommer det att samlas damm/skräp där efter en tid. Jag ska olja mina så det blir ju inget "lock" på skarven som om man skulle ha lackat.
Om man t ex torkar av högtalaren med en trasa så tror jag att det kommer att samlas skräp där, vilket skulle göra skarven mer synlig. Petitess, visst! Men ändå.

Well, så har jag tänkt i alla fall.

Mvh
/pegul




Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/18 :  22:04:00  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Hej alla!

Det var ett tag sedan jag la upp några bilder här. Sorry, men har haft en massa annat som har stulit tid. Dock har jag haft lite bilder i kameran som jag inte har lagt upp ännu och det är de som jag lägger upp i den här batchen.
Fanering av sidor och front samt lite putsning av kanterna på en av högtalarna. Som ni ni kommer att märka så blev jag lite ivrig när jag fanérade och glömde helt bort att plåta under själva limningen av fanéret. Sorry! Jag har ju dock en högtalare till att fanéra och då ska jag försöka hålla huvudet kallt och fotografera de olika stegen. Men det får ni vänta lite på. Ni får helt enkelt hålla tillgodo med de här bilderna så länge och se det som en aptitretare.

Då kör vi

Här ligger ett av de "stora" fanérarken och väntar på att limmas. Tejpade fast det i bordet för att det skulle ligga så plant så möjligt. Ville inte råka ut för att fanéret skulle "krulla sig" eller så när det kom lim på. Bra att det ligger still när man ska stryka ut limmet också.


Här provar jag vart jag ska "sätta ner" lådan. Tänker alltså limma fronten först och sedan "rulla" lådan först åt ena, sedan åt andra hållet. Det här görs i ett svep så man stryker alltså på limmet på alla sidor och på fanéret på en gång. Man limmar alltså inte fronten först och sedan en sida i taget, utan allt på en gång. Det här kanske förklarar varför jag blev så ivrig att jag glömde bort att fota.
En sak till! I det här momentet är det jättebra att ha ett par extra händer till hands (hoppsan! ). En sambo eller kompis eller så. Ett vältränat husdjur eller en intet ont anande granne (dunk-dunk-dunk... SÄNK!!!) går också bra.


Jag hade inte så mycket spill över utan fanérarket räckte ganska precis i bredd. Hade bara en ca centimeter över på var sida, så det var viktigt att "sätta ner" lådan på rätt ställe. Jag "provrullade" helt enkelt innan limningen och märkte ut mitten.


Hoppla! Här är det helt plötsligt fanérat. Och renskuret
När man väl sätter igång med det här sista momentet går det väldigt fort. Kanske en minut eller mindre, så är fanéret på plats.
En liten detalj som inte jag hade tänkt på: När man har satt ner fronten och "rullar" högtalaren åt sidan så lyfts fanéret i andra kanten rakt upp. Man måste komma ihåg att dra bort tejpen där samt hålla ett vaksamt öga på kökslampor och andra störande element som hänger ner från taket.


Här är jag tillbaka i källaren för lite försiktigt slipjobb. De renskurna kanterna ska putsas ner. Här är mötet mellan baksida och sida så det här är det första "mötet" med fanér mot fanér som jag ska göra.


Här ser man den renskurna kanten lite tydligare. Kör med 240-papper och vanlig kloss. Man skulle kunna tänka sig att fräsa rent kanten med ett kullagrat frässtål. Jag var helt enkelt för feg för att göra det. Fräsen jobbar ju snabbt bort en hel del material om man gör något fel, så jag körde med "klossen" istället. Om man är lätt på handen så kan man "balancera" slipklossen uppe på kanten utan att slipa på den redan fanerade ytan utom precis i slutet när de "möter" varandra.


Häpp! Här är kanten färdigslipad.
Alla såna här kanter där man slipar i fiberriktningen är relativt lätta. Det blir mycket knöligare när man ska slipa på tvären mot fiberriktningen, så det är för tidigt att ropa hej.



Jaha! Det var tyvärr allt för denna gång. Nu är kameran tömd på bilder och det ni ser här är så långt jag har kommit. Förhoppningsvis ska det lätta upp lite med åtaganden så att mer tid kan st

Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/11/18 :  22:16:56  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Herr Pegul gör ett fantastiskt jobb, enligt mig.

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/18 :  22:34:11  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Hej pegul,

vill bara ge dig en eloge för det fantastiskt bra sättet du dokumenterar ditt HFLS-bygge på! Välgjort och intressant - fortsätt i samma stil Tack!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/11/18 :  22:37:33  Show Profile Send gudmundsson a Private Message  Reply
Pegul: Du ska bara veta hur mycket jag har väntat på denna uppdatering

Roligt och intressant att läsa, man blir väldigt sugen på att snickra ihop ett par själv sen... det kan juh inte vara allt för svårt, med tanke på att man har din eminenta gudie

Då är det bara att vänta på en gudie hur man bygger sin egna cd-spelare, så har man ett färdigt system. Med tanke på StefanB's ICE power bygge.
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/18 :  23:50:01  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Tackar! Det värmer!

Ska som sagt försöka få lite mer gjort snart.
Kul att denna tråd intresserar. Lite mer sporrad nu.

Mvh
/pegul

Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/11/19 :  01:47:58  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vill du bara bli sporrad, så säg till :)

Vi tjatar gärna klite, efter fler bilder...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2003/11/19 :  18:32:20  Show Profile Send knoxville a Private Message  Reply
Hej Pegul! och starkt jobbat på med fanérandet.

Bästa tråden i detta forum just nu enligt mig som precis börjar
snickra på ett par HFLS-1:or själv. Din tråd fungerar VÄLDIGT
bra som manual faktiskt. Följer den med spänning

Hur har det gått med strykningen av fanéret? Läste i någon tråd att det bubblade sig lite nere i källaren och att det skulle strykas ut...gjorde du det??

Ta gärna bilder på de eventuella bubblorna...

/Knox

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/19 :  20:55:23  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
knoxville:
Jo jag strök på bubblorna men glömde att fota det. Sorry!
Kanske blir fler bubblor när jag fanérat nästa vända. Fast jag hoppas ju att slippa det.

Det var inte några höga bubblor, bara så att fanéret hade lättat från underlaget. Kanske 1 mm eller något sådant. Lite avlånga, kanske 5 x 2 cm i storlek.

Jag strök med strykjärn med en diskhanduk mellan och utan ånga. Det funkade bra. Tror inte att det är någon större risk att det blir märken efter strykjärnet om man gör så. Körde inte på högsta värmen heller.

Jag gav faktiskt hela fronten och båda sidorna en "strykning".
Jobbade mig från mitten på fonten och utåt sidorna sen runt hörnen och bakåt.

I den tråden jag hade ute på DIY, om vad jag skulle göra med bubblorna, var det någon som varnade för att fanéret kunde krympa lite om man stryker på det. Jag hadet inte slipat ner kanterna innan jag strök, så jag hade 1 mm till godo runt om. Vet inte om mitt fanér krympte men det kan nog vara vettigt att göra så. Kan tänka mig att olika träslag och/eller kvaliteter uppför sig olika.

Mina bubblor uppträdde inte direkt efter att jag hade fanérat utan jag såg dem dagen efter. Kanske är vettigt att låta faneret få en dag eller två på sig innan man slipar ner kanterna. Någon som vet om det spelar någon roll?

Det som är lite synd då är ju att det tar flera dagar att fanéra om man ska låta varje "del" torka en dag eller två innan man slipar ner och tar nästa "del". För mig är det ju lugnt eftersom jag jobbar så söligt och har haft endel uppehåll i bygget.

Skulle egentligen fanérat ikväll men mina "extra händer" är på kurs och det är inte så poppis att osa ner lägenheten med kontaktlim precis innan man ska sova. Det är ju sömn och inte en lång avsvimmning man vill ha. En timme eller två med korsdrag efter att man limmat är inte fel. Kan man dessutom ställa högtalarna på tork i ett förråd eller så är det ännu bättre.

Inget gjort idag alltså, men i morrn kanske!

Mvh
/pegul

Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/21 :  01:48:41  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Hej alla!

Äntligen har jag fått lite tid över att göra lite mer fanéring. Front och sidor ska få sig ett tunt lager björk.

Då så!

Började med att torka av lite för att slippa skräp under fanéret.


Här är fanéret utlagt.


Viktigt att bestämma vad som ska vara uppåt och neråt. Man vill att ovalformade ådringsmönster ska "sträcka sig" uppåt. Det ser bäst ut. Jag har tejpat ihop fanérbitarna så att de ligger åt samma håll.


Här syns ådringen lite tydligare.


Placerar ut lådan med fronten ner och tejpar fast fanéret i bordet. Delar upp tejpen på tre bitar som motsvarar fronten och sidornas bredd för att man ska kunna dra bort en sektion i taget när man sedan ska "rulla" högtalaren till respektivesida.


All tejp på pats och lådan placerad.


Gör en "testrullning" åt båda hållen för att vara säker på att fanéret räcker till eller om lådan behöver puttas åt något håll.


Sedan gör jag en markering där jag ska "sätta ner" fronten när jag har limmat.


Allt måttande gjort.


Drar en tejp utmed kanten på den redan fanérade ytan för att slippa få limkladd där.
Blev nästan en liten stämningsbild det här. Hör ni hur brasan sprakar i bakgrunden?


Skyddstejpen på plats!


Allt förberett för att börja limma.


Observera att lådan står på en liten platta så att man lättare ska komma åt att pensla ut limmet utan att gegga ner bordet allt för mycket.


Här är limmet utstruket på fanéret ...


... och alla sidor runtom på lådan


Hoppsan! Jag gjorde det igen. Fanéret är på och ingen bild tagen! Va f*n!
Som jag skrev i den förra postningen så går det här momentet rätt så fort och alla händer man har går åt att rulla lådan så kontrollerat som möjligt utan att det hamnar snett eller så. Sorry!
Ni får se det så att det här måste man helt enkelt uppleva själv.


En lite koll runtom ...


... verkar ha funkat.


Dags att skära rent. Linjal på högkant utefter lådan att skära efter.


De här snitten är lätta att göra.


Baksidan klar!


Sedan är det dags för kanterna mot toppen. De är mycket bökigare att få till eftersom man skär på tvärsen mot fibrerna. Om man har ett slött blad eller trycker för hårt så är det lätt att man drar sönder fanéret i snittet. Att skära en liten bit i taget funkade för mig. Och tryck inte så hårt att bladet går helt igenom. Skär hellre "lösare" och flera gånger så kan man trycka till lite hårdare i de sista skären.


Sidorna skurna, dags för fronten. Att skära rent i själva rundningen är lite pilligt eftersom man måste göra det på frihan

Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.

Edited by - pegul on 2003/11/21 15:22:02
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/11/21 :  07:04:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag hoppas att det är tejpen som sitter kvar på hörnen, på sista bilden...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/21 :  10:07:28  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Zalve:

Yepp! Det är tejpen. Dumt att jag inte drog av den innan jag tog bilden. för det ser ju lite konstigt ut.

Mvh
/pegul

Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2003/11/21 :  11:42:46  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message  Reply
Snyggt BYGGE!!!!

Kul att höra att du följde mitt råd om strykandet med handuk.
Visst är det fantastiskt vad lite värme kan göra

/N

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/11/21 :  16:21:39  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Suveränt bildreportage.
Härmed utdelas 5 skruvmejslar av 5 möjliga.
Martin Thimell släng dig i väggen.
T.o.m jag blir väldigt sugen på att börja bygga.
Suveränt och tack !!!

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/21 :  20:46:41  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Nedrans också!

Jag har stött på patrull med bygget!
Hade planerat att slipa rent kanterna i kväll på det jag fanerade igår. Skulle bara stryja ut ett par bubblor först. Planen var att kunna fanéra topparna i morgon och kanske komma så långt som till fräsning av elementhålen innan helgen var över. Såg fram mot en bygghelg men så händer detta!

Se här! http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=22437

Ja-ha. Sitter ni inne med tips så tveka inte! Posta dem gärna i den andra tråden så att infon "hänger ihop", om det blir någon.

Mvh
/pegul (nu lite kinkig)

Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/22 :  12:08:02  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Hej alla!

Det har varit ett dygn av bakslag i bygget som ni snart ska få se.
Jag visste att jag hade fått en ny bubbla i och med den senaste fanéringen och var inte speciellt orolig för det. Det hade ju gått så bra att stryka ut bubblan den förra gången så jag tänkte mera på att jag skulle dokumentera strykandet den här gången eftersom jag glömde bort det då.

Men så lätt skulle jag inte komma undan! Högmod går före fall, skulle man kunna säga. Jag talar om "glipan" som har diskuterats endel i den här tråden http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=22437
Vill passa på att tacka alla som har kommit med inlägg där och "Bubbel" som jag har haft PM-kontakt med! Tack för all hjälp!

Nu till strykningen av bubblan

Såna här "verktyg" trodde inte jag att man skulle behöva för ett högtalarbygge.


Här ser ni "bubblan". Kanske lite svår att se eftersom den följer ådringen ...


... så här är en bild till.


På med en handduk. Bra om den inte luddar allt för mycket för det fastnar lätt i den lite "råa" ytan i fanéret. Sedan kan det finnas risk att limm tränger upp lite i skarvarna när man värmer och då vill man inte att det fastnar ludd i det limmet. En vältvättad diskhandduk eller lakan är nog bäst.
Börjar på mitten av fronten och gör den klar.


Sedan får rundningen ett par strykningar.


Sist sidan av lådan. Bubblan var ju rätt så långt fram på på sidan och tanken var att jobba den bakåt mot baksidan. Den här bubblan var ganska envis så jag strök på tills jag inte kände bubblan genom tyget längre.


Bubblan är borta men ett nytt, värre, problem har kommit till. Glipan!


Här kan ni "njuta" av eländet!


I närbild. Huga! Nästan 2 mm på "värsta" stället.
För er som är lagda åt det hållet, kan ni här njuggt gnugga era händer och le överseende!


Efter lite diskuterande på ovan nämnda tråd och lite PM:ande så beslutade jag mig för att "värma bort" faneret till höger om springan.


Här är det bra att ha lite smörpapper att lägga mellan. Fanéret släpper i långa remsor som följer ådringen.


Sådärja! Fanerbiten är borta.


Här har jag skurit kanten rak. Den var alldeles böjd efter att fanéret hade krympt. Den lilla remsan lyfte jag genom att försiktigt sticka in en knivspets och lyfta bort den lite i taget.


Här är den borta.


Sådär. Dags att plocka fram en av de fanérbitar jag har över.


Testar den och det verkar som att det kommer att funka.


Det enda problemet är nu att få bort ALLT gammalt lim. När jag tog bort fanéret så släppte små bitar MDF på ett par ställen. Även spacklingen vid skruvhålen blev lite sabbad. Så här måste jag "komma ner" till trät igen så att jag kan spackla igen. Ska testa lite med aceton men om inte det funkar så blir det till att skrapa.

Det kommer väl mera om detta här!

Tills dess - Ha're!

Mvh
/pegul





Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.

Edited by - pegul on 2003/12/01 23:02:42
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/11/22 :  13:13:31  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Jag lider med dig, men sällan har ett bildrepotage varit mer spännande Rena Timbre klassen faktiskt..
Hoppas att allt ordnar sig till slut.

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/11/22 :  15:39:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ett sånt hör repotage kan INTE gå fel i slutet... Det är som i amerikanska filmer - Hjälten vinner jämt!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2003/11/22 :  17:33:18  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Som sagt du har ju klarat av det bra, bara man tar det lugnt och inte får panik kan det mesta fixas. "Trä kan man alltid laga utom spånskiva" är visdomsord av en gammal möbelsnickare som jag känner.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

thompa
Member

193 Posts

Posted - 2003/11/24 :  01:20:40  Show Profile Send thompa a Private Message  Reply
Kanonbra handbok till bygget! Jag följde den från början, men har nu spurtat ifrån Nyss blev en högtalare klar och jag siktar på att ha den andra klar till imorgon

/Thomas

B&W Nautilus 804 - HTM2 -ASW 2500, Thule IA350B, Wadia 12, Wadia 22
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/11/24 :  19:48:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Är den klar Thompa? Var är bilderna ?? =)
En HFLS1a utan bilder ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/25 :  21:21:55  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Hej alla!

Har tagit itu med "glipan" lite mer. Blev lite nedslagen av det här så jag orkade inte med att vara så ambitiös i helgen som jag hade tänkt. Men nu är det igång och har fått stryrfart igen. Dvs. det småputtrar fram.

Han med att inhandla ett sickelstål på Claes Ohlson i helgen för att påbörja sicklingen. Testade lite och måste sägaatt det var i stort sett värdelöst. Hände nästan ingenting när jag testade. Limmet är segt och man "får inte tag" om det, utan sickeln glider mest ovanpå.

Hade lite aceton hemma så jag testade på en papperstuss och gned lite. Inte så mycket bättre resultat av det heller. Pappret luddade bara sönder. Började fundera på att ta till slipmaskinen men la istället ner arbetet för ett tag.

Bestämde mig i alla fall att testa med aceton igen fast med tygtrasa den här gången. Nu började det hända grejer!


Man får gnugga rätt så ordentligt för att det ska hända något så det var ingen jättesnabb metod det här heller men det släppte i alla fall.


Här har jag kommit en bit på väg. Kontaktlimmet korvar ihop sig till "snorgubbar" av den riktigt stora sorten (inte stoppa i munnen!).
Trasan var ett par gamla urtvättade "erotikdödare". Kanske var mer än acetonet som verkade på kontaktlimmet.


Sickeln funkade dock på slutet när det bara var lite småfläckar kvar. Testade att skrapa lite utefter skarven men trots att jag var väldigt försiktig så fick jag med mig små "trådar" av fanéret.


Bestämde mig för att göra ett nytt snitt för att få fram en ny rak kant. Skar och lyfte försiktigt med en knivspets och fick med mig istort sett allt lim i detta moment. Behöde bara pilla lite på ett par ställen.


Sådärja! Dags att testa en fanérbit. Verkar funka!



Nu ska det spacklas lite. Jag fick med mig ytskiktet av MDF:en på ett par ställen samt lite av spacklet vid skruvskallarna. Acetonet löste dessutom upp spacklet lite grann.

Mvh
/pegul



Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2003/11/25 :  21:37:07  Show Profile Send knoxville a Private Message  Reply
Verkar ju lösa sig fint pegul! starkt jobbat. Följer som vanligt tråden slaviskt och tittar efter uppdateringar flera ggr varje dag

Får min fräs, arbetsbord och stållinjal från jula imorrn, så då ska jag börja fräsa lite. Ska bli både kul och spännande och se hur det går. Tänkte testa på en spillbit först och se hur det funkar. Vill ju inte ****a upp baffeln det första man gör . Men först måste jag tillverka den där plattan till fräsen. ojojoj mycke att stå i imorrn

Kämpa på! Vi väntar på nästa uppdatering

/Knox

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

thompa
Member

193 Posts

Posted - 2003/11/25 :  22:41:22  Show Profile Send thompa a Private Message  Reply
Lite bilder på mina finns här http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15403&whichpage=7

/Thomas

B&W Nautilus 804 - HTM2 -ASW 2500, Thule IA350B, Wadia 12, Wadia 22
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2003/11/26 :  11:52:28  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Härligt att se, Thompa!
Ser ut som att det funkade bra att "spurta".
Fint bygge! Grattis! Ge dig själv en ordentlig klapp på axeln, för det är man värd efter ett väl utfört arbete!

När jag är klar med den här tråden har väl alla slutat att bygga HFLS-1:or om bygget ska fortsätta i samma takt. Kanske också får försöka mig på en "spurt".

Har lite tid över ikväll så det blir lite slipning av spackel och efter det dags att lägga i den nya fanérbiten. Lovar att kameran framme. Återkommer med bilder på det.

Mvh
pegul

Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000