HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Mässan @ Sheraton
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

manders
Starting Member

26 Posts

Posted - 2004/02/08 :  00:26:04  Show Profile Send manders a Private Message  Reply
Div. bilder från mässan:




































































pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/02/08 :  00:49:16  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Mycket bilder och MYCKET fina bilder. Verkar ha varit en mässa med mycket prylar i de högre prisklasserna...

Här sitter man i Detroit och kan inte göra annat... Ha det så kul imorgon också...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:19:28  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Och STORA bilder var det oxo Stackars modemare...nåja, den som väntar på något gott...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:20:10  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Jag fortsätter då...utifrån mitt perspektiv

Färden går från Uppsala till...


Dagen i Stockholm började trevligt i entrén på Sheraton för undertecknad, där ett köp av ett par Sennheiser HD-600 gjordes upp I samband med det fick jag en gratis mässbiljett på köpet också. Helt okej!

Först av allt besöktes Linn-rummet naturligtvis. Här spelades det på LP12/CD12 -> Klimax Kontrol försteg -> 2 * Klimax Solo monoslutsteg -> Artikulat högtalare (nån av modellerna, kommer inte på vilket för tillfället)







Detta system lät väl okej, men det var problem med lite resonanser i "mellanbasen", och när man satt längst fram blev det väldigt långt mellan högtalarna så ljudbilden var det lite sisådär med.

Sen när de började lira Britney Spears (!!!) gick jag ut Jag må vara linnist, men jag är inte anhängare av dålig smak!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:21:38  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Ute i korridorerna hittade jag en sån här.


"Aha! Ingen tittar, jag passar på att sno mig med den hem" tänkte jag. Men det var lättare sagt än gjort
Så jag stannade till en stund och beundrade rören istället.


Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:22:14  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Inne hos Veteran-hifi lirades det på Clearaudio och i övrigt prylar som jag inte tog reda på vad det var





Det lät "bra"...problemet med mässor är att man får lyssna på så mycket grejer att det är svårt att inte bli nästan likgiltig efter ett tag när alla ställer ut sina värstingprylar Det som inte sticker ut läggs inte på minnet lika mycket. Detta system lirade på fint men satte sig inte på minnet iaf för min del.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:23:20  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Dagens wow för min del blev inne hos Sontec där en kille från JMLab demade Nova Utopia Be och Diva Utopia Be (heter de väl?) som surroundhögtalare. Surround för 100k, ptja nånting måste man väl lägga pengar på... Bägge dessa använder såvitt jag förstod JMLabs egna "Power Flower"-magnet som enligt dem medger en optimal kontroll av elementet med "inga" magnetiska förluster (nåja, nån nypa salt kanske man får ta det med?)
Elektroniken var från Audionet.











En sån här var inblandad på något sätt, är det ett nätfilter av något slag? Eller är det helt enkelt jag som ser fel på något dylikt och ett slutsteg


Detta system imponerade som sagt på mig! Vilken kontrollerad bas, vilken närvaro! Neo, ge mig dina högtalare och en bra lägenhet att lira på dem i

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:24:19  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
I HifiArts rum på Mezzanine-planet spelades det på Avid-vinylsvarvar med Magnum-förstärkeri, medan Totem Forest tog hand om högtalarsidan. Lät mycket trevligt - vare sig det var den dyrare (85k?) eller den billigare (15k) spelaren som det kördes på. Såg att nån annan ville ge dem beröm för valet av demomusik - kan bara hålla med! Skoj med lite sväng, förstår inte varför det ska behöva vara så ovanligt med sån kul musik när det ska demas





Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:25:37  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Det blev tyvärr bara ett kort besök på övervåningen pga tidsbrist, verkar som det var där man hade kunnat ha som roligast annars.

Larsen Hifi körde Carlsson-högtalare med elektronik från Roksan.




Hade aldrig hört Carlsson förut, så det var intressant. Flydde när det började pratas för mycket skånska dock

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:25:54  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Tack för att ni tänker på oss som inte är i huvudstaden.

/Mikaell.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:26:16  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Mårten Design visade upp Coltrane Alto. Tydligen är stativet verkligen del av högtalaren, det är en förlängning av basreflexporten.



Signalkällen var nya multiformatspelaren från Bladelius! Gondul. Slutstegen var två EAR-monoblock, har för mig att de heter 509 Anniversary? Allt sladdat med (naturligtvis) Jorma Design-kablar, No1 all the way



Gillade detta system. Den korta tid jag hann vara inne kördes en låt med ett låååångt trumsolo, och detta återgavs mycket bra. Som trummis känner jag igen en ridecymbal när jag hör den, och man riktigt hörde metallen darra.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:30:15  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Snygga bilder Ayn Roligt att det var så mycket vinyl...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/08 :  01:31:19  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
I ett oskyltat rum intill Audionord hade någon gömt två ex av denna best! Tack vare tips från Amund här på forumet hittade jag dem ändå


Amund höll dessa som bästa för dagen. Själv tyckte jag att systemet sannerligen hade pondus och kraft, men stack inte ut ur 'mäss-massan'. Balla högtalare hursomhelst dock

Inne hos Audionord spelades det på Krell-elektronik, sladdat med Nordost. Sonus Faber Cremona gjorde det hela rättvisa





På dessa spelades när jag var där - Nils Lofgren! Skivan "Acoustic Live" verkar vara mycket frekvent när det ska demas, så det är märkligt att den numera är slutsåld MEN inte tryckts upp i ny upplaga...

Det var allt för mig - hoppas ni som inte har möjlighet att besöka mässan fått åtminstone lite ögongodis till tröst

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/02/08 :  02:35:10  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
Jag kan bara fantisera om hur K2 låter med lite bättre elektronik
Och visst, rummet var ju på tok för litet för dessa bestar.
Jag vet inte om anledningen till wow reaktionen berodde på förutfattade meningar eller något annat. Sen var även K2 rummet det enda jag fick lyssna seriöst med egen musik och ensam!

Men jag ska dit imorgon igen och lyssna vidare

Tack för bilderna!(Och dom ej publicerade Ayn)


Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/02/08 :  02:45:40  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
quote:
Sen när de började lira Britney Spears (!!!) gick jag ut Jag må vara linnist, men jag är inte anhängare av dålig smak!



Vad säger du!?






Fina bilder och tack för att ni vill lägga ut..,

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/02/08 :  11:58:30  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Mer bilder!!


Go to Top of Page

Shullman
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/08 :  12:34:49  Show Profile Send Shullman a Private Message  Reply
Är det bara hos mig som många bilder inte fungerar?!
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/02/08 :  13:28:33  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Här kommer några bilder...




































































































































































































































Det vart ju några trotsallt...

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

sveli
Member

129 Posts

Posted - 2004/02/08 :  15:17:21  Show Profile Send sveli a Private Message  Reply
Jösses Dazzin, vad många bilder!

Det fanns allt en del nya saker som aldrig sett förrut.

Dazzin, vet du vad det är för ett hemmabio(för-?)förstärkare på bild nr 4 från toppen? Är det en Linn (bilden innan och efter är Linn?)

Mvh /Sven
Go to Top of Page

Enis
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/02/08 :  15:40:21  Show Profile  Visit Enis's Homepage Send Enis a Private Message  Reply
Dazzin: jag frågar detsamma som sveli, vad är det för hemmabiorumpa du fotat?

/Enis
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2004/02/08 :  15:50:22  Show Profile Send yalpa a Private Message  Reply
Linn Kisto.
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/02/08 :  15:59:02  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Japp precis linn är det, men sig mig, är det inte så det SKA se ut??

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/02/08 :  16:32:45  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Börja ångra ordentligt att jag inte åkte dit... snyft.. Lägg gärna upp fler bilder.. alltid skoj! Gärna lyssningsintryck med!!


Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/02/08 :  19:44:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Zalve, var är du..???

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/02/08 :  20:26:37  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Kul att så många var aktiva med kamerorna...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/02/08 :  20:45:08  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Man kan ju tycka att ett hotel som Sheraton skulle hålla högre klass. Det syns ju på bilderna att det fanns råttor i mässlokalen

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000