HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Gynter ska bli SPINDEL-pappa
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2004/01/31 :  12:15:52  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Vill bara sprida den goda nyheten att Gynter väntar tillökning i sin Hifi-familj...




Edited by - stargazer on 2004/01/31 17:20:35

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2004/01/31 :  17:23:59  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Här står hon, min tyska insektstös, alldeles avklädd efter att komponenterna plockats av och dämpkuddarna plockats ner.



Någonstans i Uppsala väntar den nya föräldern spänt...

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/02/01 :  13:43:24  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Varför sälja en sådan fin spindel?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/01 :  14:48:56  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Japp detta blir den andra uppgraderingen på kort tid ... Ser fram emot att få hem paketet så man kan börja bygga! Tråkigt för dig stargazer att du inte får ha det kvar men hoppas att pengarna kommer till användning iaf.

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/02/01 :  22:13:05  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Stargazer: Varför sälja en så fin present?
Blir väl en ordentlig uppgradering på kabelsida kan jag tänka mig om du ej redan gjort de?

ps. får du lust att sälja din Cairn, så hör av dig ds.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2004/02/02 :  08:14:28  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Tja, det är flera anledningar till försäljningen.

Dels så är det av möbleringsmässiga skäl. Den ryms helt enkelt inte numera och jag kan inte köpa kilometerlånga högtalarkablar. Sen så har man ju en hustru man vill behålla och två småkids som man hitintills lyckats hålla från att klättra på spidern (min son har gjort några försök men jag lyckades stoppa honom med andan i halsen )...

Dels av ekonomiska skäl. Måste få loss lite pengar till privata saker. Överskottet när de privata sakerna är betalda tänker jag köpa nya kablar för (mangew, du är helt rätt ute )

Så visst är det trist att avyttra en sådan läckerbit som spidern, men ibland så suger vardagen hårt.

Jag gläder mig istället åt att spidern får ett bra hem hos Gynter.

/ stargazer
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2004/02/02 :  08:17:42  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
mangew>

quote:
ps. får du lust att sälja din Cairn, så hör av dig ds.


Om någon ska frita min Fogg, så får denne någon BÄNDA loss den från mina kalla, döda händer...

Rock on, mangew / stargazer
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/02/02 :  08:34:20  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
quote:
Om någon ska frita min Fogg, så får denne någon BÄNDA loss den från mina kalla, döda händer...



Mangew>
Antar du utmaningen?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/02/02 :  13:00:40  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Såg att du kar ett par Kimberkablar bakom i alla fall, ser bra ut !!!
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2004/02/03 :  07:21:25  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Jepp, 4VS har jag kört nu ett tag men delar av försäljningsintäkterna från Spidern skall gå till kabelbyte.
Har ett par Nordost Solar Wind och ett par Transparent Musicwave hemma för utvärdering idag...
Vem vet vad som händer...

/ stargazer
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2004/02/03 :  07:29:40  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
"Det är fullbordat".

Nu befinner sig spindeln i bussgods händer.
Gynter, idag efter lunch är det presentöppnings-tajm

Spindlar trivs ju bäst i varmare klimat, så jag hoppas och tror att Uppsala kommer att passa arakno-tösen.

Gynter, visst fixar du en digitalkamera och lägger in lite bilder på "din" spindel och hur den ser ut med dina prylar på och i ditt lyssningsrum?

Auf Wienerschnitzel / Der Stargazer

PS
Ikväll sörjer jag avyttringen med Tyskt *l och *lkorv, stillsamt viftandes en tysk flagga och lyssnandes på tysk powermetal
DS
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/02/03 :  07:37:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Rammstein är ju aldrig fel om man har lite adrenalin att göra sig av med...

Jag förstår din sorg, du får köpa nya "klätterställningar" när den ålderna är bakom Er!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/03 :  08:39:39  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Självklart kommer det bilder och förhoppningsvis snabbt också men jag kan inte lova något annat än att det kommer... Ta det lugnt ikväll stargazer

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/03 :  08:42:46  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Kollade nu var spindeln befann sig och senast regestrerade plats var gävle kl 06.21 imorse det tycker jag tyder på extremt bra djurtransport ... Bussgods är fantastiskt!

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/02/03 :  13:37:59  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Stargazer: Intressant att höra vad du tycker om Solarwind respektive Music wave. Solarwinden har jag haft hemma och gillade.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/03 :  18:27:51  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Nu har spindels kommit till sitt nya hem. Måste passa på att tacka dig stargazer för en mycket smidig affär tänk om alla var så bra som du att göra affärer med då skulle vi aldrig se några klagomål!

Har börjat att packa upp bänken nu och det var verkligen ett nöje att öppna paketen och se hur väl nedpackad den var. Man får ett stort ... Nej nu ska jag börja sätta ihop den, bilder kommer förhoppningsvis under kvällen.

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/03 :  20:03:10  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
djurtransport LOL stargazer, vad kommer din nya bänk att bli ?
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/03 :  22:33:18  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Ja nu står den här hemma monterad och klar. Inga problem med passning här inte... Den som vill veta hur man går tillväga för att byggaihop denna trevliga bänk hänvisar jag till stargazers eminenta tråd http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20984&whichpage=1 (VARNING för porrnografiskt innehåll!)

Men jag lovade ett par bilder på Spindeln i sitt nya hem och här kommer ett par iaf...












och så en sista som visar tysk byggkvalité...



Så ser spindels nya hem ut...

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2004/02/03 :  22:54:45  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Grattis Gynter!

Ser fantastiskt snyggt ut, spindeln trivs ju med B&W - den är ju uppväxt med ett par 805 matrix s2

<spontanapplåd>

/ stargazer
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2004/02/03 :  22:59:13  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Tackar... Min lilla Gryphon ser lite ensam ut bara...

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2004/02/03 :  23:40:24  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
mangew> Angående kabeltestet, se

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=302

/ stargazer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000