HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Respons Magna Musicum
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/01/01 :  20:45:54  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
Högtalare: Respons Magna Musicum
Försteg/Dac: ARC Refdac
Slutsteg: Modwright 150se
Högt kabel: Respons 6m
Signal kabel: Respons
Ström kabel: Magicable
USB kabel: Transparent

Edited by - hjort on 2020/01/15 16:25:30

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/01/01 :  21:17:42  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Trevlig vy över dina prylar
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/01/01 :  22:09:14  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
är det en förstärkare som står på denna sidan av mattan ? rolig design på högtalarna.
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/01/01 :  22:19:43  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
quote:
är det en förstärkare som står på denna sidan av mattan ? rolig design på högtalarna.


Japp!
Designen är gjord med tanke på att det ska låta så lite låda som möjligt. Den hörs helt enkelt inte.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/01 :  22:31:07  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Annorlunda, jag måstem erkänna att jag inte vet ett dugg om dina prylar.

Bravo
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2004/01/01 :  23:23:14  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
hjort,

Lite OT kanske men vad är det för syntar Jag tycker mig kunna skönja en Waldorf Mixrowave XT och en Roland Jupiter 6 (eller 8 ) ...

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/01/01 :  23:44:44  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
quote:
hjort,

Lite OT kanske men vad är det för syntar Jag tycker mig kunna skönja en Waldorf Mixrowave XT och en Roland Jupiter 6 (eller 8 ) ...


Är du Synt eller Heavy?
XT, Juno-106, Prophecy

Sen jag kom in i Hifiträsket har de bara samlat damm.
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2004/01/01 :  23:59:00  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
hjort,

Ahhh ... En Juno 106 borde jag ju sett att det är Själv är jag analogfreak och jobbar nästan uteslutande med analaogsynthar såsom Minimoog, Synthesizers.com ... Jag har även en XT som jag plockar fram ibland

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/01/02 :  00:24:58  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
quote:
hjort,

Ahhh ... En Juno 106 borde jag ju sett att det är Själv är jag analogfreak och jobbar nästan uteslutande med analaogsynthar såsom Minimoog, Synthesizers.com ... Jag har även en XT som jag plockar fram ibland


Gillar du analog syntar så kolla på denna bild från Respons sidan:


Go to Top of Page

chg
Member

171 Posts

Posted - 2004/01/02 :  00:39:44  Show Profile Send chg a Private Message  Reply
Annorlunda system, spännande..!
Hur stor skillnad gjorde akustikskärmarna?

Visst är det väl så att olika intressen kommer och går med jämna mellanrum...har själv också ett syntintresse som f.n. är lite "insomnat"...

Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/01/02 :  00:40:50  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
är det inga basrör i?eller är det bara en synvilla.?
F.. vad jag är sugen på såna!

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/01/02 :  01:31:06  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
CHG:

Utan akustikskärmarna blir det inget vidare.
Det är betongväggar överallt...
Provade att ta bort skärmarna bakom högt och satte alla bakom lyssningen.
Efter 5 min var de tillbaka bakom högt igen.

pak:

Basport, syns dom inte? Det är lite gullfiber i dom.
Du råkade inte spela in det norska teveprogrammet?
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2004/01/02 :  10:07:00  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
hjort,

Verkar vara väldigt trevliga de där Respons-högtalarna. Lite udda oxå vad jag förstår enligt Respons hemsida. Det byggs tydligen endast 100 par av Respons Grand per år

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/01/02 :  12:10:50  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
jo jag ser hålen,men det såg ut som det inte var rör i,antagligen för att man ser ullen.jo jag spelade in.har sett det flera gånger,sitter och småler varje gång åt de coola typerna-specielt tandläkaren.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

frauxm
Member

101 Posts

Posted - 2004/01/02 :  18:41:33  Show Profile Send frauxm a Private Message  Reply
Snygga högtalare!
(Jag har själv likadana fast svarta).

Akustikskärmar, är det just till för betongväggar eller tror du de är bra bakom högtalare mot en gipsvägg också? eller är tyg att föredra vid gipsvägg?

Jag är nog mer för plockepinn än schack...
Go to Top of Page

frauxm
Member

101 Posts

Posted - 2004/01/02 :  18:48:54  Show Profile Send frauxm a Private Message  Reply
Förresten, har du plockat bort hjulen

Jag är nog mer för plockepinn än schack...
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/01/03 :  09:04:02  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
quote:
Akustikskärmar, är det just till för betongväggar eller tror du de är bra bakom högtalare mot en gipsvägg också? eller är tyg att föredra vid gipsvägg?


Gipsvägg ger inte de hemska reflektioner som betong, den dämpar i sig själv också hur, kan du kolla på en absortionskurva.
Tyg dämpar bara diskant, så du får ingen skillnad i basen.
Testa med skärmar bakom om du vill ha jämn dämpning med en tight bas.

Har du målat dom själv eller?
Go to Top of Page

frauxm
Member

101 Posts

Posted - 2004/01/03 :  13:19:31  Show Profile Send frauxm a Private Message  Reply
quote:
Har du målat dom själv eller?


Nä, jag har det enda svarta originalparet Det var en norrman som beställde sina i svart utförande, och det är de jag nu, 9 år senare, har i min ägo. Det är även originalmonterade hjul på, mycket smidigt när man ska "möblera om"

Jag är nog mer för plockepinn än schack...
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/01/06 :  17:52:59  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
min 5-åriga dotter tycker att jag borde ha sådana högtalare som dig.
det låter ju lovande,ur familjesynpunkt.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/01/24 :  20:56:15  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Vackert, börjar bli en nätt samling icepower på detta forum, med speciellt tyngdpunkten på 1000asp

//air
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2005/01/24 :  23:45:12  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Hur låter nya slutstegen? Sugen på dessa... Är det grundutförandet?

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/01/25 :  00:15:34  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
Det är standard modellen men moddade till XLR in utan extra kostnad av A.R
De låter helt OK
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/08/01 :  00:45:50  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply













Edited by - hjort on 2006/01/27 01:04:11
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/08/01 :  03:17:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jasså har du skaffat basabsorbenter! Det var ju bra, det var ju liiiite bekymmersamt i det där rummet.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/08/01 :  10:19:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hmmmmm... Här har det verkligen hänt mycket sedan jag var hos dig!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Berts
Starting Member

15 Posts

Posted - 2005/08/01 :  11:06:37  Show Profile Send Berts a Private Message  Reply
Ser att du har en KISS DP-500, vad tycker du om den? Är själv sugen på en DP-558...

MVH Berts
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000