HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Uppackning av B&W Signature 805
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/01/25 :  23:40:38  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
Då har jag skickat ut mina trotjänare B&W DM603 för en uppgradering. Och självklart är det fortfarande Bowers & Wilkins blod som rinner i ådrorna.



Hmmm...
Vad är det för något som ligger och väntar i denna kartong på att komma upp och sprida välljud?




Vid denna tidpunkt så vattnades det rätt rejält i munnen.



Till slut var jag tyvärr tvungen att öppna kartongen. Kanske det fanns något i den som var en aningen finare?


Edited by - fatpipe on 2004/01/26 13:43:17

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/01/26 :  00:02:28  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
Dessa fina skapelser måste självklart ha ett stativ att stå på. Denna uppgift har stativet X122 ifrån Soundstyle fått. Stativen ger ett riktigt rejält intryck. Men de kan bli ännu rejälare då dessa kan sandfyllas för ökad stabilitet. Detta kommer att göras framöver.



På bilden är inte spikes monterade.



Sådär nu börjar saker falla på plats!
Började lira och tyckte att ljudet kändes lite instängt som om det var en tunn filt framför. Ahhh..! Man kanske ska dra av plasten?!?! .

Plasten faller av och man fångas av denna syn.




Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/01/26 :  00:04:12  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Spännande! Det är alltid en speciell känsla att packa upp nya prylar...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/01/26 :  00:23:42  Show Profile Send marbrink a Private Message  Reply
De är så läckra!! Kan tänka mig att de låter EXTREMT bra också!
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/01/26 :  07:31:51  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Shit-pommesfrites va läckra!
(P.S Du skulle behöva damma av lampfoten lite )

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/01/26 :  07:49:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Läckra bilder på en läcker högtalare

Skall bli väldigt roligt att läsa om dina lyssningsintryck när de har blivit inspelade

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/01/26 :  08:12:22  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Snygga!! Gärna mer bilder!

Go to Top of Page

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2004/01/26 :  10:09:41  Show Profile Send keefan a Private Message  Reply
Kan vara de snyggaste stativarna som finns... och det finns många snygga stativare. Grattis, eller nått.
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2004/01/26 :  12:31:02  Show Profile Send mucke a Private Message  Reply
Du. Det var ingen dålig uppgradering från 603. Du får gärna delge oss lyssnings intryck.
Jag kommer själv att uppgradera till 805, dock inte till signature.
Mycket goa högtalare. Grattis.

Mvh Mucke
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/01/26 :  13:54:38  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
Tack för alla fina kommentarer!
Vart lite sent igår, så det kommer mer bilder senare idag.
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/01/26 :  16:33:13  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply







En väldigt, enligt mig, tilltalande baksida
Lacken på dessa högtalare tar 6(!!!) dagar att lägga. Så det är en hel del lager. I början hade man problem med att bakstycket sprack efter lackering. Så många par fick kasseras direkt i fabriken.
Bilderna gör inte lacken rättvis. Den ser bättre ut i verkligheten


Möjlighet till Biwiring/Amping med hjälp av rejäla WBT kontakter.
Rejäl oskärpa

Edited by - fatpipe on 2004/01/27 09:45:53
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/01/26 :  16:48:15  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message  Reply
quote:
En väldigt, enligt mig, tilltalande baksida

Ja! Det är vackert med runda baksidor.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/01/26 :  17:07:24  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
Högtalarens framsida med frontskyddet på.


Tar vi av frontskyddet så ser vi en bekant syn på B&W högtalare. Det gula kevlar elementet med fasplugg i mitten. Men här är det ingen fasplugg i plast som på Nautilus utan här använder man sig av massiv mässing.


Närbild på Mellanregister/Bas




Slutligen de båda högtalarna tillsammans.



Angående lyssnings intryck hitills så är jag helt såld på dessa. Man kan inte direkt jämföra dem med 603. Dock är det en riktigt bra högtalare för priset. Men här har vi Luft, luft och åter luft i ljudbilden. Röster är otroligt närvarande och fokuserade. Allt ljudet levereras väldigt homogent och det är ingenting som sticker ut. Ljudbilden är enorm och med grymt djup. Ljudet "släpper" otroligt härligt ifrån högtalarna. Sluter man ögonen så kan man aldrig säga vart högtalarna riktigt står. Jag var lite orolig för att basen skulle bli klen... Men jag sitter nära bakväggen så mer bas behövs absolut inte. Testade spela lite högre och satan vad högt man kan spela med dessa utan att de tappar något.
Allt detta redan och högtalarna är inte på något sätt inspelade.
Bara smälter i soffan ljust nu
Om det låter så här bra nu, hur kommer det då låta efter 100timmars inspelning Väntan dit är en lyx som jag kan ta på mig.

Jag kör dessa med Thule prylar och satan vad dessa stegrade med nya lekkamrater. Dessa gör verkligen ett toppen jobb. Hittills är jag otroligt nöjd med dessa och jag känner redan nu att de kommer att sprida välljud här hemma en lång tid framöver.

Ni kan finna mer info om de prylar som dessa är kopplade till här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=23746&whichpage=1

Edited by - fatpipe on 2004/01/26 18:01:43
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2004/01/26 :  21:12:43  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Nu fattar jag vad du menade. Inget litet steg! Är du nöjd nu, så kommer du nog bli salig om ett par månader. Inspelning skojar man inte bort på dessa burkar. Inte byggkvaliten heller...
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/01/26 :  21:52:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det där är mumma !


Hur mycket kostar ett par sådanadäringa juveler idag ??

Grattis

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2004/01/26 :  22:13:00  Show Profile Send Akhenaton a Private Message  Reply
Gryyyyyyyymt snygg finish!

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/01/26 :  22:13:40  Show Profile Send marbrink a Private Message  Reply
johan_björklund: 38000 kr tror jag....det är dom säkert värda dock!
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/01/27 :  04:28:36  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Hur kan nåt så litet kosta så mycket? nåja... har aldrig hört dem men till utseendet så kan jag nästan förstå att de kostar flis...

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2004/01/27 :  09:26:39  Show Profile Send Calle G a Private Message  Reply
Ååååh vad avis jag blir! Lyssnade lite som hastigast på dom sist jag var in på hifiklubben... underbart.
Fast jag är lite skeptisk till diskanten. Jag tycker inte den är riktigt snygg.. och hur kul är det när man har boppelparty och nån får för sig att sjunga karaoke? "Öööhh fan varen sitter fast denhära micken döööh"
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/01/27 :  14:07:38  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Oohohoo! Vilka läckerbitar! Vad heter finishen!?
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/01/27 :  14:16:14  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Den heter Grey Tigers eye och finns även som Red Birds eye.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/01/27 :  14:34:49  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Tackar... Heh heh, borde ha kollat Hifi Klubbens hemsida från första början...

Finishen är grym på de i.a.f. (personligen föredrar jag (just nu) "vanlig" björk dock... )
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/01/27 :  18:16:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
johan_björklund: 38000 kr tror jag....det är dom säkert värda dock!


Jag har faktiskt aldrig blivit besviken på B/W , konstigt nog har jag aldrig ägt ett par

Ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/01/27 :  20:46:15  Show Profile Send marbrink a Private Message  Reply
quote:

Jag har faktiskt aldrig blivit besviken på B/W , konstigt nog har jag aldrig ägt ett par


Kanske dags då? Varför inte 805 signature med en av dom nya nautilus subbarna??
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/01/27 :  23:43:36  Show Profile Send molsson a Private Message  Reply
Dom där låter helt gudomligt. Även om jeg hade föredragit en "vanlig" fanérfinish.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/28 :  04:55:24  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Läckert, läckert, tyvärr får jag så sällan packa upp något nytt då jag mest köper begagnat.

Bravo
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000