HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Liten provlyssnings session..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2004/01/31 :  14:42:49  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Hej.

Vad göra när snön vräker ner, man har slutat jobbet och det är fredag???
-Jo, man tar sin hifi och åker ut till Andreas i skogen!

Jag tog med mig:
Amplifix,
CDfix,
QRS Mercurius,
Nordost Blue heaven xlr.

I skogen väntade:
Krell PAM-7,
Krell KSA 100,
Sony cd (ES 5 nånting..)
QRS Tellus.

Det var meningen att vi skulle få sällskap av en Krell KRC-2 försteg och en Transparent PLUS XLR men det blev barnafödande för ägarens fru istället (som om det skulle vara viktigare)

Det skulle bli väldigt intressant att höra mina grejer i ett rum som är större än mina 20 m2 (skriver man så?)
Nu skulle dom spela i 45 m2

Vad skulle vi lyssna på först?


Jag är ingen höjdare på att beskriva ljud men jag gör ett försök

Vi började med Fixarna ihop med Tellus, rent och fint lät det men man märkte att Afixen inte orkade med att fylla rummet med bas när man "drog på". Det lät lugnt och fint, behagligt?!?

Fixarna med Mercurius? OJ! Inte alls som det låter hemma, ren bas, inget muller som stör utan torrt och fint. Visst fanns det lågbas, men inget som gjorde så att det skakade i fönstren som det gör hemma, stramt är nog rätta ordet. Mellan och diskant var inget jättelyft men det blev mera detaljer och högtalarna försvann på ett annat sätt!?!.

Krell med Mercurius? Dubbel OJ! Den basen skulle jag lätt kunna leva med! Som Afix men med mera kraft bakom som verklígen kändes utan att vara för mycket. Jag ler fortfarande när jag tänker på det.
Jag tycker att det försvann lite detaljer som man kunde höra med Afixen, men även i mellan och diskant så hörde man att det var mera kraft från Krellen. lite "större" och luftigare ljud men som sagt inte lika detaljerat.

Om snön lugnar ner sig så blir det en vända lite senare ikväll med dryck
Undrar hur det kommer att låta då?
Bilder:








MVH /Mkaell.



f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/01/31 :  14:56:55  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Ser riktigt trevligt ut...Om du säger att det lät bra får jag väl tro dig

Dessutom är det alltid kul med fina bilder

Vad är det som står på golvet mellan högtalarna på den översta bilden? Nätfilter?
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2004/01/31 :  15:49:51  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Det är externa nätdelar till PAM-7án.

Tack för bildberömmet.

Visst lät det bra. Jag har väl inte hört så väldigt många anläggningar iofs men, men..

/Mikaell.

Edited by - Mikaell on 2004/01/31 15:52:52
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/31 :  17:18:32  Show Profile Send Hotspur a Private Message  Reply
Kul, men borde ni inte skifta plats på högtalarna på ngn sida? Då står de ju med samma avstånd i bredd...

Edit: Dessutom; borde inte Tellus basar spela inåt för bäst resultat?

Edited by - Hotspur on 2004/01/31 17:19:29
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2004/01/31 :  18:37:30  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Jag är inte rigtigt säker på vad du menar
Vi tog bort den högtalare som inte var igång när vi bytte mellan dem, var det det du menade?

Vi skulle prova med basarna inåt plus lite annat i dag men snön satte stopp för det

/Mikaell.
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2004/02/01 :  15:18:31  Show Profile Send lazyboy a Private Message  Reply
Hur kan lite snö hindra nån från att lyssna på musik, sitter du utomhus?

lazyboy
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2004/02/01 :  21:26:08  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
1. Vägen som går rakt ut i skogen där vi var var inte framkomlig.
2. Hade jag lyckats ta mig dit så skulle jag mötas av srömavbrott.

/Mikaell.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/02/01 :  22:50:23  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
1. Snöskor
2. Dielselaggregat

Du är väl entusiast
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000