Hittade en produkt från "Acoustic Sciences Corporation" på webben. Finns det någon på forumet som har testat denna eller någon liknande produkt?
http://www.asc-hifi.com/products/substand.htm "The Sub Stand will give your subwoofer more punch, with faster transients and better articulation. Specifically designed to address the floor to ceiling bass resonance problem present in most rooms, it helps clean up "muddy bass""
Jag har funderat på att bygga någon form av "plattformar" för mina subbar. Mest på grund av att det skall förhindra att banka på kabinetten då man dammsuger, veckans I-LANDS problem.
Har det någon betydelse om subbarna står direkt på golvet eller på t ex. en plattform 10cm över golvet ?
Jag har NHT U2 Evolutionsubbar med tillhörande aktiva delningsfilter X1.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
--------------------------- goldfish - ei saa peittää ---------------------------
Jag tycket basfällan verkar lite liten för att ta hand om de lägsta frekvenserna. Men den kanske har någon annan effekt? Företaget verkar kunna en del om akustik, så den borde ge någon effekt på ljudet (basen).
Jag tror nog att en sådan tingelst kan göra nytta. Men däremot så är det ju en baggis att tillverka en liknande konstruktion själv... Kanske inte lika snygg dock !